1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 424  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609110107  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۱:۴۸
    ۱۳۸۶/۰۹/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

امسال جشنواره فيلم 100 ثانيه اي ، با محور « تذكر» برگزار مي شود

نشست خبري پنجمين دوره جشنواره فيلم 100 ثانيه اي امروز در حوزه هنري استان تهران برگزار شد.

به گزارش سايت سينمايي سوره، در نشست خبري كه امروز در رابطه با برگزاري پنجمين دوره جشنواره فيلم 100 ثانيه اي برگزار شد، فاضل نظري ، دبير جشنواره گفت : « در سال گذشته بالغ بر 1400 فيلم براي شركت در جشنواره به دبيرخانه ارسال شد و همين مسئله ما را بر آن داشت تا جشنواره امسال را هر چه جدي تر و با نشاط تر برگزار كنيم. اين جشنواره هر سال يك شعار و محور اصلي دارد. در سال گذشته اين شعار، « سينماي ايده هاي نو » بود و امسال با محور « تذكر» برگزار خواهد شد.»
نظري در ادامه با بررسي جايگاه جوانان در اين جشنواره و اهميت نگاه تيز بين و نكته سنج آنها كه هنوز به برخي محافظه كاري ها آغشته نشده است ، گفت : « به دليل اين وي‍ژگي ها كه در جوانان وجود دارد ، فيلم هاي آنها مي تواند رويكردي منتقدانه داشته باشد ، البته نقدي درست و دقيق ؛ به اين ترتيب مخاطب اين فيلم ها مي توانند مسئولين و سياست گذاران باشند... اين جشنواره با رويكردي انتقادي برنامه ريزي شده و به همين خاطر محور آن را تذكر در نظر گرفتيم. ممكن است يك موضوع ، موضوع تازه اي نباشد اما تذكر دوباره آن ضروري باشد. حال اگر اين تذكر از سوي جوانان و در جامه هنر و سينما مطرح شود ، بالطبع تاثير و ماندگاري آن بيشتر است.»
وي در ادامه گفت : « امسال در جشنواره سه محور را در نظر گرفته ايم ، البته اين محورها در مقايسه با سال پيش تفاوت چنداني نكرده است. اين محور ها عبارت اند از ، كرامت هاي انساني و ارزش هاي ديني ، دفاع مقدس البته با يك نگاه وي‍ژه و محور طنز با همان شعار تذكر، زيرا طنز يك تذكر جدي است ؛ اين محور جايگزين محور نقش هنر و صنعت در جشنواره پارسال شده است. » نظري با مهم ارزيابي كردن تغيير نگرش در سينماي جنگ و پرداختن به حقايق نهفته در آن ، گفت : « اگر چه در جنگ اسوه هاي بسياري داشتيم ، اما نبايد آن را اسطوره اي به تصوير بكشيم ، زيرا در هر حال آنهايي كه به جنگ رفتند و آن دلاوري ها را خلق كردند از بين همين مردم بودند.... بايد از جنگ يك روايت واقعي را ارائه داد به خصوص امروز كه تب و تاب ها در اين حوزه فروكش كرده است... امسال با توجه به نام گذاري سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي ، بخش ويژه اي نيز با اين محور در نظر گرفته شده است. »
بهنام بهادري ، دبير اجرايي جشنواره نيز در اين نشست گفت : « ما در شروع اين جشنواره هدف اصلي مان بسط و گسترش فرهنگ ايجاز در بين فيلم سازان به ويژه فيلم سازان فيلم كوتاه بود ، كه با برگزاري و تداوم اين جشنواره به نظر مي رسد به بخشي از اين هدف رسيده ايم. تعدد اين جشنواره هاي ثانيه اي و اقبال از آنها نشان مي دهد كه جامعه و فرهنگ ما پذيراي اين نگرش است.... در خصوص حواشي جشنواره نيز لازم به ذكر است ، باشگاه فيلم 100 براي تشويق و ترغيب فيلم سازان جوان راه اندازي شده است ، همچنين نخستين اردو- كارگاه فيلم صد را نيز با حضور اعضاي باشگاه برگزار كرديم. برنامه بعدي ما نيز حمايت از توليد فيلم هاي صد ثانيه اي است كه در دستور كار باشگاه فيلم 100 قرار گرفته است. همچنين كتابي را نيز در خصوص فيلم هاي صد ثانيه اي در دست تهيه داريم كه به زودي منتشر خواهد شد و براي تدوين آن از متخصصين و هنرمندان بهره گرفته ايم. لازم به ذكر است كه در حاشيه جشنواره نشست هاي تخصصي نيز برگزار خواهند شد. » . وي همچنين افزود : « در بسياري از جشنواره ها بعد از برگزاري جشنواره همه چيز تمام مي شود ، اما ما به اين گونه عمل نمي كنيم بلكه در طول سال تلاش مي كنيم تا نيروهاي خود را تربيت و حمايت كنيم. در همين راستا تلاش كرديم نخستين كارگاه آموزشي فيلم 100 را براي نوجوانان برگزار كنيم و اين آموزش از پايه است.»
بهادري درباره بين المللي شدن جشنواره نيز گفت : «قصد داريم اين جشنواره را بين المللي كنيم ، اما براي اين كار تا زماني كه به استاندارهاي لازم دست يابيم ، صبر خواهيم كرد ، اما اميدواريم در دوره هاي بعد اين امر محقق شود. »
بر اساس آنچه در اين نشست بيان شد ، امسال نيز پخش فيلم ها در سينما سپيده صورت خواهد گرفت . اختتاميه جشنواره نيز در تاريخ سوم اسفند ماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار خواهد شد. هيئت انتخاب متشكل از 5 نفر خواهد بود، در بخش داوري نيز فيلم ها در دو بخش داوران جوان و داوران حرفه اي مورد قضاوت قرار خواهند گرفت. داوران جوان از ميان فيلم سازان جواني كه در سال هاي گذشته آثار برجسته اي را به جشنواره ارائه داده اند انتخاب خواهند شد و در بخش داوري حرفه اي نيز از يك كارگردان ، يك فيلم نامه نويس و يك كارشناس يا منتقد سينمايي دعوت خواهد شد. لازم به ذكر است كه جايزه وي‍ژه اي نيز از سوي تماشاگران به فيلم برگزيده آنها اهدا خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com