1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 439  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609110213  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۶:۵۱
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

دومين نشست مطبوعاتي جشنواره ستايش

عدم همكاري مسئولان، جشنواره «ستايش» را محدود به سينما كرد

حجت‌الله سيفي گفت: به علت عدم همكاري مسئولان فرهنگي استان خوزستان مجبور به حذف بخشهاي هنرهاي تجسمي، تئاتر و موسيقي از جشنواره ستايش شديم و اين جشنواره فقط در بخش سينما برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در دومين نشست رسانه‌اي جشنواره ستايش خوزستان، حجت الله سيفي دبير اين جشنواره درباره علت محدود شدن جشنواره و نحوه برگزاري جشنواره توضيحاتي را ارائه كرد.
    سيفي گفت: اين جشنواره با هدف تعامل ميان اقوام مختلف و توجه به ارزش‌هاي فرهنگي، قومي و ملي ايران و خوزستان برگزار مي‌شود و قصد دارد جلوه‌اي از همدلي و همياري و ارتباط بين هنرمندان در اين استان ايجاد كند.
    وي افزود: مي‌دانيم كه فرهنگ و تمدن يك اصل براي ارزش‌هاي يك قوم است و هر قومي كه فرهنگ و تمدن زيادي دارد در جهان نمود بيشتري دارد.
    اين فيلمساز گفت: خوزستان نيز بخش مهمي از تمدن ايران را به خود اختصاص داده و اكنون نيز پس از پايان جنگ حركتهاي سازنده در اين استان آغاز شده است اما ايجاد فضاهاي فرهنگي همسو با اين حركت‌ها لازم است و جشنواره ستايش نيز در حد و اندازه خود سعي مي‌كند اين حركت فرهنگي را آغاز كند.
    سيفي در مورد برگزاري جشنواره در سال جاري گفت: ما برنامه‌اي به نام جشنواره فرهنگ و هنر طراحي كرده بوديم كه شامل تئاتر، موسيقي ، فيلم و هنرهاي تجسمي بود و قصد داشتيم كه در سه شهر اهواز، آبادان و خرمشهر اين جشنواره را برپا كنيم اما متاسفانه به علت نبود حمايت‌هاي لازم از طرف مسئولان استان، مجبور شديم جشنواره را فقط در بخش فيلم و در دو شهر آبادان و خرمشهر برگزار كنيم.
    خدايار قاقاني مدير روابط عمومي اين جشنواره نيز در اين مورد افزود: به علت عدم همكاري مسئولان محلي استان خوزستان و نبود ديد كلان در آنها، مجبور به حذف ساير بخشهاي جشنواره شديم و اميدواريم كه سال آينده بتوانيم اين جشنواره را به صورت كامل برگزار كنيم.
    در ادامه سيفي با اشاره به لزوم وجود شور و نشاط در جوانان گفت: جوانان در شهرستانها به علت دوري از مركز، از امكانات تفريحي به دور هستند و مثلا شهر آبادان تنها يك سينما دارد. اين نياز به نشاط مخصوصا در مناطق جنگ زده به خوبي حس مي‌شود و ما مي‌توانيم با برگزاري جشنواره‌هايي از اين دست اين حس را به وجود بياوريم. به همين دليل سعي كرديم آثاري هم كه در اين جشنواره انتخاب مي‌شود و به نمايش در مي‌آيد نيز به فرهنگ و هنر خوزستان نگاه متفاوتي داشته باشد.
    وي اظهار اميدواري كرد: اميدوارم در سال آينده بتوانيم آنچه را كه طراحي كرده بوديم كاملا اجرا كنيم.
    سيفي در ادامه در مورد هيئت داوران آثار سينمايي گفت: پس از آنكه هيئت انتخاب ( ناصر باكيده، اردشير شليله و محمد شيرواني) آثار رسيده به دفتر جشنواره را كه حدود 300 فيلم برگزيده از ساير جشنواره‌هاي ملي و بين‌المللي بود انتخاب كنند، هيأت داوراني مركب از مرتضي رزاف كريمي ، شهاب الدين عادل، حسن برزيده، محمود اربابي و عزيزالله حاجي مشهدي آثار را در طول جشنواره داوري خواهند كرد. همچنين قرار بر اين است كه نشست‌هاي تخصصي در مورد فيلم و سينما پس از نمايش آثار و با حضور فيلمسازان برگزار شود.
    وي افزود: قصد داريم از فيلمسازان و چهره‌هاي برجسته سينمايي براي شركت در نشست‌ها و آشنايي با فيلمسازان جوان برگزار كنيم و سطح دانش فيلمسازان را توسط اساتيد بالاتر ببريم.
سيفي افزود: بخشي را مختص به نمايش 10 فيلم سينماي كودك از سال‌هاي دور داريم كه قصد داريم هر روز آن آثار را در سانس ويژه‌اي براي كودكان به نمايش در بياوريم.
    وي در مورد ديگر برنامه‌هاي جشنواره ستايش خوزستان گفت: نگاهي به آثار چند فيلمساز شاخص خوزستاني و تجليل از چهره‌هايي چون سيف الله‌داد و ناصر تقوايي از ديگر برنامه‌هاي اين جشنواره است و يادبودي هم از علي سجادي حسيني خواهيم داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com