1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 350  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۳/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138703280103  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۵:۴۲
    ۱۳۸۷/۰۳/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

منوچهر بشيري راد در برنامه سينما فردا:

سينماي مستند شالوده سينماي ايران و فيلم كوتاه حيثيت آن است

نخستين برنامه از سلسله برنامه هاي اكران عمومي فيلم كوتاه مركز نمايش فيلم كوتاه معاونت سينمايي حوزه هنري با عنوان "سينما فردا" با نمايش 5 فيلم كوتاه: دماغ ايراني، سبقت، سين هفتم، معراج و بن بست مهربان ساعت 18 دوشنبه 27 خرداد در سالن شماره 2سينما سپيده برگزار شد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، روابط عمومي معاونت سينمايي حوزه هنري اعلام كرد، بعد از نمايش فيلم ها، نشست نقد و بررسي فيلم "سبقت" با حضور قاسم ميراعلمي كارگردان، محمد ناصري مجري و كارشناس سينما و منوچهر بشيري راد كارشناس و منتقد سينما، برگزار شد. "بشيري راد" در ابتداي نشست، خاستگاه فيلم كوتاه را فيلم مستند دانست و گفت: فيلم مستند شالوده سينماي ايران است. آبرو و حيثيت سينماي ما نيز به فيلم كوتاه برمي گردد چرا كه در دوران رواج فيلمفارسي، سينماي كوتاه ما خودش را نشان داد و اكثر سينماگران بعد از انقلاب ما نيز فعاليت خود را با فيلم كوتاه شروع كردند.
وي اضافه كرد: پرداخت بهتر، بهاي بيشتر دادن و اختصاص سرمايه كافي به اين نوع سينما، بسيار ضروري و حياتي است.
"بشيري" در ادامه افزود: كارگرداني فيلم كوتاه داستاني "سبقت" را در انتقال يك دور باطل و دايره اي با ايجاد كردن فضايي بسته در فيلم موفق دانست و گفت: وي با اين كار به خلق فضايي عبث و معناگرا پرداخته است.
محمد ناصري كارشناس سينما، نيز در ادامه به فضاي بسته فيلم اشاره كرد و گفت: اين فضا مرا به ياد صحنه گفتگوي طولاني دو شخصيت فيلم "داستان عامه پسند" اثر تارانتينو در سكانس داخل اتومبيل و بحثي كه آن دو راجع به غذاهاي فرانسوي مي كنند انداخت.
"ناصري" لوكيشن انتخاب شده اين فيلم را مناسب ندانست و خاطرنشان كرد: لوكيشن مي بايستي در خدمت همان پوچي مدنظر باشد. علاوه بر اين استفاده از اشياء كمك بيشتري به فضاسازي و ايجاد ريتم مي كرد.
قاسم ميراعلمي، كارگردان سبقت، نيز به تلاش خود در ايجاد فضايي ساكن و ملال آور اشاره كرد و گفت: به دوربين حركت ندادم چون حس مي كردم ثابت بودن دوربين به ترسيم فضاي ساكن و بسته اي كه مي خواستم آن را از لحاظ مفهومي انتقال دهم كمك بيشتري مي كرد. علاوه بر اين سعي كردم ريتم را نيز با تكرار نماهاي ثابت پديد بياورم.
گفتني است، كه اكران عمومي فيلم هاي كوتاه در برنامه "سينمافردا" ساعت 18 دوشنبه هاي هر هفته در محل مذكور برگزار مي شود و علاقمندان براي ديدن اين فيلم ها مي توانند در زمان ياد شده به سينما سپيده واقع در تقاطع خيابان هاي وصال و انقلاب مراجعه كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com