1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 489  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۲/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138612210200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۵:۰۳
    ۱۳۸۶/۱۲/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

سيمرغ زرين «فرزند خاك» به موزه شهدا امانت داده شد

مراسم تقدير از عوامل فيلم سينمايي «فرزند خاك» و تقديم سيمرغ زرين اين فيلم توسط باشه آهنگر به موزه شهدا با حضور تعدادي از مسئولين كشوري و هنرمندان برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از فارس، مراسم تقدير از عوامل فيلم سينمايي «فرزند خاك» و تقديم سيمرغ زرين اين فيلم توسط «باشه‌آهنگر» به موزه شهدا، با حضور محمدحسين صفارهرندي و سردار ميرفيصل باقرزاده (رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس)، سرهنگ عالي‌نسب (نماينده فرمانده ارتش جمهوري اسلامي ايران)، سردار جابر انصاري (نماينده فرمانده پليس استان تهران)، حسن بنيانيان (رئيس حوزه‌هنري سازمان فرهنگ و تبليغات اسلامي)، محمدحسين حقگو (رئيس سازمان سينمايي سوره) و هنرمنداني چون جمال شورجه، عليرضا زرين‌دست، مهتاب نصيرپور، شبنم مقدمي،‌ جواد كاسه‌ساز، اسحاق خانزادي، جليل فرجاد و... برگزار شد و «كامران ملكي» اجراي اين جلسه را برعهده داشت.
    بنا بر اين گزارش، اولين سخنران جلسه ميرفيصل باقرزاده رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس و رياست كميته جست‌وجوي مفقودين (تفحص شهدا) بود كه سخنان خود را با درود به روح 51 شهيد عمليات تفحص آغاز كرد و گفت: بايد به همه كساني كه در تهيه اين فيلم زحمت كشيدند تبريك بگويم كه بخشي از عوارض رواني جنگ را به تصوير كشيدند.اين بخش از عوارض جنگ دامنه‌هاي زيادي دارد و طي سال‌هاي اخير امكان آنكه اين دامنه‌ها براي مردم تشريح شود به وجود نيامده است.
    وي افزود: پس از امضاي قطعنامه 598 چند نگاه به جنگ به وجود آمد، يكي نگاه رو به عقب كه مي‌گفت همه بايد پس از پايان جنگ به خانه‌هاي خود برگردند كه بچه‌هاي تفحص با اين نگاه مخالفت كردند و باوجود فشار رواني زيادي كه بر روي آنها بود، كار خود را انجام دادند. نگاهي هم بود كه پيداكردن پيكرهاي شهدا و آوردن آنها را، تازه كردن داغ دل خانواده‌ها عنوان مي‌كرد در حالي كه بحث، بحث يوسف‌هاي گمگشته‌اي بود كه بايد تكليفشان مشخص مي‌شد و دوستان تفحص با زحمت زيادي براي پيدا كردن بدن‌هاي شهدا با نفوذ به درون خاك عراق و حتي رفتن به جاهايي خطرناك، اين پيكرهاي مطهر را به وطن بازآوردند كه نتيجه آن بالغ بر صد جانباز و مجروح بود و بيش از چهل‌هزار شهيد را نيز يافته و به آغوش خانواده‌هايشان بازگردانديم.
    باقرزاده تصريح كرد: البته حضور نامشروع آمريكايي‌ها در عراق كه به كساني كه با ما همكار بودند، تعدي كردند، باعث كندشدن اين روند شد ولي هنوز بيش از هفت هزار شهيد باقي مانده كه بايد تكليف آنها روشن شود.
    وي افزود: اين فيلم تنها بخشي از غربت‌ها و مظلوميت‌هاي كار تفحص را گفته و گوشه‌هايي از اين كار را نشان داده است و تا حدي، به مسائلي كه با آن روبه‌رو بوده‌ايم، نزديك شده‌ايم اما مهم‌تر از همه، خود جنگ است كه متاسفانه به آن هنوز رسيدگي نشده است.
