1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 273  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707170108  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۳:۳۹
    ۱۳۸۷/۰۷/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

باكيده:

سينماي ديني، سينماي حقيقت‌‌گرا است

مديرعامل انجمن سينماي جوان گفت: در چند سال گذشته براي اهميت دادن به يك سينماي حقيقت‌گرا يا جستجوگرانه با مفاهيم معنايي ديني حركت‌هاي شايسته‌اي شكل گرفته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم كوتاه ديني، در دهه‌هاي گذشته فيلمسازان كوتاه روند رو به رشدي را طي كرده‌اند و اغلب فيلمسازان جوان و فعال اين سال‌ها وارد سينماي حرفه‌اي كشور شده‌اند.
    ناصر باكيده مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران در گفت‌وگويي اظهار داشت: امروزه سينما، هنر ـ صنعتي است كه به لحاظ روشنگري اذهان عمومي و ارتباط با مخاطب در زمينه اطلاع رساني مي‌تواند بسيار مؤثر باشد و همين طور ابزاري قوي و گويا براي نشان دادن ارزش‌ها و مفاهيم ديني است. قطعاً هر گونه فعاليت در حوزه سينما پيرامون ارج نهادن به ارزش‌ها و باورهاي ديني، مي‌تواند قابل تامل و تقدير باشد. اما هنرمند براي انتقال اين مفاهيم به مخاطب بايد شناخت كافي به مقوله دين داشته باشد و از طريق مطالعه بتواند در اين مقوله به اشراف برسد تا بتواند به بهترين نحو از طريق اين رسانه‌ كه مي‌تواند مخاطب زيادي را شامل شود مفاهيم ارزشمند ديني را القاء نمايد.
    وي به جايگاه سينماي كوتاه اشاره كرد و آن را سينماي مستقل و مهم دانست و افزود: سينماي كوتاه سينماي مستقل و مهمي است و كاركردهاي خاص و ويژه خود را دارد. ضمن اين‌كه نبايد فراموش كنيم كه بسياري از فعلان عرصه توليد فيلم كوتاه با توجه به اين كه يكي از خصوصيات فيلم كوتاه ابعاد آموزشي و آماتوري آن است، دست به تجربه اندوزي مي‌زنند و نگاه تجربي دارند كه در سراسر دنيا به لحاظ اقتصادي نيازمند حمايت است. سينماي كوتاه سينماي مستقلي است اما در عرصه نمايش و با رويكردي اقتصادي دچار مشكلات جدي است.
    باكيده در ادامه تاكيد كرد: سينماي ديني سينمايي ا‌ست كه به طور جدي به موضوعاتي كه مبتني بر امر پژوهش و تحقيق در مقوله معنا و بيان مسائل معنايي است مي‌پردازد. چه بسا هنرمنداني كه با روي‌آوري به عرصه سينما تلاش مي‌كنند به حقيقت نهفته در اين معنا دست پيدا كنند. در واقع جريان اين حركت، جهت نيل به آرمان‌هاي سينماي ديني را مي‌توان «جستجوگري حقيقت» ناميد. لذا مبناي كار چنين هنرمنداني ابتدا بايد مطالعه، بينش و تعمق در مطالب مورد نظر باشد. ضمن اين كه بدون داشتن اعتقاد قلبي آن هم به طور عميق و شايسته نمي‌توان مطمئن بود اثري تاثيرگذار و شايسته ساخته شود. به عقيده من تنها راه برقراري ارتباطي درست با مخاطب اين نوع فيلم‌هاست.
    مدير عامل انجمن سينماي جوانان ايران خاطرنشان ساخت: در چند سال گذشته براي اهميت دادن به اين موضوع يعني يك سينماي حقيقت‌گرا يا جستجوگرانه با مفاهيم معنايي ديني حركت‌هاي شايسته‌اي شكل گرفته است. جشنواره فيلم رويش، در حوزه فيلمسازي كوتاه ديني قطعا يك آدرس و نشاني است براي فيلمسازاني كه علاقمند به طرح آثارشان در اين حوزه هستند كه ان‌شاءا... بتواند محصولاتي را كه بيش از بقيه با مخاطب ارتباط برقرار مي‌كند را شناسايي كند و فيلمسازان مستعد را به جرگه فيلمسازان كوتاه ديني كشور معرفي كند.
    او جشنواره رويش را براي برگزاري در سطح بين‌الملل مناسب دانست و گفت: در كشوري كه سالانه در حدود 3000 فيلم كوتاه توليد مي‌شود و ارتباط گسترده‌اي هم بين فيلمسازان در كشورهاي اسلامي وجود دارد. بنابراين اميدوارم همانند جشنواره فيلم كوتاه تهران كه بخشي با عنوان ملل مسلمان در آن تعبيه شده است. رويش هم در دوره‌هاي بعدي چنين رويكردي را مورد توجه قرار دهند و مديران جشنواره فيلم‌هاي توليد شده در خصوص مفاهيم ديني را رصد كنند و به جشنواره رويش دعوت نمايند.
    چهارمين جشنواره سراسري فيلم رويش به همت حوزه هنري، از 7 تا 11 آبان ماه در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com