1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۱/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138701170100  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۹:۴۱
    ۱۳۸۷/۰۱/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلم هاي پرمخاطب نوروز 87 در سينماهاي ايران

عضو هيات مديره انجمن‌ سينماداران گفت: در نوروز امسال بار ديگر ثابت شد كه هنوز مخاطبان سينما براي ديدن فيلم‌هاي خوب راهي سينما مي‌شوند.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ايسنا، محمدرضا صابري در رابطه با فروش نوروزي فيلم‌هاي سينماهاي تهران گفت: خوشبختانه در برنامه نوروزي امسال به دليل اكران فيلم‌هاي همچون «مجنون ليلي» ، «دايره زنگي»، « زن دوم» ‌و «به همين سادگي» استقبال خوبي از سينماها شد و يكبار ديگر اثبات شد كه هنوز مخاطبان سينما براي ديدن فيلم‌هاي خوب، راهي سينما مي‌شوند.

سخنگوي شوراي صنفي نمايش فروش فيلم « مجنون ليلي» و « دايره زنگي» را قريب 290 ميليون تومان اعلام كرد و از فروش 100 ميليوني « زن دوم»‌ و 34 ميليوني « به همين سادگي» خبر داد.

مدير مجموعه سينمايي «چمران» به افزايش بهاي سينماها اشاره و تصريح كرد: با تغيير قيمت بليت سينماهاي ممتاز از 1500 تومان به 2 هزار تومان نگراني‌هايي مبني بر كاهش مشتريان وجود داشت كه به واسطه اكران فيلم‌هاي خوب نوروزي اين نگران‌ها نيز برطرف شد.

او همچنين عنوان كرد:‌ در اكران نوروزي سال جاري گروه سينما عصر جديد فيلم خود را معرفي نكرد و بدين ترتيب تعداد فيلم‌هاي نوروزي از پنج فيلم به چهار فيلم كاهش يافت.

صابري گفت: علي‌رغم فيلم‌ها و سريال‌هاي متعددي كه در طول سال جاري از تلويزيون پخش شد، سينماها به دليل فيلم‌هاي خوبي كه اكران مي‌شد، فروش خوبي داشتند.

او در مقايسه فروش نوروزي سال جديد با سال گذشته ادامه داد: سال گذشته فيلم استثنايي « اخراجي‌ها» اكران شد و افزايش بهاي بليت هم نداشتيم اما امسال با توجه به افزايش بهاي بليت فروش فيلم‌هاي نوروزي در مجموع رضايت‌بخش بود.

فرشيد معتمدي‌آذر با بيان اينكه فروش نوروزي سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش داشته است، گفت: البته بايد بررسي شود كه اين افزايش فروش به افزايش بهاي بليت مربوط است يا محصول افزايش تعداد مخاطبان است.

او معتقد است: سال‌هاي گذشته در اكران نوروزي تنها 1-2 فيلم خوب اكران مي‌شد اما امسال حداقل 3 فيلم خوب و پرفروش بر پرده سينماهاست كه اميدواريم اين تعداد افزايش پيدا كند.

مالك سينما «حافظ» با اشاره به اضافه شدن گروه سينمايي آزاد به گروه‌هاي قبلي تصريح كرد: مديريت‌هاي دقيقه نودي به سينما و فيلم لطمه وارد مي‌كند، اگر قرار است گروه‌هاي سينمايي افزايش داشته باشند لازم است براي هر يك از آن‌ها فيلم مناسبي در نظر گرفته شود و اين درست نيست كه سينماهاي معتبري چون سينماعصر جديد يا سينما ايران به نمايش فيلم‌هاي قديمي بپردازند و سينماهاي ساير گروه‌ها فيلم‌هاي جديد نوروزي را اكران كنند.

معتمدي‌آذر ضمن گله از اكران فيلم‌هاي قديمي در برخي سينماها گفت: لازم است برنامه‌ها و سياست‌هاي سال جديد سينماها از بهمن ماه اعلام شود و عدم مديريت درست و تصميم‌هاي دقيقه نودي ضربات متعددي بر پيكره سينما وارد مي‌كند.

وي در مورد فيلم‌ها و سريال‌هاي نوروزي تلويزيون و تاثير آن بر فروش سينماها عنوان كرد: همواره فيلم‌هاي خوب مخاطب خود را دارند، اما با اين حال پخش سريال‌هاي متعدد و قوي در ساعات مختلف و يا فروش سي دي‌هاي فيلم جلوي سينماها از مواردي است كه فروش سينماها را با مشكل مواجه مي‌كند.

او با اشاره به در صد بالاي نمايش فيلم‌هاي خارجي در تلويزيون گفت: نمايش فيلم‌هاي خارجي در تلويزيون نهايتا باعث مي‌شود فيلم‌هاي ايراني كمتري مورد پخش قرار گيرند و بدين ترتيب هم تهيه‌كنندگان و كارگردانان فيلم‌ها ضرر مي‌كنند و هم سينماهايي كه اجازه اكران فيلم‌هاي خارجي را ندارند.

علي‌اصغرعاشوري مدير سينما سروش هم فروش نوروزي فيلم‌ها را به نوع و كيفيت آن‌ها وابسته دانست و افزود: در سال جاري علي‌رغم افزايش بهاي بليت‌ها، فيلم‌ها فروش خوبي داشتند.

او با اشاره به تغيير در قيمت بليت سينما در واپسين روزهاي سال گذشته تصريح كرد: عده‌يي از سينمادارن و مديران سينما مخالف افزايش بهاي بليط‌ها بودند، اما اين تصميم در آخرين روزهاي سال گذشته گرفته شد و به دليل تعطيلات فرصتي مهيا نشد تا صحبتي دوباره با مسئولان داشته باشند.

علي سرتيپي پخش‌كننده فيلم‌هاي « زن دوم» و «مجنون ليلي» نيز فروش نوروزي سال جاري را بسيار خوب قلمداد كرد و افزود: در سال گذشته نيز از فروش نوروزي خوبي بهره برديم، اما بيشتر فروش سال گذشته به فيلم «اخراجي‌ها» مربوط مي‌شد در حالي كه اكثر فيلم‌هاي سال جاري از نظر گيشه فيلم‌هاي خوبي بوده‌اند.

مدير عامل شركت فيلميران، تبليغات تلويزيون را نيز در سال جاري بسيار مناسب و موثر دانست وعنوان كرد: در نوروز 87 ، تلويزيون از نظر پخش تيزرهاي سينمايي بسيار موفق عمل كرد به نوعي بهترين زمان‌ها را براي آن‌ها در نظر گرفت در نتيجه اين تبليغات تاثير زيادي بر روي مردم داشت كه اميدواريم اين روند همچنان ادامه داشته باشد و بهاي تيزرها نيز از تخفيف بيشتري بهره‌مند شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com