    باقرزاده گفت: در طول سال‌هاي اخير اكثر هنرمندان در آثار خود به عوارض جنگ پرداخته‌اند تا خود آن، و مطالبه من از هنرمندان اين است كه به خود جنگ بپردازند چون هنوز اثر فاخري كه در عرصه بين المللي دفاع مقدس را معرفي كند توليد نشده و ما در اين زمينه دچار خلأ هستيم در حالي كه در جنگ سوژه‌هاي بكر و نابي وجود دارد و اگر همت كنيم مي‌توانيم به اين مباحث به خوبي بپردازيم.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ديگر سخنرانان اين مراسم بود كه در سخناني گفت: ما براي بعضي اشياء به طرز عجيبي حرمت‌گذاري مي‌كنيم. استخوان‌هاي افرادي را كه هزاران سال پيش مرده‌اند و معلوم نيست كيستند،چون گنجينه اي در موزه نگه مي‌داريم و به قديميان خود زياد استناد مي‌كنيم.
    صفار هرندي گفت: در اين هنگام اين سوال پيش مي‌آيد كه در مورد كساني كه آينده ما را تضمين كرده‌اند چه بايد كرد؟ كساني كه با نشانه‌هايي از حياتشان و زندگي توأم با تكاپو و جهادشان امروز در دسترس ما هستند. مرداني كه با نثار بر جان خود ازحريم اين سرزمين دفاع كردند و غيرت خود را به نمايش گذاشتند و به عنوان يك سرباز، حاضر نشدند سرزمين خود را زير چكمه اجنبي ببينند.
    وي تصريح كرد:كار عزيزان در ساخت فيلم «فرزند خاك» قابل ستايش است و نكته مهم در آن اين است كه مفهوم تجليل از اين دلاورمردان را به خوبي انتقال دادند و از پس انتقال چنين مفهومي به خوبي برآمدند. هنرمندي كارگردان و تهيه كننده اين فيلم در اين است كه به سراغ سوژه‌اي رفتند كه پيش از اين كمتر در فيلم‌ها آمده بوده. انتخاب آگاهانه اين موضوع و پردازش خوب آن نشان دهنده ظرفيت فراوان سينماي دفاع مقدس است كه برخلاف برخي زمزمه‌ها و حرفها كه مي‌گويند دوران سينماي دفاع مقدس به پايان رسيد،دورانش به پايان نخواهد رسيد و «فرزند خاك» نمونه‌اي خوب از اينگونه آثار است كه هنوز جنبه‌هاي پنهان و ظرفيت‌هاي كشف نشده سينماي دفاع مقدس را كه بسيار زياد است نشان مي‌دهد.
    وزير ارشاد گفت: اميدوارم فيلمسازان تيزهوش و متعهد، اين ظرفيت‌ها را كشف و استخراج كنند و پيش روي جامعه‌اي كه تشنه دريافتن اين پيامها است، قرار دهند.
    وي در ادامه گفت: از حوزه هنري هم ممنونم كه به ساخت اين فيلم كمك كرد و اميدوارم بابي كه گشوده شده مفتوح باقي بماند و بر دامنه اقدامات خود بيفزايد كه در زمان جشنواره دفاع مقدس همه سردرگريبان نبرد كه با كدام فيلمها جشنواره برپا كنيم.
    در اين مراسم محمدعلي آهنگر سيمرغ زرين خود را به موزه شهدا تقديم كرد و براي اولين بار جايزه‌اي سينمايي در اين موزه جاي گرفت.
    آهنگر جوايز نقدي خود را از فيلم به عوامل فيلم بخشيده بود كه دراين مراسم از طرف حوزه هنري جايزه‌اي به خانواده وي اهدا شد و لوح‌هاي تقديري نيز به عوامل فيلم اهدا شد.
    برپايه اين خبر، هنگام تقديم سيمرغ زرين به موزه شهدا احمدميرعلايي گفت:‌ يكي از آرزوهاي ما ساخته شدن بارگاه حضرت زهرا(س) است كه مي‌گويند اين كار به دست امام زمان(عج) انجام خواهد شد. پيشنهاد من اين است كه اين جايزه به صورت امانت در موزه شهدا نگهداري شود تا همه بدانند ما منتظريم تا مهدي موعود بيايد و مات آماده انجام هر كمكي به او هستيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com