1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 401  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707200100  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۳:۵۶
    ۱۳۸۷/۰۷/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

آيين‌نامه جشن سينماي ايران اصلاح مي‌شود

با حضور نمايندگان معرفي شده از سوي كانون‌ها و انجمن‌هاي خانه سينما و رؤساي صنوف سينمايي، ضمن تقدير از تلاش‌هاي امين تارخ براي برگزاري دوازدهمين جشن خانه سينما، اعضاي كميته هفت‌نفره سيزدهمين جشن بزرگ سينماي ايران انتخاب شدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي خانه سينما، با حضور نمايندگان معرفي شده از سوي كانون‌ها و انجمن‌هاي خانه سينما و رؤساي صنوف سينمايي، ضمن تقدير از تلاش‌هاي امين تارخ براي برگزاري دوازدهمين جشن خانه سينما، اعضاي كميته هفت‌نفره سيزدهمين جشن بزرگ سينماي ايران انتخاب شدند.
    بنا بر اين گزارش، فرهاد توحيدي نايب رئيس هيئت مديره خانه سينما و رئيس كانون فيلمنامه‌نويسان سينماي ايران كه مديريت و اجراي اين جلسه را به عهده داشت، در ابتداي اين گردهمايي اظهار داشت: از امسال قرار است كه كميته منتخبي، نارسايي‌هاي آيين‌نامه اين رويداد بزرگ را بررسي و اصلاحات مورد نياز را اعمال نمايد.
    محمدمهدي عسگرپور رئيس هيئت مديره و مديرعامل خانه سينما نيز با اشاره به تنگناهاي زماني هيئت مديره جديد در برگزاري جشن دوازدهم، از پاره‌اي اظهارنظرهاي غيركارشناسانه در مورد اين جشن گلايه و اشراف و انجام تحقيقات بيشتري را از سوي نظردهندگان در خصوص چگونگي حضور فيلم‌ها در داوري اين جشن خواستار شد.
    وي با اشاره به زحمات طاقت‌فرسا و تلاش شبانه‌روزي امين تارخ در برگزاري هرچه مطلوب‌تر جشن خانه سينما از اختصاص تمامي اوقات شخصي و حرفه‌اي ايشان به برگزاري جشن قدرداني كرد و لوح تقدير هيئت مديره را به نمايندگي از جامعه اصناف سينماي ايران به امين تارخ اهدا كرد.
    سپس امين تارخ دبير دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران و سخنگوي هيئت مديره خانه سينما با اشاره به نواقص و نارسايي‌هاي آيين‌نامه جشن، يادآور شد كه در زمان پذيرفتن اين مسئوليت اشرافي به آيين‌نامه تدوين شده پيشين نداشتم و صرفاً به دليل محدوديت زمان ناگزير به اجراي همان آيين‌نامه شدم و در حين برگزاري به تدريج به نقائص آن پي‌ بردم، به همين خاطر مصراً از هيئت مديره و مديرعامل خانه سينما خواستم كه بلافاصله بعد از برگزاري جشن با تشكيل كميته‌اي نسبت به بازنگري و اصلاح آيين‌نامه پرداخته شود.
    وي همچنين اظهار داشت كه ستاد برگزاري با همراهي و همدلي مديرعامل خانه سينما سعي كرد با وجود تمامي تنگناها، جشن را به صورت شايسته برگزار كند.
    تارخ افزود: ما پنج مراسم مستقل از يكديگر تحت عناوين جشن فيلم كوتاه، جشن فيلم مستند، جشن فيلم انيميشن، مراسم بزرگداشت‌ها و نهايتاً جشن فيلم‌هاي سنيمايي برگزار كرديم و اينكه صرفاً نگاه‌ها به مراسم اختتاميه جشن فلم‌هاي بلند سينمايي معطوف باشد، نگاه كاملي نيست و شايد براي نخستين‌بار بود كه اين هيئت‌هاي انتخاب و داوري با تعامل كامل و همكاري صنوف مربوطه برگزيده شدند.
    امين تارخ افزود: برگزاري دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران دو دستاورد بزرگ را نيز در كنار همه محسنات، به همراه داشت. اول اين كه عليرغم همه شائبه‌ها و حاشيه‌هاي پيرامون جشن‌هاي گذشته خانه سينما، استقلال آرا به طور كامل رعايت شد و تنديس‌ها به برگزيدگان قطعي داوران اهدا گرديد و هيچ‌گونه دخل و تصرفي در آرا و فيلم‌هاي منتخب صورت نگرفت. دوم، تشكيل همين جلسه براي انتخاب اعضاي كميته بررسي و اصلاح آيين نامه جشن سينماي ايران است كه اقدام مثبتي در پاسخ به تمامي درخواست‌ها و اعتراضات اعضاي داوري و صنوف براي اصلاح آيين‌نامه جشن محسوب مي‌شود، به همين خاطر به‌طور قطع و يقين مي‌توان اذعان داشت كه دوازدهمين جشن سينماي ايران يكي از سربلندترين جشن‌هاي خانه سينما است.
    وي در خصوص پاره‌اي از انتقادهاي صورت گرفته در مورد بي‌نظمي ايجاد شده در برگزاري جشن گفت كه حضور غيرقابل پيش‌بيني بيش از 4 هزار علاقمند علاوه بر دعوت‌شدگان رسمي جشن، وضعيت غافلگيرانه‌اي را براي ما رقم زد و ما به ناچار بدون هيچگونه شدت عملي و صرفاً بخاطر احترام به دوستداران سينماي كشورمان، ناگزير به پذيرفتن حضور آنان شديم.
تارخ در خاتمه از همكارانش در ستاد برگزاري جشن و همچنين همراهي كاركنان خانه سينما در طول ايام برگزاري قدرداني كرد.
    در ادامه مراسم حسن حسن‌دوست نماينده كانون تدوين‌كنندگان سينماي ايران ضمن ارائه توضيحاتي در مورد نحوه بازنگري آيين‌نامه جشن، بر اين نكته كه هيچگونه تغييري در آراي داوران صورت نگرفته، تأكيد نمود.
در خاتمه اين مراسم، پس از رأي‌گيري كتبي، 7 نفر عضو كميته بررسي و اصلاح آيين‌نامه جشن سينماي ايران، به ترتيب آرا و به شرح زير انتخاب شدند.
1. تورج منصوري، 2. حسن حسن‌دوست، 3. ابوالحسن داوودي، 4. عبدالله اسكندري‌، 5. احمد اميني، 6. كتايون شهابي، 7. نظام‌الدين كيايي.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com