1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 377  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707220113  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۵:۴۵
    ۱۳۸۷/۰۷/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

«سه زن» كشف و شهود در 90 دقيقه است

كارگردان فيلم «سه زن» گفت: در اين فيلم، يك نوع كشف و شهود در نود دقيقه به تصوير كشيده مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي «سه زن» با حضور منيژه حكمت (كارگردان) پگاه آهنگراني (بازيگر) و اميرپوريا (منتقد) در فرهنگسراي رسانه با حضور علاقه‌مندان و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي برگزار شد.
    بنا براين گزارش، «منيژه حكمت» در ابتداي اين نشست ضمن تشكر از حمايت اهالي مطبوعات از فيلمش در زمان اكران ،گفت: اين فيلم بحث گم شدن انسان، هويت و فرهنگ و شخصيت انساني است. قصه آدم‌هايي كه تنها هستند و هركدام در شرايطي كه دارند با نسل مقابلشان حرفي براي گفتن ندارند.
    وي افزود: نسل كنوني هيچ حرفي با نسل گذشته ندارد و نسل گذشته هم با نسل قبل‌ترش، همه اينها به نبود حافظه تاريخي برمي‌گردد.
    اين كارگردان سينما ادامه داد:‌ مينو خودش را گم كرده و حافظه تاريخي گذشته‌اش را در يك صندوقچه پيدا مي‌كند. اين مسائل به نظرم بايد كارشناسي و بررسي شود و فاصله ژرفي كه بين نسل من و نسل جوان وجود دارد ريشه‌يابي شود.
    حكمت با بيان اين مطلب كه بايد به نسل جوان اعتقاد داشت، گفت: اين نسل نوع نگرش، كشف و شهود و نوع نگاه خود را به آينده دارد و ما بايد نسبت به آنها اعتماد پيدا كنيم و بگذاريم كه راحت تصميم بگيرند. نسل جديد هر مشكلي كه دارد، ما برايش رقم زده‌ايم .نسل ما مسئوليت مشكلات نسل جوان را به عهده دارد.
    «امير پوريا» در ادامه اين نشست با بيان اين مطلب كه اين در «سه زن» دغدغه‌هاي اجتماعي فيلم «زندان زنان» به چشم مي‌خورد گفت: اين فيلم دغدغه مسئله فرهنگي و ملي را در دل قصه‌اي با لايه‌هاي اجتماعي دارد.
    اين منتقد سينما با تأكيد بر اين كه فيلم «سه زن» موفقيت اقتصادي فيلم «زندان زنان» را كسب نكرده است گفت: برخلاف موضوعي كه فيلم دارد كه موضوع فرش است ، هيچ سرمايه‌گذاري در اين حوزه از فيلم حمايت نكرده است.در حالي كه موضوع و دغدغه فيلم فرش به عنوان نماد فرهنگ ما است.
    «منيژه حكمت» درباره مضمون فيلمش گفت: «سه زن» فيلمي اجتماعي و فرهنگي است. براي من كاري نداشت كه بحث اجتماعي‌ام را در يك مجموعه بررسي كنم اما من از اين مرحله و از ساختن فيلم زندان زنان رد شدم و بحث عميق‌تري را باز مي‌كنم. اين دست فيلم‌ها به نظرم بايد ساخته شود ولي متأسفانه امروزه يك درصد هم فيلم اجتماعي ساخته نمي‌شود.
    وي ادامه داد: من بحث بزرگ‌تري را مطرح مي‌كنم كه اگر از تنهايي درنياييم و حافظه تاريخي نداشته باشيم، زندگي‌مان دور تسلسلي خواهد شد كه همچنان خواهد چرخيد.نگراني من از يك موضوع اجتماعي فراتر است و من كلي‌تر به مسئله نگاه مي‌كنم. كليت يك نقشه جغرافيايي با 70 ميليون نفر كه در آن زندگي مي‌كند.
