1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 276  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۷/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138707150105  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۶:۴۳
    ۱۳۸۷/۰۷/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

75 درصد پخش‌كنندگان به «اتحاديه توزيع‌كنندگان سينما» پيوستند

«سيروس تسليمي» گفت: تاكنون 75 درصد پخش‌كنندگان به «اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران» پيوسته‌اند و همچنان در حال تكميل اساسنامه اين اتحاديه هستيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، دبير اجرايي و سخنگوي اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران در مورد جديدترين فعاليت‌ها در زمينه تشكيل اين اتحاديه گفت: در جلسات متعددي كه ما با پخش‌كنندگان مختلف داشتيم روي تكميل اساسنامه اين اتحاديه بحث و بررسي‌هاي بسيار مهمي انجام گرفت و در طول اين مدت 8 پخش جديد از جمله دفاتر پخش بنياد سينمايي فارابي و حوزه هنري نيز به جمع اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران پيوستند و ما در جلسات آينده با دعوت از نمايندگان اين دفاتر پخش از نظرات آنها در تكميل اساسنامه ياري خواهيم گرفت.
    وي در مورد ويژگي‌هاي اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران كه بايد در اساسنامه و قبل از تشكيل به آن توجه شود، گفت: اين صنوف مسائل حقوقي و اداري مختلفي دارند كه از جمله آن مسائل، محل تشكيل جلسات اتحاديه است، چون برخلاف صنوف ديگر كه شايد هر 15 روز يك‌بار نياز به جلسه داشته باشند، صنف توزيع‌كنندگان فيلم بايد هر روز با هم در ارتباط باشند. همچنين به راه‌اندازي تشكيلات اداري اين صنف نياز به منابع مالي دارد كه محل تامين اين منابع بايد مشخص شود.
    وي در ادامه افزود: از جمله نكات ديگري كه در اساسنامه به آن توجه داريم بحث پخش فيلم‌هاي ايراني در خارج از كشور است كه تاكنون اين بحث متولي نداشته و شركت‌‌هايي كه به اين كار مبادرت مي‌ورزيدند همه به صورت انفرادي كار مي‌كردند و ما قصد داريم با دعوت آنها به خانه سينما جرياني مناسب و قوي براي پخش فيلم در خارج كشور به وجود آوريم. همچنين بحث جشنواره‌ها را نيز مد نظر داريم. اتحاديه توزيع‌كنندگان مي‌تواند با بررسي جشنواره‌هايي كه در كشوربرگزار مي‌شود، به روند تحويل فيلم به اين جشنواره‌ها نظارت كند.
    تسليمي در ادامه با اشاره به بحث مديريت سينماها گفت: بسياري از سينماها مخصوصا در شهرستان از نظر مالكيت دچار اشكال هستند و در بسياري از موارد يا مالك ندارند يا مالك فعلي آنها نمي‌تواند براي گرفتن فيلم و نمايش آن در سينما اقدام كند.
    بخشي از فعاليت‌هاي اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران به تعامل هر چه بيشتر دفاتر توليد و سينماداران باز مي‌گردد كه در آن اتحاديه مي‌تواند طبق جدولي به اين سينماها فيلم برساند كه اين امر، مخصوصا در شهرستان‌هاي دوردست كه صاحبان آنها نمي‌توانند براي گرفتن فيلم به تهران بيايند بسيار مؤثر است.
    اين پخش كننده با اشاره به طرح اكران سراسري فيلم كه هم اكنون اجرا مي‌شود، گفت: اين طرح، طرح بسيار موثري است كه متاسفانه به علت نبود تمركز در مديريت نيمه كاره مانده اما اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران قصد دارد در تعامل با معاونت سينمايي و مؤسسه سينماشهر اين طرح را به خوبي اجرا نمايد.
    وي در ادامه در پاسخ به سؤالي در مورد اعضاي فعلي‌ اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران گفت: تاكنون 75 درصد دفاتر پخش به اين اتحاديه پيوسته‌اند و دفاتر باقيمانده نيز در انتظار تشكيلاتي شدن فعاليت‌هاي اتحاديه هستند تا به ما ملحق شوند. استقبال زيادي از تشكيل اين صنف (به خصوص توسط تهيه‌كنندگان بدون دفتر پخش) انجام شده و من مطمئنم پس از نهادينه شدن تشكيل اتحاديه توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران اين اتحاديه به فعال‌ترين صنف سينماي ايران تبديل خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com