1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 398  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609200210  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۷:۰۳
    ۱۳۸۶/۰۹/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

«جعفري‌جلوه» در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم رحمت:

ذات سينما «شيطاني» نيست، «رحماني» است

معاون امور سينمايي وزارت ارشاد گفت: كساني به دلايلي از رخنه شيطان يا ذات شيطاني براي اين هنر ياد مي‌كنند، لكن ما مي پنداريم كه سينما مثل همه هنرها يك هديه آسماني است و يك فرصت رحماني است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از فارس، محمدرضاجعفري جلوه كه در آيين اختتاميه جشنواره فيلم رحمت در آذربايجان شرقي سخن مي‌گفت، درابتداي سخنانش با اشاره به تقارن موسم پر بركت حج و برپايي جشنواره فيلم كوتاه رحمت گفت: جشنواره بين‌المللي فيلم رحمت محل تلاقي سه نماد رحماني است.
    وي در شرح اين سه نماد افزود: پديده رحماني هنر برتر، پيچيده و متعالي سينما ، آيين رحماني و نوراني اسلام و عصاره و اسوه حسنه‌اش رحمة‌للعالمين، رسول اعظم، محمد مصطفي (ص) و ميراث رحماني كه از او به يادگار ماند و همينطور آذربايجان،به مثابه سر ايران، خاصه نگين بركت خيزش تبريز.
    معاون امور سينمايي و سمعي وبصري در ادامه سخنانش تصريح كرد: هنر در ذات خود يك هديه و هبه رحماني است به بشر، براي زيبا ديدن زيبايي را ديدن و زيبايي را خواستن و به تماشا گذاشتن، در همه وجوه سمعي وبصري اش كه شنيدن نيز خود يك رويت است.
    وي تأكيد كرد: هنر سينما نيز همينطور است،البته كساني به دلايلي از رخنه شيطان يا ذات شيطاني براي اين هنر ياد مي‌كنند يا اينگونه تفسيرش مي‌كنند. لكن ما مي پنداريم كه سينما مثل همه هنرها يك هديه آسماني است و يك فرصت رحماني است. يك خلق غير مستقيم خالق رباني است، بدست انسان براي تعالي، و اين هنر تاكنون بسيار توانسته راه تعالي را بنماياند و البته بسيارتر از آنچه تا امروز رخ داده، رخ خواهد داد و در پيش است.
    جعفري جلوه خاطر نشان ساخت: به نظر عده‌اي اگر حقيقت در كلام دچار تكثر شده، در تصوير به وحدت خواهد گراييد.
    معاون امور سينمايي در ادامه سخنانش گفت: بر اين پرده نوراني در آينده به مراتب بيش از اين جلوه‌هاي رحماني وحي، راه انبياء، سنت اولياء و حيات طيب نمودار خواهد شد.
    هر چند تيره‌انديشان و سياه نمايان بكوشند، اصل دين را،بويژه اسلام را و چهره نوراني اسوگان اين دين را با تفاسير و تصاوير نامناسب خود بيالايند.
    معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره وجه رحماني آذربايجان براي ايران گفت: در روزگار پريشاني پس از ايلغار مغول كه بيگانه هر چه بود را به يغما مي‌برد و يك سرزمين و تمدن، را به بازي گرفته بود و ميراث اين تمدن و فرهنگ و هنر آنرا پايمال مي‌كرد، از اقصي نقاط ايران مردان علم، دين و صنعت و بزرگان هنر و فرهنگ به اين خطه پناه آوردند و آغوش آذربايجان و تبريز براي ايشان گشوده بود تا آنها را امان دهد و در بازآفريني و تداوم حيات ايشان و دستاوردهاي گرانقدر علمي، صنعتي وهنري آنها نقشي بزرگ ايفا كند.
    وي افزود: بقايا و ميراث آنها و نشانه‌ها و خاك و تربت پاك آنها در اين خطه و اين حوالي گواه اين مدعا است و نيز گواه اينكه اين خطه غيورترين مردمان را نسبت به آيين نوراني اسلام فرهنگ و طريقت علوي، در دل خود جاي داده است.
    وي افزود: با چنين غيرت و همت و حميتي، ايران همواره به خود باليده و در همه تاريخ راه سرافرازي را طي كرده است، در حساس‌ترين برهه‌هاي تاريخي، در مشروطيت ، در انقلاب اسلامي، در قطعه نوراني دفاع مقدس و در همه مراحل ديگر و اين سرزمين ميراث بانان و مشعل داران بزرگي را به ايران و اسلام پيشكش كرده است به‌ويژه در دوران معاصر سه دردانه بزرگ سه     علامه، اميني، محمد تقي جعفري و طباطبايي كه اين دوران از افكار و رفتار حكيمانه آنها بهره‌مند و از عمل صالح ايشان منقوش است.
    وي افزود: برگزاري اين جشنواره را با اين نام مبارك به فال نيك مي‌گيريم و به آستانه رحمت ربوبي پناه مي‌گيريم و از اولياء رحماني‌اش مدد مي‌جوييم و همزبان با شهريار شعر ايران سخن مي گوييم كه به زيبايي گفت:
مگر اي سحاب رحمت تو بباري ار، نه دوزخ
به شرار قهر سوزد، همه كلّ ما سوا را
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com