    كارگردان فيلم «سه زن» با بيان اين نكته كه در فيلمش ريشه فاصله‌هاي بين نسل‌ها، تنهايي را مدنظر دارد،افزود:‌ سخت است يك مجموعه‌اي را ساختن و بافت و لايه‌هاي اجتماعي مترو پليس تهران شهر، روستا، لايه‌هاي سه نسل را به تصوير كشيدن.
    كارگردان «سه زن» افزود: اين يك جور كشف و شهود در نود دقيقه است و اين كه نماد فرهنگي را روي دوش نسل جوان بگذاريم و به او بگوييم كه پيچيدگي بسيار است ولي تو چاره‌اي نداري به تو حق مي‌دهيم، ولي چاره‌اي نيست.
    وي با بيان اين نكته كه فيلم او به عنوان يك فيلم شهري پذيرفته نشده است، گفت: اگر من را فيلمساز خوبي نمي‌دانند، مي‌پذيرم و با هزينه شخصي‌ام فيلم مي‌سازم، اما بايد فيلم من در يك رقابت شركت كند. من نمي‌توانم با امكانات شهرداري و تلويزيون رقابت كنم و پول يك تيزر را سه ميليون تومان بدهم. فيلم من فيلم پيش پا افتاده‌اي نيست كه راحت ساخته شده باشد، بحث هويت كشور است و اين ناعادلانه است كه تو در يك رقابت نابرابر بجنگي و فيلمت را معرفي كني.
    حكمت گفت: ما در يك تيزر 20 ثانيه‌اي كه از تلويزيون پخش شد حتي نتوانستيم اسامي بازيگران را به طور كامل بگوييم و سه ميليون تومان هم هزينه داديم.
    «منيژه حكمت» در ادامه گفت: ما به واسطه دوستان «پگاه آهنگراني» او را ترغيب كرديم كه در اين نقش بازي كند. حضور او فارغ از اينكه فرزند من است به فيلم كمك كرد و كلنجارهاي نقش او با بابك حميديان يكي از نقاط قوت فيلم است.
    بر اساس اين گزارش در ادامه اين نشست منيژه حكمت با اشاره به روند نگارش فيلمنامه گفت: فيلمنامه كار به صورت گروهي نوشته شد كه در فيلم زندان زنان نيز به همين شيوه كار شد. يك تفكر حاكم وجود داشت و پيرامون آن نقدها و صحبتها صورت مي گرفت و كاراكترهادر اطراف هم شكل مي‌گرفتند. درواقع يك رئاليسم اجتماعي در فيلم حاكم است و قصه ما در اين روابط جا مي‌گيرد. قرار نبود نگاه من به فيلم ديكته شود، اعتقاد ما به مسئله اصلي بود كه با نظرات اطرافيان شكل منطقي‌تري به خود گرفت.
    امير پوريا نيز با تأكيد بر استفاده از اين شيوه در نگارش فيلمنامه گفت: مايك لي كارگردان انگليسي نيز از اين روش در فيلم‌هايش استفاده مي‌كند. او شخصيت‌هايي را طراحي مي‌كند كه با انتخاب بازيگر و تمرين‌هاي آنها داستان شكل مي‌گيرد ولي نتيجه آن اين است كه فكر مي‌كنيم با يك رمان رو به رو هستيم كه گذشته و آينده شخصيت‌ها در آن ديده مي شود ولي متأسفانه در «سه زن» اين اتفاق نمي‌افتد.
    حكمت در انتهاي سخنانش درباره انتخاب فيلم براي اسكار گفت: به نظر من بايد اعضاي صنوف فيلم منتخب اسكار را اعلام كند و نبايد يك سازمان سينمايي دست به اين كار بزند.
    بنابر اين گزارش، در انتهاي اين نشست هديه‌‌اي به رسم يادبود به عوامل فيلم «سه زن» اهدا شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com