1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 300  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707220107  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۰:۴۳
    ۱۳۸۷/۰۷/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري‌جلوه:

تداوم «سينما حقيقت» فرصتي براي خويشتن‌يابي است

معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي، تداوم برپايي جشنواره «سينما حقيقت» را در آستانه گام نهادن به چهارمين دهه انقلاب اسلامي، فرصتي يگانه براي خويشتن‌يابي و خودشناسي اعلام كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت، در پيام محمدرضا جعفري جلوه به دومين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران آمده است: پيوند سينماي مستند با دانستن و آگاهي بخشيدن، ژرف و ديرپاست. اشراف بر شرايط خويشتن و آگاهي از توانايي‌ها و دشواري‌هاي موجود، به عنوان مضمون مشترك بسياري از فيلم‌هاي مستند، ضرورتي انكار ناپذير براي حركت در مسير تعالي و توسعه است. پي بردن به داشته‌ها و دستاوردهاي خود در كنار امكان ارزيابي فعاليت‌هاي سايرين، نيل به آفاق و چشم‌اندازهايي تازه را نويد مي‌دهد.
    در ادامه مي‌خوانيم: از اين منظر، تداوم برپايي جشنواره سينما حقيقت، آن هم در ‌آستانه گام نهادن به چهارمين دهه انقلاب اسلامي، فرصتي يگانه براي خويشتن‌يابي و خودشناسي است. مجالي كه مي‌توان از زوايه‌‌اي همسو با آموزه‌هايي راستين به تماشا و تحليل پديده‌ها و آثار نشست.
    در بخش ديگري از اين پيام آمده است: نگاه ايراني، نگاهي متعادل و متوازن به داشته‌هاست. اساس نگرش ايراني، نگاه عظمت بخشيدن است به آن چه كه هست و نه بزرگنمايي آن چه كه نيست. سينماي مستند، سينماي دقيق و خوب نگريستن و هم‌افزايي داشته‌هاست. در عين حال، برطرف كردن نواقص و عدالت جويي براي از بين بردن آن چه كه با عدالت مطابق نيست. اين نگاهي است كه همه ما را در مسير قوام بخشيدن به آثار مستند در پيكره سينماي ملي همسو و همقدم مي‌سازد.
    «جعفري جلوه» در اين پيام آورده است: سينماي مستند از توانمندي‌هاي متنوعي برخوردار است تا بازتاب دهنده فرهنگ و هويت ايران اسلامي، و عرضه كننده واقعيات اين جامعه و نقد دلسوزانه اين جامعه و نقد دلسوزانه اين واقعيات باشد. هم چنين كوششي باشد هنرمندانه در جهت گذار از اين واقعيت‌ها به سمت حقيق مطلوب و موعودي كه در بطن هر واقعيتي، نهفته است. اين يعني بازتاب دهندگي اميد و مهرورزي و ديگر خواهي، خوب ديدن و نگريستن به آن چه كه هست، نه تمركز صرف بر آن چه كه نيست. در اين راه اگر همديگر را بيشتر بشناسيم و آگاهي دقيق‌تري نسبت به شرايط هم حاصل كنيم مي‌توانيم گام‌هايي استوارتر برداريم و اين ضرورتي است كه سينماي مستند، كارآمدي شگرفي در آن از خود جلوه‌گر مي‌سازد.
    در ادامه اين پيام آمده است: توجه ويژه معاونت امور سينمايي به سينماي مستند در مسير وسعت بخشيدن به قلمرو فعاليت‌ها و تعميق رويكردهاي اصيل، حضور پرشور سينماگران در حيطه توليد و عنايت به ضرورت فعاليتي پيگير و ثمربخش، همگي سبب شده است تا اين گستره آكنده از تحرك و پويايي باشد. روزهايي سرشار از رشد كمي و شكوفايي كيفي آثاري كه منبعث از هويتي شرقي، ديني و ايراني‌اند و به دليل طيف وسيع مضامين و ساختارهاي خود، رنگين كماني از تنوع فرهنگ‌ها، آداب، مناسك و آيين‌هاي موجود در اقصي نقاط ايران اسلامي را جلوه‌گر مي‌سازند.
در اين پيام مي‌خوانيم: محوريت بخشيدن به فعاليت‌هايي منسجم و متنوع سبب شده است در مجالي اندك راهي طولاني سپري شود و چشم‌اندازهايي وسيع‌تر در عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي فرا روي همگان قرار گيرد. كوشش بي‌بديلي كه اميدوارم شكوه و شايستگي استعداد هنرمندان متعهد و خلاق ايران اسلامي را بيش از پيش نمايان سازد و ثمرات ارزشمندي را در عرصه‌هاي گوناگون به بار آورد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com