1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 447  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609170208  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۲۱:۱۰
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري جلوه:

جشنواره فيلم «رحمت» نيازمند نگاهي فراملي است

معاون سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بايد با نگاهي ملي و فراملي به اين جشنواره نگريست، چرا كه تبريز قابليت تجديد سينماي ديني در كشور را دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدرضا جعفري جلوه در حاشيه جشنواره فيلم رحمت افزود: اين مجتمع به عنوان فضايي ويژه در مقطع خاص خود با اهداف منطقي و ضروري پيش‌بيني شده است كه بايد تعريفي خاص مطابق با نياز مردمي از اين فضاي چند منظوره بعمل آيد.
    وي اضافه كرد: مجتمع سينمايي تبريز نوعي بازارچه فرهنگي به شمار مي‌رود كه در آن انواع هنرها براي بازديد و خريد عموم ارايه خواهد شد.
    جعفري جلوه تصريح كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خصوصا معاونت سينمايي براي تجهيز نهايي و بهره برداري اين مجتمع سينمايي اقدامات مهمي در نظر دارد كه مهمترين آنها ارايه نظرات كارشناسان مشاور، خريد تجهيزات لازم فني و تسريع در روند احداث آن است.
    وي در ادامه با اشاره به برگزاري دومين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه رحمت تبريز، اظهار داشت: بايد با نگاهي ملي و فراملي به اين جشنواره نگريست، چرا كه تبريز قابليت تجديد سينماي ديني در كشور را دارد.
    معاون سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رونق سينما را لازمه حيات فرهنگي آذربايجان و تبريز دانست و اظهار داشت: برگزاري جشنواره رحمت را به فال نيك مي گيريم چرا كه تجديد حياتي براي صنعت سينما در منطقه خواهد بود.
    وي افزود: امروزه زبان سينما رساتر از هر بيان ديگري مفاهيم ديني را به مخاطبان منتقل مي‌كند و خوشبختانه برگزاري دومين جشنواره فيلم كوتاه رحمت در گستره بين المللي، توانست در تبيين ابعاد شخصيتي رسول گرامي اسلام خوش بدرخشد.
    جعفري جلوه در پايان خاطر نشان كرد: اميدوارم برگزاري اين جشنواره در سال هاي آتي نيز تداوم يابد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت جدي خود را از اينگونه حركت ها فرهنگي و هنري اعلام مي‌‌كند.
    معاون سينمايي و سمعي و بصري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين امروز در دومين جشنواره بين المللي فيلم کوتاه رحمت تبريز در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگي هنري تبريز گفت: هنر در ذات خود هديه رحماني و الهي است، البته کساني که سينما را با ذات شيطاني تفسير مي‌کنند، در اشتباهند چرا که سينما و ديگر هنرهاي هديه الهي براي تعالي بشريت است.
    جعفري‌جلوه افزود: جشنواره رحمت محل تلاقي 3 پديده متعالي سينما، رحمت اسلام و پيامبر(ص) و آذربايجان است معاون سينمايي و سمعي و بصري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هنر را وسيله‌اي براي زيبا ديدن و به زيبايي کشيدن دانست.
    به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي، وي سينما را فرصتي براي تصوير از وحدت جهان اسلام دانست و تصريح کرد: عصاره دين مبين اسلام، عالي‌ترين مظهر انسانيت يعني حضرت محمد(ص) است که فعالان عرصه سينما بايستي بيش از پيش در معرفي چهره واقعي اسلام و رسولش بکوشند.
    جعفري‌جلوه برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم کوتاه رحمت در تبريز را ه فال نيک گرفت و اظهار داشت: در روزگاري که پريشاني مغول بر فرهنگ و هنر ايران سايه افکنده بود، تبريز آغوش خود را به سوي عالمان و هنرمندان گشود و حکماي بزرگ، شعرا و صنعتگران مختلفي را پرورش و به ايران هديه کرد.
    وي افزود: اين خطه در طول تاريخ راه سرافرازي را طي کرده که غيرت ديني و شيعي آذربايجان نشان از اين مدعا است.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com