1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 340  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۲/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138702090100  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۵:۲۷
    ۱۳۸۷/۰۲/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

با افزايش قابل تأمل توليدات در سال 87 ؛

روند توليد در سينماي ايران تغيير کرده است

عزت اله عليزاده مدير امور بازرگاني و سرپرست واحد پشتيباني توليد بنياد سينمايي فارابي اعلام کرد که براساس گزارش وضعيت پيشرفت توليد در سال 1387، با توجه به فعاليت هاي فيلمسازان روند توليد در سينماي ايران تغيير قابل تاملي کرده است.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، وي تصريح کرد: با در نظر گرفتن اين نکته که سال سينماي ايران با پايان جشنواره بين المللي فيلم فجر، آغاز مي شود وضعيت توليد فيلم در سال سينمايي 87 (از بيست و سوم بهمن 86 تا اول ارديبهشت سال 87 ) نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل 2/2 برابر (120 درصد) رشد داشته است.
گفتني است که ميزان توليدات هر سال بر اساس پايان فيلمبرداري هر پروژه سينمايي تعيين شده و اين ميزان در گزارش توليد ماهانه بنياد سينمايي فارابي منعکس مي شود در سال 1386 تعداد فيلم هاي توليد شده، شامل 70 عنوان بود که از مجموعه اين آثار 9 مورد در همان سال 86 اکران شدند، در حال حاضر 48 فيلم آماده اکران و 13 فيلم در مراحل تدوين و خدمات صداگذاري هستند.
عليزاده يادآور شد: در سال سينمايي جاري 16 پروژه سينمايي در مرحله فيلمبرداري به سر مي برند (فيلمبرداري 11پروژه جديد و 5 پروژه مربوط به روزهاي پاياني سال 86 که فيلمبرداري آن ها خاتمه نيافته و در فهرست آمار توليدات سال 87 منظور شده اند) که اين رقم در مدت مشابه سال قبل تنها 5 پروژه سينمايي بوده است.
سرپرست واحد پشتيباني توليد فارابي ادامه داد: هم اکنون 18 پروژه سينمايي در نوبت دريافت وسايل و تجهيزات فيلمبرداري هستند.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود مراحل فيلمبرداري 34 پروژه اشاره شده تا آخر مرداد ماه پايان يابد و بر اين اساس؛ به نظر مي رسد روند توليد در نيمه دوم سال 87 مجددا رشد فزاينده اي خواهد يافت.
عليزاده با اشاره به اينکه توزيع مناسب مراحل توليد فيلم سينمايي در طول سال، امکان برنامه ريزي و بهره برداري مناسب تر از امکانات و مراکز خدمات فني در جهت ارتقاي سطح کيفي آثار سينماي کشور را فراهم مي کند، ادامه داد: اگر چه جشنواره فيلم فجر نوروز سينماي ايران است و همواره باعث افزايش محسوس توليد مي شود اما با توزيع مناسب فعاليت هاي مربوط به توليد آثار سينمايي در طول سال، سينما به حيات طبيعي خود (فارغ از فضاي جشنواره) نائل مي شود.
وي اظهار داشت: توزيع مناسب فعاليت هاي مربوط به توليد آثار سينماي ايران در طول سال، همچنين باعث بهبود شرايط اکران و جلوگيري از شتابزدگي و تعجيل در روند توليد فيلم (به ويژه در زمان آماده سازي فيلم ها براي جشنواره هاي فجر و کودک) مي شود.
عليزاده در ادامه تصريح کرد: فراموش نکنيم با نزديک شدن جشنواره هاي معتبر سينمايي کشور فعاليت مراکز خدمات فني به نحو چشمگيري افزايش مي يابد، اما تجربه سال هاي گذشته نشان داده که در برخي از مقاطع زماني، از تجهيزات و مراکز خدمات فني موجود در سينماي کشور بهره مناسب گرفته نمي شود به همين دليل تغيير رفتار توليد در نهايت زمينه توسعه مناسب اين بخش و در بعدي ديگر (با برنامه ريزي مناسب)، هماهنگي و تناسب با حوزه اکران را فراهم مي کند.
عليزاده در پايان يادآور شد: شايان ذکر است بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته (در صورت تامين بودجه لازم در سال جاري )، تقويت نيازهاي مربوط به تجهيزات فيلمبرداري – نوري – حرکتي به صورت کمي و کيفي در دستور کار قرار گرفته و به زودي وسايل و تجهيزات جديد مورد نياز به ناوگان سينمايي کشور افزوده خواهد شد که اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com