1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 483  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609170102  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۷:۴۲
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

هرم طلايي جشنواره فيلم قاهره به فرانسه رسيد

فيلم فرانسوي "دشمن دروني" به کارگرداني فلورن اميليو سيري درباره وحشيگري‌هاي جنگ الجزاير جايزه بهترين فيلم سي و يکمين جشنواره بين‌المللي فيلم قاهره را دريافت کرد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، خبرگزاري فرانسه اعلام کرد اين فيلم داستان يک ستوان جوان و آرمانگرا به نام "ترين" با بازي بنوا ماژيمل است که فرماندهي يک پاسگاه دورافتاده را در کوه‌هاي کابيليا به عهده مي‌گيرد. در همان حال که او براي از ميان برداشتن شورشيان جبهه آزاديبخش ملي دست به اقداماتي بيرحمانه مي‌زند، در نبردي دروني براي حفظ انسانيت خود شکست مي‌خورد.
نيکلاس روگ فيلمساز بريتانيايي و سازنده فيلم‌هاي "حالا نگاه نکن" و "مردي که بر زمين افتاد" که رياست هيئت داوران جشنواره قاهره امسال را به عهده داشت، هنگام اعطاء جايزه بهترين فيلم از "دشمن دروني" به عنوان "هشداري منحصر به فرد نسبت به بي‌حاصل بودن نبرد مسلحانه" ياد کرد.
اميليو سيري براي اين فيلم جايزه بهترين کارگرداني را دريافت کرد و آلبر دوپونتل، يکي از بازيگران فيلم نيز برنده جايزه بهترين بازيگر مرد شد. جايزه دوم جشنواره فيلم قاهره از آن فيلم پاکستاني "به نام خدا" ساخته شعيب منصور شد که درباره مشکلات مسلمانان پس از حملات 11 سپتامبر است.
جايزه نجيب محفوظ بهترين فيلم اول يک کارگردان براي فيلم "اپرا" به خوان پاتريسيو ريورول، کارگردان مکزيکي رسيد. روگ از "اپرا" به عنوان فيلمي ياد کرد که "آگاهانه از قوانين سينما پرهيز مي‌کند." "در انتظار پازوليني" به کارگرداني داوود اولاد سيد نيز به عنوان بهترين فيلم عربي جشنواره فيلم قاهره معرفي شد.
سي و يکمين جشنواره بين‌المللي فيلم قاهره از 27 نوامبر (ششم آذر) با نمايش کمدي سياه "مرگ در يک تشييع جنازه" ساخته فرانک آز آغاز شد و در مراسم افتتاحيه چهره‌هايي سرشناس از جمله مت ديلن و هاروي کايتل، بازيگران آمريکايي حضور داشتند.
در جشنواره امسال در مجموع 153 فيلم از 100 کشور نمايش داده شدند. در بخش مسابقه بين‌الملل جشنواره امسال 19 فيلم از 16 کشور از جمله فرانسه، هند، مجارستان، ايتاليا و مراکش براي دريافت جايزه بزرگ يا هرم طلايي با هم رقابت کردند. "حرمت از دست رفته" مايکل آپتد، "نبرد حديثه" نيک برومفيلد، "پاسبان عصبي" ادگار رايت و "آفتاب" دني بويل از جمله فيلم‌هايي بودند که در بخشي تحت عنوان "مهمان افتخاري: سينماي بريتانيا" نمايش داده ‌شدند.
از ايران فيلم‌هاي "آفتاب بر همه يکسان مي‌تابد" عباس رافعي، "مسيح" نادر طالب‌زاده، "روز برمي‌آيد" بيژن ميرباقري و "آخرين ملکه زمين" محمدرضا عرب در بخش جشنواره جشنواره‌ها به نمايش در آمدند. از جشنواره فيلم قاهره به عنوان رقيبي براي جشنواره بين‌المللي فيلم مراکش ياد مي‌شود که از روز گذشته آغاز شد.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com