1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۲/۱۳۸۷  نوع : خبر
 کد خبر : 138701020000  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۸:۰۴
    ۱۳۸۷/۰۲/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

سخنان «جعفري جلوه» در نخستين «همايش ملي انيميشن»

سخنراني «محمدرضا جعفري جلوه» در نخستين همايش ملي انيميشن ايران، منتشر شد.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت سينمايي، مراسم گشايش نخستين همايش ملي انيميشن صبح امروز با حضور معاونت سينمايي وزارت ارشاد و اهالي انيميشن درسالن نمايش دانشكده صدا و سيما برگزار شد.
بنا بر اين گزارش، در ابتداي اين مراسم كه در اولين روز همايش برپا شد، پس از قرائت آياتي از قرآن مجيد، تيزر همايش پخش شد و اكبر عالمي (دبير همايش) به ميهمانان و حضار خوشامد گفت.
براساس اين گزارش، مهدي رحيميان معاون دانشكده صدا و سيما به نيابت از دكتر حسيني رياست اين دانشكده ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين همايش هرچند دير هنگام، افزود: دانشكده صدا و سيما وظيفه خود دانسته كه به عنوان نخستين دانشكده رسانه‌اي كشور كه راه‌اندازي شده رشته انيميشن را تأسيس كند.
وي گفت: اگر در سال‌هاي اوليه انقلاب اسلامي، آموزش انيميشن با تجهيزات اندك در اين دانشكده اتفاق مي افتد اما باتوجه به تحولات بنيادي كه در عرصه انيميشن خلاقيت‌هايي كه در عرصه انيميشن به لحاظ نرم افزاري و سخت افزاري شاهد اتفاقات خوبي در اين عرصه با تكيه بر تكنيك‌هاي جديد انيميشن هستيم.
وي تصريح كرد: شناخت بنيادهاي نظري حوزه انيميشن كه با تكيه بر پايه‌ها و ارزش هاي جامعه مهمترين اهداف ما بود دانشكده صدا و سيما به عنوان تأمين كننده اصلي نيروي انساني در زمينه كارگرداني انيميشن در تلاش است با استفاده از فناوري و تكيه بر انديشه‌هاي متعالي جامعه در ارتقاي انيميشن تلاش كند كه كوشش ما در برگزاري اين همايش نيز نشان دهنده اين علاقه و اشتياق است.
در ادامه اين همايش، اكبر عالمي نيز با ذكر اين مطلب كه براي رسيدن به توليد انبوه بايد جهاني فكر كنيم، افزود: براي رسيدن به توليد انبوه جهاني فكر كنيم اما داخلي عمل كنيم ما نياز به پرورش مدير در هنر و تربيت توليد‌كننده حرفه‌اي داريم، ضمن اينكه مديريت بودجه، ذهن، زمان و بهره‌برداري و ترويج فرهنگ كارگروهي از اين نيازمندي‌هاي عرصه انيميشن است.
وي ادامه داد: بررسي غفلت‌ها مي‌تواند راه روشني براي پيشرفت باشد ما بايد داشته‌ها را بشناسيم و به تحليل آن بپردازيم و به سمت پيشرفت برويم.
عالمي اظهار داشت: سطح عالي انيميشن ما قابل مقايسه با كشورهاي پيشرفته جهان است اما براي ارتقاي انيميشن ايراني استفاده خام از طرح‌هاي اسليمي شال دوركمر و جليقه نيست بلكه پيدا كردن هويت ملي در ذات و باطن يك اثر است.
اين استاد انيميشن فناوري روز جهان را در جريان پيشرفت‌هاي حيرت آوري دانست و گفت: چقدر خوب است كه ما با استفاده از اين ظرفيت‌ها، كار گروهي و پرهيز از سليقه‌سازي و عوام‌زدگي در عرصه توليد پيشرفت كنيم تا بتوانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم.
وي همچنين گفت: كساني هستند كه از زيباشناسي بهره‌اي نبردند اما درزمينه انيميشن مدعي هستند ما فقط كارگردان تربيت مي كنيم در حالي كه نيازمند تكنسين نيز هستيم براي آموزش انيميشن فقط دانشكده صدا و سيما كفايت نمي كند.
«عالمي» اظهار داشت: درخت شهر انيميشن با تكيه بر صبوري به ثمر مي‌رسد نيازمند به آدم هاي باحوصله است. مديريت و عوامل توليد دو بال پرواز انيميشن براي ارتقا هستند.
محمدرضا جعفري‌جلوه نيز در ادامه اين مراسم به روي صحنه آمد و در بخشي از سخنانش گفت: همايش ملي انيميشن به چه دليل برگزار مي‌شود. آيا انيميشن براي چرخه‌هاي ملي و بين‌المللي توليد مي‌شود يا براي تجارت؟ بايد بگويم انيميشن يك نياز ملي است كه در آن هنر صنعت و هويت‌گرايي اصيل با درنظر گرفتن ترجمان و عادت يك ملت انجام مي‌شود و اينها همگي مكمل يكديگر هستند.
معاونت سينمايي 5 عنصر را در خلق انيميشن غيرقابل انكار دانست و گفت: 5 عنصر خيال انگيزي، حقيقت گرايي ،اميدآفريني، اخلاق گرايي و قصه گويي عناصر تشكيل دهنده يك انيميشن ملي هستند.
وي ادامه داد: آنچه گفتم بيانگر هركدام از مكتب‌هاي زاگرب، شرق دور و ديزني است كه مكتب انيميشن ملي ايران در برگيرنده تمام اين خصوصيات است و از نظر من يك نوع مكتب مختص به خود است.
پس از اتمام سخنان جعفري جلوه اولين مقاله انيميشن با عنوان «انيميشن سنتي يا مدرن (كامپيوتري)» نوشته اسفنديار احمديه قرائت شد. احمديه پيش از قرائت اين مقاله گفت: من انيميشن را در دهه 30 با ساختن انيميشن 18 ثانيه اي با عنوان ملانصرالدين آغاز كردم. در آن زمان امكانات، دوربين و حتي كاغذي براي كشيدن طرح‌هاي انيميشن نبود. من نخستين طرح خود را كشيدم و براي دانشكده هنرهاي زيبا فرستادم آنها فكر كردند من يك فيلم سينمايي ساخته ام اما وقتي فيلم را ديدند نمي‌دانستند كه چه چيزي ساخته‌ام.
وي ادامه داد: پس از آن دوربين و وسايل و امكانات انيميشن وارد ايران شد و فيلم رستم و اسفنديار را در 90دقيقه ساختم.
اكبر عالمي احمديه را درويش سينماي انيميشن خواند و گفت: زماني كه پسر بچه‌ كوچكي بودم احمديه به من كشيدن خطوط طراحي را آموخت. او سرشار از اعتماد به نفس و همه دانستني‌هاي لازم براي كار انيميشن است و داراي نعمت خدادادي انيماتور بودن است.
در ادامه مقاله اسفنديار احمديه توسط فرزند وي قرائت شد و سپس آذين آزادي مقاله خود را با عنوان معرفي و بررسي نقش تفكر عنصرگرايانه در دستيابي به انيميشن بومي ايراني را خواند.
نخستين همايش انيميشن تا ساعت 19 ادامه دارد و حدود 17 مقاله در اين روز قرائت خواهد شد.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com