1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 467  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707240105  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۴:۵۳
    ۱۳۸۷/۰۷/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

داوري آگاهانه و متعهدانه زمينه‌ساز رشد کيفي جشنواره‌ها است

رئيس حوزه هنري در پيامي به چهارمين جشنواره فيلم کوتاه ديني رويش توجه به فرآيند آموزشي و کيفيت جشنواره‌ها و داوري‌هاي آگاهانه و متعهدانه را خواستار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در آغاز متن پيام دکتر حسن بنيانيان آمده است: دوستان هنرمند، مديران فرهنگي و هنري جامعه همچون روساي دانشگاهها افراد خدمتگزاري هستند که ايده‌آل‌ترين نقش آنها آماده‌سازي محيط است براي انتقال دانش اساتيد به دانشجويان و فراهم کردن محيطي براي رشد آنها و در اين راه بايد انواع خدمات را فراهم کنند.
    وي ادامه داده است: ما نيز در خدمت شماييم تا با پيش‌بيني تمهيدات لازم، انواع امکانات و زمينه‌هايي را که در موفقيت شما مؤثر است فراهم سازيم. در جريان اين خدمتگزاري به صورت پيوسته با هنرمندان مختلف و مسايل آنها در ارتباط هستيم. همانطور که با نيازهاي جامعه و با تجربيات متفاوت مواجه مي‌شويم و از مجموع آنها به نکاتي مي‌رسيم و فکر مي‌کنيم يکي از خدمات ما مي‌تواند اين باشد که نکات مؤثر در موفقيت‌ها و شکست‌هاي هنرمندان را جمع‌بندي و به آنان يادآور شويم.
    در بخش ديگر اين پيام مي‌خوانيم: در مسير تکامل و رشد يک هنرمند به دست آوردن سهمي مناسب از توانمندي‌هاي گوناگون بهترين بازدهي را دارد، شيفته شدن روي يک بعد از مباحث و صرف عمر بيش از اندازه در آن موضوع، گرچه ممکن است براي هنرمند شيرين و دوست‌داشتني باشد، اما در حقيقت مانعي است در مسير عدم رشد و تکامل آن.
    بنيانيان نوشته است: چه بسيار هنرمندان جوان که توانسته‌اند زيباترين اثر هنري را از جهت فرم، تکنيک و ظرافت‌هاي هنري عرضه کنند و نشان دهند وقت و انرژي زيادي را براي ارتقاي توان خود به کار برده‌اند، اما استاد او از وجود اين همه توانمندي و غيبت يک محتواي اثربخش و مفيد غصه خورده، ليکن به واسطه نگراني از دلشکسته شدن شاگرد چيزي به زبان نرانده است.
    در ادامه پيام رئيس حوزه هنري آمده است: چه بسيار هنرمنداني که پيامي زيبا را در فيلمنامه خود گنجانده و نشان از آن دارد که انباني از مطالعه، تحقيق و دانش دارد. اما از اينکه نتوانسته اين پيام را در قالب و تکنيکي مناسب عرضه کند در رنج بوده و باز چه بسيار هنرمنداني که پيام زيبا را در قالب و تکنيکي فاخر گنجانده‌اند، اما اين اثر براي مخاطب امروز ما جاذبه نداشته و آثاري که همه را داشته اما به واسطه عدم شناخت اقتضاي محيط و جامعه امروز نقش سازنده در فرهنگ آن محيط نداشته است.
    در پايان پيام بنيانيان به جشنواره رويش مي‌خوانيم: حاصل مشاهده اين مجموعه مباحث است که اين سئوال را مطرح مي‌کند که هنرمند جوان ما با کدامين معيار و با راهنمايي چه کساني تعادل در توجه به ابعاد مختلف خلق و عرضه يک اثر هنري را بشناسد تا شيفتگي يک بعد، زمينه‌ساز فراموشي ابعاد ديگر نگردد. بدون شک فرآيند آموزشي و کيفيت جشنواره‌ها به ويژه داوري‌هاي آگاهانه و متعهدانه، ابزار مهمي در اين مسير است که بايد با انتظارآفريني بجا بين خود هنرمندان، کيفيت لازم را پيدا کند.
    چهارمين جشنواره فيلم‌هاي کوتاه ديني رويش از ششم تا نهم آبان‌ماه به همت حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com