1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 436  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609110211  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۲:۲۰
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نشست رسانه‌اي جشنواره فيلم 100 عنوان شد

«جشنواره فيلم 100» اول اسفند با شعار «سينماي تذكر» آغاز مي‌شود

پنجمين جشنواره سراسري فيلم 100 با شعار سينماي تذكر اول و دوم اسفند ماه برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در نشست رسانه‌اي جشنواره فيلم 100 كه صبح امروز با حضور فاضل ‌نظري(رئيس حوزه هنري استان تهران) برگزار شد،اين مقام مسئول گفت:در اين جشنواره ما هميشه يك شعار محوري داريم كه شعار ما در سال گذشته ايده‌هاي نو بود.امسال نيز جشنواره را با شعار سينماي تذكر شروع كرديم.
    وي ادامه داد: جشنواره ما به لحاظ سني، جشنواره جواني است و سقف سني شركت‌كنندگانش 35سال است. جوان‌ها كمتر با محافظه‌كاري درغلطيدند و به واسطه موقعيت و جايگاه‌شان در هرم جامعه از بيان يكسري حقايق ابايي ندارند. به همين خاطر است كه نگاه تيزيبن و حساسي دارند و ما با اين رويكرد اسم و شعار سينماي تذكر را روي اين جشنواره گذاشته‌ايم.
    نظري با اشاره به تعريف انتقاد و بررسي ابعاد آن گفت: نقد، هدف‌قراردادن كاستي‌ها نيست بلكه نشان دادن ضعف و قوت در كنار هم است كه در نهايت منجر به تقويت نقاط قوت مي‌شود. در دين ما هم، به اين امر توجه بسياري شده است.جامعه نيازمند نقد و تحليل است و همچنين مسئولين ما هم نياز به تذكر دارند.چه بهتر كه اين نقد با نگاه و لباس هنر گفته شود كه تاثير و ماندگاري بيشتري دارد.
    رئيس حوزه هنري استان تهران در جمع خبرنگاران محورهاي اصلي جشنواره فيلم صد را برشمرد و افزود:ما بر اساس 3 محور جشنواره امسال را تعريف كرده‌ايم. اين محورها با سال گذشته تغيير چنداني ندارد چرا كه محورهاي سال گذشته را تمام شده نمي‌دانيم و معتقديم كه همچنان جاي كار دارد.
    وي ادامه داد:علاوه بر محور كرامت انساني و ارزش‌هاي ديني كه سال گذشته هم در دستور كار داشتيم، محور دفاع مقدس نيز مد نظر است. شهادت همه‌اش زيبايي است و در جنگ ايران هم زيبايي وجود داشت.اكنون كه ساليان سال، از جنگ گذشته بايد براي هم نسلانمان نقاطي را ترسيم كنيم كه بتوانند واقعيت جنگ را دريابند.
    نظري همچنين گفت: اگر چه كساني كه در جنگ بوده‌اند اسوه هستند اما بايد اين نكته در نظر گرفته شود كه كساني از اين مرز و بوم دفاع كرده‌اند از دل همين مردم بوده‌اند.ما نگاه تدوين شده‌اي در حوزه دفاع مقدس داريم،در حالي كه بايد واقعيت آن را ارايه كرد.
    اين مقام مسئول يكي از محورهاي جشنواره فيلم صد را طنز دانست و گفت:با بخش طنز در جشنواره بر نگاه به شعار سينماي تذكر تاكيد داريم. چرا كه طنز يك ابزار تذكر است. طنز مي‌تواند پرتاب تير به دايره‌اي باشد كه به اين وسيله مي‌توان توجه ديگران را به آن جلب كنند.
    وي درباره ديگر بخش‌هاي جشنواره گفت: با توجه به سال اتحاد ملي،انسجام اسلامي،بخش ويژه جشنواره را به اين موضوع اختصاص داديم.
    به گفته نظري،جوايز امسال اين جشنواره به فيلم برگزيده جشنواره،فيلمهاي بخش مسابقه فيلم 100 ،شامل 3 فيلم پويانمايي و 3 فيلم داستاني و مستند و يك فيلم برگزيده در هريك از محورهاي جشنواره تعلق مي‌گيرد.
    همچنين در بخش ويژه ،علاوه بر فيلم برگزيده اتحاد ملي،انسجام اسلامي،به دو فيلم برگزيده نظرگاه فيلمسازان جوان و تماشاگران جوايزي اهدا مي‌گردد.
    براساس اين گزارش،مهلت ارسال آثار 30 دي ماه است و بازبيني هيات انتخاب از 10 بهمن ماه شروع مي‌شود و داوران رصد فيلم‌ها را از 15 بهمن ماه آغاز مي‌كنند.
    رئيس حوزه هنري تهران،از احتمال برگزار شدن بين‌المللي اين جشنواره خبر داد و افزود:با توجه به اينكه زمينه بين المللي شدن جشنواره وجود دارد در پي اين هستيم كه از سال آينده جشنواره به صورت بين‌المللي برگزار شود.
    فاضل نظري در انتها گفت: برخي از جشنواره با معرفي برگزيدگانشان به پايان مي‌رسند، در حالي كه ما قصد داريم نخستين كارگاه آموزشي نوجوانان برگزار كنيم و در حوزه فيلمنامه‌نويسي و توليد فيلم،شركت‌كنندگان را با نگاه ويژه خودمان آموزش دهيم. همچنين با متقاضياني كه فيلم‌هايشان را در طول سال براي ما مي‌فرستند،همكاري داريم و آثار آنها را ارزيابي و نظرات‌مان را به براي اصلاح فيلم ارائه مي‌كنيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com