1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 360  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۲/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138612010100  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۱:۱۹
    ۱۳۸۶/۱۲/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

«سينماي تذكر» شعار جشنواره فيلم 100

دبير پنجمين جشنواره سراسري فيلم 100 برگزاري اين جشنواره در دوره‌هاي آينده را به صورت ديجيتالي خبر داد.

به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم 100، فاضل نظري و بهنام بهادري دبير و قائم مقام جشنواره فيلم 100 و حسين رباني يکي از داوران ,در حوزه هنري استان تهران ويژگي‌هاي دوره پنجم اين جشنواره را تشريح کردند.
نظري در اين نشست گفت: "جشنواره فيلم 100 امسال براي پنجمين بار اسفندماه در تهران برگزار مي‌شود، ضمن اينکه امسال براي دومين بار محدوديت سني 35 سال را براي فيلمسازان در نظر گرفتيم. جوانان فارغ از مسائل دست و پاگير هميشه زباني مناسب براي بيان حقايق دارند. از اين رو شعار امسال اين جشنواره "سينماي تذکر" است."
وي در ادامه افزود: "جوانان با توليد آثار خود مي‌توانند حقايق و مسائل جامعه را به مسئولين و مخاطبان انتقال دهند. بر همين اساس آثاري که در اين دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند، حتي اگر جايزه نگيرند در اختيار مسئولان و مخاطبين ويژه اين مسائل قرار داده مي‌شوند."
دبير جشنواره فيلم 100 با اشاره به تاسيس باشگاه فيلم 100 گفت: "امسال با تاسيس اين باشگاه از طرح‌هاي ساخت اين فيلم‌ها حمايت شد. بر همين اساس آثار نوجواناني که در اين باشگاه کار توليد کرده‌اند نيز در جشنواره نمايش داده مي‌شود. امسال با هدف نيروسازي و طراحي آينده از اين آثار نيز استفاده کرديم."
نظري ادامه داد: "اميدواريم جشنواره فيلم 100 در دوره‌هاي آينده به صورت ديجيتالي برگزار شود و به همين دليل سعي مي‌کنيم سال آينده آثار را به صورت اينترنتي از فيلمسازان دريافت کنيم و حتي نتايج داوري آثاري که برگزيده نشده است را هم به صورت محرمانه از طريق پست الکترونيکي در اختيار فيلمسازان قرار خواهيم داد."
قائم مقام دبير جشنواره هم گفت: "در اين دوره 1235 اثر به دبيرخانه رسيد که در بازبيني اوليه حدود 600 اثر به هيئت انتخاب ارائه شد که از ميان آنها نيز حدود 98 فيلم در بخش‌هاي مسابقه به نمايش درمي‌آيد. در بخش کرامت انساني و ارزش‌هاي ديني 53 اثر، دفاع مقدس 13 اثر، طنز با رويکرد سينماي تذکر دو اثر و بخش اتحاد ملي و انسجام اسلامي 10 اثر رقابت مي‌کنند."
بهادري درباره داوران بخش‌هاي مختلف جشنواره گفت: "در هيئت انتخاب مينو فرشچي، فريدون فرهودي، ناصر باکيده، عزيزالله حاجي‌مشهدي، علي‌اکبر قاضي‌نظام و محمود عبداللهي و در بخش مسابقه فرهاد توحيدي، محمدحسين لطفي و اکبر نبوي آثار را ارزيابي کردند. جشنواره دوم و سوم اسفند در سينما سپيده برگزار مي‌شود و اختتاميه آن سوم اسفند در تالار انديشه خواهد بود."
حسين رباني يکي از اعضاء هيئت داوران بخش جوان پنجمين جشنواره فيلم 100 نيز گفت: "در بخش داوران جوان شهاب حسيني، سروش صحت، مسعود محبي، آرزو سرابي و حسين رباني به داوري آثار مي‌پردازند. در اين بخش به جاي تنديس به برگزيدگان نشان ويژه سينماي جوان اهدا خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com