1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 424  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۵/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138705050113  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۹:۳۰
    ۱۳۸۷/۰۵/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

ضعف‌هاي عمده "يوسف پيامبر" پاسخگوي پرسش‌هاي مخاطبان نيست

مدير گروه معارف شبکه يک تلويزيون با اشاره به ضعف‌هاي عمده در پنج قسمت پخش‌شده مجموعه تلويزيوني "يوسف پيامبر" اعلام کرد بسياري از ايرادها پيش از توليد به سازندگان گفته شده و اين مجموعه در شکل فعلي نمي‌تواند پاسخگوي پرسش‌هاي مخاطبان باشد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، حسين رحيم‌زاده درباره انتقادهاي آيت‌الله سبحاني و برخي مورخان به مجموعه "يوسف پيامبر" گفت: من هنگام نگارش فيلمنامه مدير کل خدمات رسانه‌اي مرکز پژوهش‌هاي صدا و سيما بودم، اما فرج‌الله سلحشور براي فيلمنامه مجموعه رفت‌ و آمدي به مرکز پژوهش‌ها نداشت و تنها فيلمنامه از سوي دفتر رئيس وقت سازمان (دکتر لاريجاني) به مرکز ارسال شد.

وي ادامه داد: اين مرکز هم مواردي را به صورت کلي به عنوان نقد فيلمنامه اعلام کرده و آقاي سلحشور بعد از مطالعه گفته بود اين ايرادها سه دسته هستند. يک دسته که اعمال مي‌شود که متاسفانه در حال حاضر با پخش پنج قسمت چند ايراد اساسي وجود دارد که رفع نشده است. البته بايد مجموعه به طور کامل پخش شود تا ببينيم چند درصد ايرادها رفع شده است.

مدير گروه معارف شبکه يک گفت: به نظر او دسته دوم اين بود که تحقيقات او بهتر است و در دسته سوم اعلام کرد الان فرصت نيست. در حال حاضر پنج قسمت پخش شده که از ضعف‌هاي عمده آن مي‌توان زنان حضرت يعقوب را مثال زد که نبايد اينگونه نشان داده مي‌شد و مرکز پژوهش‌ها هم اين مسئله را تذکر داده بود. البته نمي‌دانم اين مورد در کدام دسته طبقه‌بندي مي‌شود.

وي يادآور شد: به فضاي حسادت فرزندان حضرت يعقوب هم نقد داشتيم، اما توجه نشد و در قسمت ديشب ديديم آن حضرت، يوسف را بيشتر نوازش مي‌کند تا دو فرزند ديگرش را. شب گذشته خواب حضرت يعقوب هم نشان داده شد که ايشان در خواب گرگ‌هايي را مي‌بيند که در پي کودکي هستند، اما اين خواب سنديت ندارد.

رحيم‌زاده اشاره کرد: ما اين نکته را گفته بوديم که ضرورتي ندارد اين خواب باشد و بهتر است به خواب حضرت يوسف که در قرآن آمده اکتفا شود. فکر نمي‌‌کنم اين مجموعه با اين شروعي که داشته بتواند پاسخگوي خيلي از پرسش‌هاي مخاطبان باشد. گرچه قضاوت کردن هنوز زود است و نبايد به اين فضا دامن زد. شايد اگر مجموعه جلوتر برود، ويژگي‌هايي داشته باشد.

وي درباره اينکه چرا فيلمنامه "يوسف پيامبر" همزمان با کليد خوردن پروژه به مرکز پژوهش‌ها ارائه شد گفت: هميشه از سوي رئيس رسانه ملي و معاونان سيما چه در زمان دکتر لاريجاني و چه مهندس ضرغامي به سازندگان توصيه مي‌شود در پروژه‌ها از همکاري مرکز نهايت استفاده را ببرند و با توجه به اينکه فيلمنامه زمان دکتر لاريجاني شکل گرفت، اين توصيه‌ها شده بود.

مدير کل پيشين خدمات رسانه‌اي مرکز پژوهش‌هاي اسلامي ادامه داد: ارسال فيلمنامه هم براي اطمينان خاطر بود تا متن مشکل نداشته باشد. البته بايد بگويم آقاي سلحشور وقتي هنوز شاکله فيلمنامه آماده نبود، جلسه‌اي با من داشت و من چند مرجع، مورخ و منبع به او معرفي کردم و وي درباره فضاي فرهنگي و فراعنه مصر صحبت‌هايي کرد که من گفتم بهتر است منابع اسلامي باشد.

رحيم‌زاده درباره اينکه با توجه به بودجه "يوسف پيامبر" آيا نبايد تحقيقات جديتر گرفته مي‌شد گفت: اهميت تحقيقات پروژه در دوره رياست قبلي و فعلي سازمان مشهود است و حتي من شاهد بودم مهندس ضرغامي با صاحبنظران جلسه دارند و دکتر لاريجاني هم اين کار را مي‌کرد. بودجه تحقيقات براي اين سريال‌ها هم قابل توجه است و در اين باره سازمان ضعف نداشته است.

وي خاطرنشان ساخت: بارها معاون سيما را ديده‌ام که جلسه‌هايي با مراجع و بزرگان همراه با سازندگان اثر داشته، اما گروه بايد نهايت تلاش خود را بکند و سلحشور مي‌بايست از فرصت‌ها استفاده مي‌کرد. صدا و سيما به لحاظ تحقيقات، زمان و بودجه براي "يوسف پيامبر" کم نگذاشت و چهار سال براي نگارش صبر کرد. من شهادت مي‌دهم سازمان تلاش‌هاي زيادي در اين باره داشت و خيلي حساس بود.

مدير گروه معارف شبکه يک درباره اينکه چرا صدا و سيما بر نگارش مجموعه نظارت نداشته گفت: در اين مورد سازمان کم نگذاشته و هميشه اين مسئله پيگيري شده و مورد تاکيد بوده، اما گروه سازنده نتوانسته از فرصت‌ها استفاده کند و آقاي سلحشور احساس کرده تحقيقاتش کامل است. البته برخي مواقع پيش مي‌آيد سازنده به محققان حوزه و دانشگاه مراجعه کرده، اما آنها دست او را نگرفته‌اند.

مدير کل پيشين خدمات رسانه‌اي مرکز پژوهش‌هاي اسلامي گفت: فيلمنامه مجموعه دوره رياست آقاي خسروي بر مرکز سيمافيلم نوشته شد و بايد صحبت‌هاي وي و آقاي رضابالا معاون فرهنگي او را هم شنيد و اينکه آنها تا چه حد با سلحشور براي فيلمنامه "يوسف پيامبر" صحبت کرده‌اند. من پيشنهاد مي‌کنم حتماً با رضابالا در اين باره صحبت کنيد، اما سازمان براي مجموعه بسيار تلاش کرد.

رحيم‌زاده در پايان درباره اينکه آيا نبايد آن زمان مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما بر فيلمنامه "يوسف پيامبر" نظارت مي‌کرد گفت: همانطور که گفتم بايد اين همکاري تنگاتنگ بود، اما نظارت اتفاق نيفتاد. از سوي ديگر اين مرکز مسئوليت اجرايي ندارد و نمي‌توانست در اين باره دخالت کند.

 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com