1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 324  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۴/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138704040001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۷:۰۰
    ۱۳۸۷/۰۴/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

هادي آفريده در برنامه سينما فردا عنوان كرد:

نگاه تلويزيون به فيلم كوتاه تك بعدي است

دومين برنامه از سلسله برنامه هاي «سينما فردا» با نمايش 6 فيلم كوتاه «پدر»، «سراي سنگي»، «قاصد نياز»، «بپا» ، «37c»، «شهر سوخته» و برگزاري نشست نقد و بررسي اين فيلم ها ساعت 18 دوشنبه، 3 تيرماه، در سالن شماره 2 سينما سپيده برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره روابط عمومي معاونت سينمايي حوزه هنري اعلام كرد: هادي آفريده، كارگردان فيلم «پدر» كه در نشست نقد و بررسي حضور يافته بود، با اشاره به طرح مسائل مربوط به جنسيت نوزاد در لايه هاي فيلم اش گفت: اين موضوع بارها در فيلم ها مطرح شده اما من با اقتباس از يك داستان «ريموند كارور» كه در مجموعه داستان «كليساي جامع» آمده است، سعي كردم با ساختار و ادبيات جديدي به اين موضوع پرداخته و فضاهاي ميني ماليستي را در فيلمم ايجاد كنم. علاوه بر اين سعي كردم در پرداخت به ديالوگ ها، دكوپاژ و ساختار فيلم به زبان جديدي برسم.
    «آفريده» به مقايسه ي فيلم خود با داستان «كارور» پرداخت و گفت: فيلم من درباره پدراني است كه همسرانشان را بعد از تولد نوزاد دختر به قتل مي رسانند ولي اين معضل در داستان «كارور» نيست و در آن داستان، فقط خانواده اي در يك اتاق، دور سبد نوزادي حلقه زده و درباره شكل و شمايل او با هم صحبت مي كنند.
    آفريده يادآور شد: بن مايه فيلم من فرهنگ ايراني است و در ساختن فيلم «پدر» سعي كردم معضلي را نشان دهم كه رسانه هاي ما به هر دليلي از نشان دادن آن پرهيز كرده اند.
    محمد ناصري، كارشناس سينما و مجري اين نشست نيز، عدم استفاده فيلمسازان عرصه فيلم كوتاه از موسيقي اورژينال را از كاستي هاي عرصه فيلم كوتاه دانست و سپس به انتقاد از توجه نكردن آنان به نورپردازي در آثارشان پرداخت و گفت: فيلم سازان ما در نورپردازي تنبل شده و خلاقيتي در اين زمينه ندارند و اين در صورتي است كه نور جزو عناصر اصلي سينماست، البته كار با نور وسواس و حوصله مي خواهد ولي اگر كسي اين وسواس و حوصله را داشته باشد مي تواند با نور حرف بزند.
    در ادامه «هادي آفريده» به انتقاد از فضاي موجود در عرصه فيلم كوتاه پرداخت و گفت: وضعيت فيلم كوتاه داستاني ما به سمت سراشيبي مي رود.
    اين كارگردان از نگاه تك بعدي تلويزيون به فيلم كوتاه انتقاد و خاطرنشان كرد: تلويزيون با تهيه كننده هاي دولتي چون مرگز گسترش سينماي مستند و تجربي و انجمن سينماي جوان رقابت مي كند. به همين خاطر به سمت آثار كوتاه اين مراكز نرفته و بيشتر تمايل به پخش آثار فيلم سازان بخش آزاد دارد و اين در صورتي است كه فيلم هاي اين مراكز از استاندارد لازم برخوردار بوده و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام تأييد شده اند.
    «هادي آفريده» در پايان راه اندازي برنامه سينماي فردا توسط معاوت سينمايي حوزه هنري را حركتي بسيار تأثيرگذار و ارزشمند تلقي كرد و گفت: اين برنامه از لحاظ حمايت و اكران عمومي فيلم كوتاه و همچنين توجه ويژه به سرويس دهي مناسب و قابل توجه به تماشاگران اين فيلم ها، حركتي بي نظير است و اميدوارم كه با راه اندازي چنين برنامه هايي موانع موجود سر راه توسعه و رشد فيلم كوتاه تا حدودي برداشته شود.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com