1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 435  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609110216  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۴:۱۶
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

ادغام جشنواره فيلم فجر و جشنواره فيلم دفاع مقدس منتفي شد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادغام جشنواره فيلم فجر و جشنواره فيلم دفاع مقدس را به دليل مخالفت سينماگران دفاع مقدس منتفي اعلام كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «صفار هرندي» اظهار داشت: اگر واقعا من اين برپايي همزمان را - براي هر دو جشنواره - يك امتياز تلقي نمي‌كردم، نمي آمدم روي برپايي آن تاكيد كنم اما چون اهالي سينماي دفاع مقدس آمدند و با ادغام اين دوجشنواره مخالفت كردند، بنا بر اين نمي‌شود روي آن تكيه كرد.
    وي افزود: اين در حالي است كه از ديد من وقتي جشنواره فيلم دفاع مقدس در كنار جشنواره ملي فجر -كه ما همه اعتبارها را براي برگزاري هر چه بهتر پاي آن مي‌ريزيم- قرار مي گيرد، هم به آن يك چيزي اضافه مي‌كند و هم از آن چيزي مي‌گيرد و اين يك تعامل دو طرفه است و به نظرم مي‌توانست اتفاق مثبتي باشد.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: البته من از ابتدا اين بازخوردها را پيش‌بيني مي‌كردم اما با اين وجود روي برپايي همزمان دو جشنواره تاكيد كردم كه در ادامه ديديم كه مخالف‌ترين مخالفان اين برپايي همزمان دو جشنواره، خود اهالي سينماي دفاع مقدس بودند.
    وي افزود: قاعدتا در شرايطي كه اين قضيه مورد حمايت اهالي سينماي دفاع مقدس قرار نگيرد، اين كار را نمي‌توان انجام داد و البته از آن طرف هم با مقاومت‌ها از طرف دست اندركاران جشنواره فيلم فجر روبه‌رو شديم و آن‌ها هم حرف‌هايي در اين زمينه داشتند.
    صفار هرندي در پايان متذكر شد: حرف حقي كه در اين زمينه مي‌توان زد اين است كه سينماگراني كه اينقدر استقلال جشنواره فيلم دفاع مقدس و اصولا «سينماي دفاع مقدس» برايشان مقدس است، بايد كاري بكنند و فيلمي بسازند كه بتوان سالانه با آن يك جشنواره مستقل راه انداخت.
    رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس حدود 3 هفته قبل در حاشيه بازديد از غرفه از برگزاري همزمان جشنواره فيلم دفاع مقدس امسال همزمان با جشنواره فيلم فجر خبر داده بود.
    وي در توضيح دلايل اين امر نيز به امكان طرح بين‌المللي فيلمهاي اين عرصه و البته صرفه جويي در هزينه‌ها اشاره كرده بود. در پي اين گفت‌و‌گو وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با تاييد اين نظر گفت كه جشنواره فيلم دفاع مقدس از اين پس شاخه‌اي از «جشنواره فيلم فجر» خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com