1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 340  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705170100  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۷:۲۵
    ۱۳۸۷/۰۵/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

ملاقات سينماگران با جانبازان در روز جانباز

ديروز تعدادي از سينماگران با حضور در آسايشگاه جانبازان تهران به مناسبت روز جانباز با جانبازان ديدار و گفت‌وگو كردند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مسعود ده‌نمكي، پرويز شيخ‌طادي، احمدرضا گرشاسبي، مازيار ميري، محمدنوري‌زاد، فرشته طائرپور، پروانه معصومي و حامد بهداد امروز صبح به همراه مسئولان و مديران بنياد سينمايي فارابي به ديدار جانبازان رفتند و در گفت‌وگو با آنها در مورد وضعيت سينما به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در اين مراسم، يكي از جانبازان در مورد روز جانباز و دفاع مقدس گفت: وقتي در روزهاي عادي يك آيه از قرآن را مي‌خوانيم ثواب همان يك آيه برايمان منظور مي‌شود اما در ماه رمضان هر يك آيه برابر با يك ختم قرآن است.
    هشت سال دفاع مقدس نيز ماه رمضان زمانه ما بود و سفره‌اي بود كه هر كس مي‌توانست از آن بهره‌ گرفت و رفت. البته آن زمان خدا اين تكليف را براي ملت گذاشته بود كه در اين دفاع مقدس شركت كنند. ولي اگر اين نكته را در نظر داشته باشيم كه خدا هيچ‌كس را در عالم بدون مأموريت نگذاشته مي‌بينيم كه شما نيز از طرف خدا مأموريتي داريد و درهاي جهاد براي شما هنوز بسته نشده است.

* شيخ‌طادي: ‌عدم رسيدگي به جانبازان عواقب ملي دارد
پرويز شيخ‌طادي در جمع جانبازان گفت: ‌عدم رسيدگي به جانبازان عواقب ملي دارد. شايد اگر جنگ بشود جوانان ما دوباره به جبهه بروند اما جانبازان مانند عقبه‌هايي براي ما هستند و ما بايد عقبه هم باشيم.

* معصومي: جانبازان تسلي‌بخش ما هستند
پروانه معصومي در جمع جانبازان با اشاره به مقام والاي آنها گفت: آمدنم به اينجا كمي طول كشيد چون به علت بيماري گرماي هوا مرا اذيت مي‌كند و منتظر يك ماشين كولردار بودم اما با ديدن شما فكر كردم بايد شرمنده باشم، چون مقاومت و ايستادگي شما بسيار والا و بالا است و بايد اين امر را از شما بياموزم.
وي افزود: وقتي دلم مي‌گيرد دلم مي‌خواهد كنار شما جانبازان باشم چون قدرت تسلي دادن را در وجودتان مي‌بينيم.
پروانه معصومي با اشاره به لرزم پاسداشت ياد شهدا براي آيندگان گفت: نسل من و نسل قبلي من جنگ را به ياد دارد اما بچه‌هاي جوان جنگ را فراموش كرده‌اند و كودكان زير 10 سال اصلاً هيچ تصويري از مفاهيمي مانند جنگ و شهادت ندارد ما نبايد بگذاريم اين آرمان‌ها و ارزش‌ها از دست برود و بچه‌هاي كوچك ما بايد بدانند شهيد كيست و جانباز چه كسي است.

* ده‌نمكي: آن زمان وظيفه ما رفتن بود و امروز بايد با آرامش و فكر زندگي كنيم
مسعود ده‌نمكي در اين ديدار، گفت: امام سجاد (ع) در دعاي در صحيفه سجاديه مي‌گويد، «خدايا رزمندگان با تكليف به جنگ رفتند و حالا كه برگشتند به آنها آرامش بده» آن زمان وظيفه ما رفتن بود و امروز بايد با آرامش و فكر زندگي كنيم.

* نوري‌زاد: از اينكه سالي يكبار به ديدار شما مي‌آيم شرمنده‌ام
در ادامه بازديد سينماگران از جانبازان در اتاق ديگري محمد نوري‌زاد به يكي از جانبازان گفت ما احتياج داريم تا شما را ببنيم تا چيزهايي را فراموش نكنيم حتي گاهي حس مي‌كنم در روزهايي مانند امروز بايد شعار بدهيم تا چيزهايي را بهتر در جلوي چشم داشته باشيم.
وي افزود: وقتي پرچم ايران را در جايي مي‌بينيم خصوصيات و ويژگي‌هاي ملت ايران به صورت ناخودآگاه به ذهن ما هجوم مي‌آورد. شما نيز حكم پرچم را داريد و ما آمده‌ايم با ديدن شما به ياد حماسه‌هاي كشور بيفتيم.
در ادامه، محمد نوري‌زاد گفت: از اينكه سالي يكبار به ديدار شما مي‌آيم شرمنده‌ام.
نوري‌زاد گفت: برادري دارم كه 70 درصد جانباز است و حتي توانايي تكلم نيز ندارد. هميشه حس مي‌كنم اگر هنرمندي بخواهد عاشقانه در مورد وطنش شعري بگويد يا آهنگي، آن آهنگ يا شعر بسيار دلنشين است. اما وقتي به بردارم نگاه مي‌كنم مي‌بينيم او با زندگي خود زيباترين كلام‌ها و نواها را ابراز مي‌كند و جز اينكه سر تعظيم در برابرش فرود بياورم، هنري ندارم.

