1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 351  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۲/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138612010103  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۱۸:۲۵
    ۱۳۸۶/۱۲/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

بنيانيان:

همکاري وزارت ارشاد و حوزه هنري مايه خير و برکت است

رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در مراسم افتتاح سينما بهمن شهر قزوين همکاري حوزه هنري و وزارت ارشاد را مايه خير و برکت و ساخت سينما را از مهمترين فعاليت‌هاي فرهنگي در سطح کشور دانست.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از مهر، حسن بنيانيان در مراسم افتتاح سينما بهمن قزوين که سه‌شنبه شب 30 بهمن با حضور محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد، امام جمعه قزوين و جمعي از مديران و مسئولان استاني برگزار شد، گفت: "همکاري وزارت ارشاد و حوزه هنري منشاء خير و برکت است. در حوزه فرهنگ با توليد سخت‌افزار تازه کار فرهنگي آغاز مي‌شود."
وي ادامه داد: "فراهم شدن اين مجموعه براي مسئولان حوزه هنري و هنرمندان شهر قزوين مسئوليت‌آور است، زيرا امروز سينماي ما رشد خوبي داشته و نشان داده داراي ظرفيت‌هاي خوبي است. ولي براي سخنگو و پيام‌رسان انقلاب شدن راهي طولاني را بايد طي کرد."
رئيس حوزه هنري تأکيد کرد: "امروز در سينماي ما بخش مربوط به صنعت با همدلي خوبي در حال انجام است، ولي بخش اصلي سينما نيازمند کار گروهي است و فردي انجام شدن آن مانع رشد سينما شده است. بخشي از اين روند به عادت اشتباه هنرمندان و بخشي به مديريت بازمي‌گردد. حوزه هنري رسالتش اين است که اين موانع را تجزيه و تحليل و آنها را رفع کند."
بنيانيان با اشاره به اينکه بايد جرياني ايجاد شود که از فيلم کوتاه به فيلم بلند رسيد، اظهار داشت: "سينما بهمن قزوين مي‌تواند نوبت صبح خود را به فيلم کوتاه اختصاص دهد تا به اين صورت در راستاي توسعه سينما گام بردارد. از اين راه هنرمندان و مسئولان از نزديک با فيلم و ساخت آن آشنا مي‌شوند و از توليد فردي به سمت توليد جمعي حرکت مي‌کنند. با شعار نمي‌شود حرکتي انجام داد، بلکه بايد کسي اين حرکت را شروع کند."
وي افزود: "نبايد وقتي کسي فيلمي ساخت به وي بگوييم بخش‌هايي از فيلم وي به جامعه آسيب مي‌زند. هيچ هنرمندي نمي‌خواهد به جامعه خود آسيب بزند. بايد فرايندي را فراهم کنيم که براي هنرمند بازگشت سرمايه وجود داشته باشد که بخشي از اين بازگشت تأثيري است که با فيلم خود در جامعه مي‌گذارد."
رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي با اظهار خرسندي از اينکه تمرکز توليد فيلم بلند در تهران شکسته و به شهرستان‌ها نيز وارد شده گفت: "امروز در عرضه فيلم ارزشي ظرفيت خوبي داريم ولي در بخش تقاضا با اين ظرفيت رو به رو نيستيم. زيرا مديران فرهنگي، هنري و اجتماعي کمتر روي تقاضاي کارکنان خود در اين زمينه تمرکز دارند. بايد تقاضا بيشتر شود زيرا باعث مي‌شود فيلمسازان به ساخت فيلم‌هاي ارزشي و فرهنگي راغب تر شوند."
