1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 457  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608290218  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۱:۱۷
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

برپايي نشست‌هاي تخصصي «زن و سينما» و معرفي داوران بخش فيلم كوتاه

برپايي نشست‌هاي تخصصي «زن و سينما» و معرفي داوران بخش فيلم‌هاي كوتاه سومين جشنواره فيلم كوثر، از رخدادهاي جديد اين جشنواره است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از كميته اطلاع‌رساني جشنواره كوثر، هيأت داوري فيلم‌هاي كوتاه سومين جشنواره كوثر از سوي معاونت امور رسانه‌ها و اطلاع‌رساني جشنواره معرفي شدند.
    بر پايه اين گزارش داوري آثار كوتاه جشنواره كوثر را هيئتي پنج نفره از كارشناسان و فيلمسازان بر عهده دارند.
    در اين خبر اسامي هيأت داوران فيلم‌هاي كوتاه جشنواره كوثر به اين ترتيب آمده است: محمد‌رضا شرف‌الدين، رهبر قنبري، حبيب‌الله بهمني، حبيب‌ احمد‌زاده و مريم پوريامين.
    اين هيأت قرار است تعداد 27 فيلم كوتاه راه‌يافته به بخش مسابقه سومين جشنواره فيلم كوثر را داوري نمايند.

* برپايي نشست‌هاي تخصصي «زن و سينما»
در استقبال از سومين جشنواره فيلم كوثر، شش نشست تخصصي با هدف بررسي و آسيب‌شناسي سينماي زن و تبيين جايگاه زن در سينما در كشور برگزار مي‌شود.
    عليرضا عاقل‌زاده، معاونت امور برنامه‌هاي سومين جشنواره فيلم كوثر در گفت‌وگو با كميته اطلاع‌رساني، ضمن اعلام اين خبر افزود: اين نشست‌ها با اهدافي چوي آسيب‌شناسي سينماي زن، بستر سازي براي پژوهش و مطالعه پيرامون ايجاد تعريف واقعي و كارشناسانه از منزلت زن مسلمان و كشف جريان‌هاي فرهنگي اجتماعي موثر در اين راستا و آسيب‌شناسي و نقد سيماي زن در غرب، شرق و ايران به مدت سه روز پيوسته با حضور كارشناسان، صاحبنظران و فيلمسازان برگزار مي‌شود.
    وي ادامه داد: اين نشست‌ها كه با رويكرد‌هاي علمي، تحليلي به مقوله زن در سينما صورت مي‌گيرد، در آستانه برگزاري جشنواره فيلم كوثر، ضمن ارزيابي موضوعات و مباحث نظري و تئوريك سينماي زن، چشم‌انداز شفاف و افق روشني را براي اجراي جشنواره ارايه خواهد داد.
    معاونت امور برنامه‌هاي جشنواره فيلم كوثر با اشاره به فقدان الگوهاي روشن در ترسيم شخصيت واقعي زن مسلمان و جايگاه والاي آنها در سينما و تصوير خاطرنشان ساخت: به رغم نگاه‌هاي مختلف و استفاده‌هاي گوناگوني كه از شخصيت زن در سينما و تلويزيون مي‌شود، الگوهاي روشن و جهت بخش و تعريف شفافي در اين زمينه وجود ندارد و شايسته است از طريق برگزاري     نشست‌هاي تخصصي، جلسات سخنراني، برپايي كارگاه‌هاي موضوعي و نقد و بررسي به تبيين جايگاه و نقش و كاركردهاي واقعي زنان مسلمان در تمامي شئونات اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي از دريچه سينما و تصوير بپردازيم.
    عاقل‌زاده برگزاري نشست‌هاي تخصصي «زن و سينما» را يكي از پيش‌نيازهاي جشنواره كوثر قلمداد كرد و افزود: جشنوره كوثر كه با تبيين جايگاه زن در سينما، طراحي شده براي گسترش و ارتقاي اهداف بلندش نياز به اين گونه نشست‌ها دارد و در صدد آن هستيم تا با دعوت از چهره‌هاي صاحب‌نام عرصه فرهنگ و هنر، نشست‌هاي غني، پربار و جهت بخش و تاثير‌گذاري را برپا نماييم.
    معاونت امور برنامه‌هاي جشنواره كوثر، بررسي چهره زن مسلمان، بررسي الگوپذيري بازيگران غربي، تاثير الگوهاي غربي بر نمونه‌هاي بومي در زمينه شخصيت پردازي زنان، درك و فهم غرب از زن ايراني توسط فيلم‌هاي جشنواره‌اي، باز تعريف سينماي ملي ايران در راستاي پيدايي نقش زن، بررسي سينماي ايران در هدف‌گيري مقوله‌هاي مانند: ازدواج، مصرف گرايي، تجمل‌گرايي و ...، تاثيرات انقلاب اسلامي بر كيفيت حضور زن و ... از جمله محورهاي اين نشست عنوان كرد.
    وي، نقش رسانه‌هاي گروهي رادر جهت انعكاس وسيع‌تر اين نشست‌ها و فضاسازي اجتماعي و فرهنگ‌سازي و جذب مخاطب مهم توصيف كرد و اظهار داشت: از طريق تعامل خانواده سينما و رسانه‌هاي گروهي مي‌‌توان ضمن آسيب‌شناسي و ارزيابي كارشناسانه وضعيت و جايگاه زن در سينما و سيما، به افق‌هاي جديد و جريان‌هاي نويني دست يافت.
    سومين جشنواره فيلم «كوثر» به همت ستاد آيه‌هاي ايثار و تلاش و استانداري خراسان رضوي با همكاري مراكز مختلف از جمله معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخشهاي مختلف «فيلم‌هاي سينمايي»، «فيلم‌هاي سينمايي ويدئويي»، «آثار كوتاه و مستند»، «بخش مسابقه فيلمنامه نويسي (ياس زرين)»، «مسابقه فيلم‌هاي 135 ثانيه‌اي» و «بخش‌ جنبي» از 20 تا 23 آذرماه سالجاي در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com