* يادي از ملاقلي‌پور توسط جانبازان
يكي ديگر از جانبازان در اين مراسم يادي از رسول ملاقلي‌پور كرد و گفت:‌ملاقي‌پور زياد به اينجا مي‌آمد و قسم خورده بود هر كاري مي‌تواند براي راحتي ما بكند اما او رفت و به معبودش رسيد او خيلي فيلم‌ها را به ياد شهداي جانباز ساخت و براي ما الگوي بزرگي بود. اميدوارم شخصيت او آثارش همواره به صورت الگو باقي بماند.
يكي از جانبازان با انتقاد از ارائه تصوير بدي از قشر از فيلم‌ها گفت: بسياري از جانبازان در فيلم‌ها و سريال‌ها افرادي بيكاري يا بي‌سواد معرفي مي‌شوند و خيلي از جوانان فكر مي‌كنند ما به دليل بي‌سوادي يا بيكاري به جبهه رفتيم تا از مزايايي استفاده كنيم در حالي كه اين موضوع حقيقت ندارد و بسياري از جانبازان جزو اقشار تحصيلكرده جامعه هستند و اين موضوعي است كه بايد به آن توجه كرد.

* فارابي و ارائه تسهيلاتي براي فيلم ديدن به جانبازان
در ادامه اين مراسم سينماگران به ديدن يك جانباز قطع نخاعي رفتند كه از ناحيه گردن به پايين توانايي حركت نداشت و اين جانباز، اشتياق زيادي براي شركت در مراسم‌هاي سينمايي و رفتن به سينما از خود نشان داد، پس از بحث‌هايي كه اين جانباز با مسئولان فارابي كرد، حبيب ايل‌بيگي روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي گفت: كارت مخصوص استفاده از سينما فرهنگ را در اختيار اين جانبازان خواهيم گذاشت تا براي ديدن فيلم به سينما بيايند همچنين بسيج بنياد سينماي فارابي نيز قصد دارد توري براي بازديد از شهرك سينمايي براي جانبازان برگزار كند.
يكي از جانبازان با بيان اينكه شخصيت جانبازان قطع‌نخاعي خوب به تصوير كشيده نمي‌شود، گفت: در اكثر فيلم‌ها جانبازان ويلچري آدم‌هاي عصبي و احساساتي تصوير شده‌اند كه اين موضوع صحت ندارد اميدوارم بدانيد كه اين افراد اقليتي از جانبازان هستند.

* وعده طائرپور
فرشته طائرپور نيز كه در اين جمع حضور داشت، قول داد كه لوح فشرده برنامه‌هاي خانه سينما مانند جشن‌هاي خانه سينما يا جشن صدسالگي سينما را براي بازديد جانبازان به آسايشگاه بياورد.

* جنگ هنري سخت‌تر از جنگ نظامي است
در اين مراسم، يكي از جانبازان هم گفت: جنگ هنري سخت‌تر از جنگ نظامي است و اميدوارم كه شما در اين جنگ موفق باشيد.
يكي ديگر از جانبازان نيز خطاب به نوري‌زاد گفت: اميدوارم جانبازان دفاع مقدس و شهدا فراموش نشود توقع ما اين است كه شهدا بيشتر در كارهاي سينمايي نمايش داده شود و رسانه‌ها براي جنگ و مسائل ارزشي و مذهبي اهميت بيشتري قائل شوند البته در حال حاضر فيلم‌هاي خوبي ساخته مي‌شود ولي اين موضوع كافي نيست.
نوري‌زاد خطاب به اين جانباز گفت:‌متأسفانه ما در راه رسانه به بيراهه رفته‌ايم. گاهي شهيد را به قدري متعالي نشان مي‌دهيم كه از هيبت آن مي‌هراسيم و دستمان به آن نمي‌رسد در حالي كه شهدا در متن زندگي بايد قرار بگيرند و اين موضوع را عنوان كنيم كه آنها انسانهاي عادي بودند اما خصوصيات ويژه‌اي داشتند و اين خصوصيات آنها را متعالي كرد. ما بايد آرزوها و خواسته‌هاي آنها را مطرح كنيم كه چه جامعه‌اي را مي‌پسنديدند كه امروز از آن دور مانده‌ايم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com