بنيانيان خاطرنشان ساخت: "ما در حوزه هنري قصد داريم فيلم‌هايي مناسب ارائه دهيم. به نظر من مدارس نيز بايد درهاي خود را به روي سينماي متعهد باز کنند که ما براي تسريع اين امر در نوبت اکران صبح خود در حوزه هنري امکاناتي براي دانش‌آموزان فراهم کرده ايم."
وي تصريح کرد: " با تفکر قبلي که جوانان حق انتخاب نداشتند نبود سينما را مي‌شد توجيه کرد. ولي مسير امروز پيش رو کاملا متفاوت است. اگر جوان تغذيه فرهنگي نشود و در خانه بماند آسيب فرهنگي مي‌بيند. ما بايد نهادهاي بيروني را توسعه دهيم تا کالاي فرهنگي به حوانان ارائه دهند. به همين منظور ساخت سينما يکي از مهمترين فعاليت هاي فرهنگي در سطح کشور است."
در ادامه اين مراسم محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد نيز در ابتداي سخنان خود با اشاره به اينکه اگر امکانات نبود تمدن ايراني و اسلامي ماندگار نمي‌شد، گفت: "فرصت‌هاي توليد، عرضه و ارائه سبب شد در عرصه علم و ادب و هنرهاي گرانسنگ اسلامي و ايراني به عظمت‌هايي دست يابيم. اگر فرصت و فضاي اجتماعي، خلاقيت، انديشيدن و فرصت براي تبديل انديشه به هنر نمي‌بود شاهد امروز و اين عظمت ها نبوديم."
جعفري جلوه يادآور شد: "خوب مي دانيم که سينما يک هنر برتر و نافذ در دنياي ماست و شايد قدرتمندترين هنر براي تعامل با ديگران باشد. در فضاي پرانگيزه و نشاط آور براي هنرمندان سينماست که سينماي اسلامي تداوم حيات مي يابد و در سالن هاي نمايش است که اين آثار به ظهور مي رسد و امکان ارزيابي و تشويق سينماگر فراهم مي شود."
وي ادامه داد: "بايد به عنوان مديران فرهنگي روي ايجاد فضاي خلاقيت آور و ساخت سالن‌هاي نمايش و سينما کوشيد و تمرکز داشت. به ويژه سالن هايي مأنوس با معماري اسلامي و فضاي فرهنگي بومي که آرامش‌بخش‌تر است را براي مردم فراهم کرد. متأسفانه در سه دهه گذشته براي ساخت سالن سينما کمتر تلاش و اين امر مورد غفلت واقع شده است."
معاون سينمايي وزير ارشاد در ادامه تصريح کرد: "سينما فقط براي توليد يک فيلم نيست بلکه داشتن فضايي مناسب براي ديدن نيز هست. لذا بايد به ساخت فيلم خوب و سالن خوب انديشيد. در اين دوره از مديريت سينماي کشور توجه به اين فعاليت مورد توجه و در دستور کار است، زيرا اگر سالن مناسب نباشد چرخه سينما تداوم نمي‌يابد و بازگشت سرمايه نخواهد داشت."
جعفري جلوه در ادامه سخنان خود روي هم‌افزايي دستگاهها و تعامل مؤسسات و نهادها تأکيد کرد و گفت: "نمونه اين هم افزايي همکاري وزارت ارشاد و حوزه هنري است. در واقع همکاري حوزه هنري و وزارت ارشاد و نهادهاي استاني و در پاره اي از شهرها شهرداري مصداق خوب اين تعامل است که مي تواند به عنوان الگويي براي فعالان هنر به ويژه سينما باشد."
در اين مراسم که با حضور چشمگير علاقمندان سينما در شهر قزوين همراه بود، آيت‌الله باريک‌بين امام جمعه و نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري، جعفر نصيري شهرکي رئيس حوزه هنري قزوين، اعضاء شوراي شهر، معاونان استاندار و جمعي ديگر از مديران و مسئولان استان قزوين حضور داشتند.
اجراي موسيقي زنده، پخش کليپي از روند ساخت سينما بهمن و تقدير از مديران و دست‌اندرکاران ساخت سينما بهمن از جمله برنامه‌هاي اجرا شده در اين مراسم بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com