1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 300  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۹/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138609060213  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۹:۰۱
    ۱۳۸۶/۰۹/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

پرواز سيمرغ هاي جشنواره فيلم فجر تا عدد 33

بيست و ششمين دوره جشنواره فيلم فجر، مثل سالهاي گذشته از 12 تا 22 بهمن در تهران برگزار مي شود براي اين جشنواره 33 سيمرغ بلورين و زرين در نظر گرفته شده است که به برگزيدگان بخش هاي مختلف اهدا خواهد شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مقررات و جوايز امسال تفاوت چنداني با سالهاي گذشته ندارد، فقط جايزه ويژه بين الاديان (راه انبيا) به آن اضافه شده است. اين جايزه که البته «سيمرغ» نيست به فيلم «ايراني» که توانسته باشد نگاه جامعي به دين داشته باشد، اهدا مي شود.
    سال گذشته در بخش «بين المذاهب» جشنواره که بين المللي نيز بود، اين گونه فيلمها به نمايش درآمد؛ اما امسال اين بخش بين المللي از جشنواره حذف شد و جايزه «بين الاديان» به بخش سينماي ايران اضافه شد، البته در کنار اين جايزه، بخش معناگرا همچنان به قوت خود باقي است و قرار است در اين بخش طبق سنوات گذشته، 3 سيمرغ به بهترين کارگردان،‌ بهترين فيلمنامه نويس و بهترين فيلم اهدا شود. جايزه «مصطفي عقاد» هم که از سال پيش به جشنواره فيلم فجر اضافه شد، امسال هم اهدا خواهد شد. اين جايزه به بهترين فيلم با مضمون ايمان و اميد اهدا خواهد شد. اين فيلم از ميان فيلمهاي بخش جام جهان نما، در جستجوي حقيقت و جلوه گاه شرق انتخاب خواهد شد.
    در بيست و ششمين دوره جشنواره فيلم فجر، شاهد بخش مسابقه مواد تبليغاتي و اطلاع رساني سينما هم خواهيم بود. آخرين زمان تحويل آثار اين بخش 15 دي ماه است و آخرين مهلت تحويل نسخه اصلي فيلمهاي پذيرفته شده در بخش هاي مختلف جشنواره 25 دي ماه اعلام شده است.
    بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر در 2 بخش «سينماي ايران» و «سينماي جهان» برگزار مي شود. دبير امسال جشنواره،‌ مجيد شاه حسيني، مديرعامل بنياد سينمايي فارابي است. طبق مقررات جشنواره فيلم فجر، همه ساله مديرعامل بنياد سينمايي فارابي، دبير جشنواره خواهد شد.
    عليرضا رضاداد، مديرعامل سابق بنياد فارابي براي 3 دوره، دبيري جشنواره فيلم فجر را به عهده داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com