1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 413  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609070219  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۵:۲۰
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آستانه برگزاري جشنواره فيلم كوثر

جشنواره كوثر مي تواند نقاط قوت و ضعف سينماي زن را شناسايي كند

جشنواره فيلم كوثر مي تواند با هدفمندي و كارشناسي نقاط قوت و ضعف سينماي زن در ايران را شناسايي كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، امير رضا خادم، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در آستانه برگزاري سومين جشنواره فيلم كوثر در گفت و گو با معاونت اموررسانه ها و اطلاع رساني جشنواره با بيان اين مطلب افزود: برگزاري جشنواره ها را بايد از ابعاد متفاوت مورد بررسي و ارزيابي قرار داد و از آن جايي كه جشنواره كوثر به طور خاص به سينماي زن محور توجه دارد قادر است با كنكاش و كارشناسي، نقاط قوت و ضعف اين سينما را مورد شناسايي قرار دهد و كمترين دستآورد آن ارتقاي نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف است.
    وي ادامه داد: براي آن كه تصوير درستي از زن ايراني مسلمان در سينما و تلويزيون و كلاً هنرهاي تصويري و نمايشي ارائه دهيم اولين قدم در اين مسير، نگاه مهربانانه مسئولين و
سياستگذاران از لحاظ اقتصادي و پشتوانه هاي بودجه اي است.
    عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لزوم توجه به زير ساخت ها در حوزه سينما خاطر نشان ساخت: به نظر من، در خصوص زير ساخت ها و سامان دهي درست آن بايد كار شود.
    وي اضافه كرد: بايد به تقويت بخش سخت افزاري و توسعه زير ساخت ها اهتمام ويژه اي داشت و به حوزه هايي چون توسعه سالن هاي مناسب، ارتقاي ادوات و تجهيزات ساخت فيلم و ابزار كار توجه جدي تري صورت گيرد.
    امير رضا خادم با بيان اينكه در صورت تقويت ، تجهيزات و امكانات سخت افزاري است كه مي توان از استعدادها و توان هاي كاري و مبحث نرم افزاري بهره لازم را گرفت يادآور شد: براي ارائه يك تصوير ايراني و اسلامي از زن در سينما و تلويزيون بايد ابتدا دنياي امروز و نيازهاي مخاطب امروز را بهتر بشناسيم و آن را با فرهنگي غني و ميراث سنتي و بومي تطبيق دهيم چرا كه در چنين فضايي است كه زن نيز جايگاه خود را در سينما و تلويزيون پيدا مي كند.
    وي با تأكيد بر پرهيز از نگاه يك بعدي و تك سويه گفت: جايگاه زن در سينماي امروز جايگاهي كاملاً محسوس و تأثيرگذار است اما بر اين باورم كه قابليت ها بسيار فراتر از آن است كه تاكنون از طريق سينما به زن پرداخته شده است.
    عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي افزود: با نگاهي جامع و فراگير به زن و تقويت ساختارهاي بنيادين و امكانات سخت افزاري و اهتمام ويژه تر مي توان به ارائه تصويري واقعي از منزلت و مقام زن در جامعه نزديك شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com