1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 492  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608280204  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۹:۲۷
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

كرم‌پور:

«سياهرگ» تحقق روياي فيلمسازي من درباره نفت است

كارگردان فيلم «سياهرگ» گفت: مدت‌ها در فكر ساخت اين مستند درباره نفت بودم و اكنون اين رويا به حقيقت پيوسته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ «مهدي كرم‌پور» گفت: صد سالگي كشف نفت در ايران كه با فوران اين مايع حياتي از شهر مسجد سليمان آغاز شد، موضوع مستند «سياهرگ» است كه تصوير‌برداري آن از چند هفته ديگر آغاز خواهد شد.
    كرم‌پور اظهار داشت: نفت در تاروپود جامعه ما تنيده شده است و بسياري از رفتارهاي اجتماعي و فرهنگي ما تحت تاثير آن است. بعد از مستندهاي متعددي كه در ايران و ساير نقاط جهان ساختم حس كردم بايد در مورد نفت هم مستندي بسازم.
    وي با اشاره به همكاري فرهاد ورهرام با اين پروژه در بخش تحقيق گفت: فرهاد ورهرام فيلمسازي حرفه‌اي است و تمام مواد خام تحقيقي مورد نياز من را برايم فراهم كرد ضمن اين كه او يك مرد‌م‌شناس و پژوهشگر درجه يك است.
    كرم‌پور در مورد زمان فيلمبرداري اين فيلم 70 دقيقه‌اي گفت: ما حدودا سه هفته براي فيلمبرداري در نظر گرفته‌ايم و اميدواريم بتوانيم در اين زمان فيلمبرداري را به پايان برسانيم.
    برپايه اين خبر، اين مستند با محور قرار دادن شهر مسجد سليمان به عنوان شهري كه از زمان كشف نفت تا استخراج تمام ذخاير آن، فراز و نشيب فراواني را از سر گذرانده، روايتي از تاثير كشف اين مايع حياتي بر سرنوشت مردم اين شهر و وضعيت گذشته و امروز آنها ارايه مي‌دهد.
    تحقيق و پژوهش اين فيلم مستند را فرهاد ورهرام محقق و مستند‌ساز برعهده داشته كه طي شش ماه گذشته جنبه‌هاي مختلف تاريخي _ اجتماعي شهر مسجد سليمان و تاثير كشف نفت بر آن را بررسي كرده است.
    مهدي كرم‌پور كه در كارنامه‌اش ساخت دو فيلم سينمايي «جايي ديگر» و «چه كسي امير را كشت؟» و چندين فيلم كوتاه تقدير شده را دارد، در حوزه سينماي مستند هم فعاليت‌هاي متعددي داشته است. ساخت مستند‌هايي درباره انتخابات فرانسه و معضل مهاجران در اين كشور، تحولات سياسي _ اجتماعي و فرهنگي روسيه بعد از پروستريكا و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران كه از شبكه‌هاي معتبر جهاني مانند BBC پخش شده‌اند، از جمله اين فعاليت‌ها است.
    تصوير‌برداري مستند «سياهرگ» به شيوه HD از چند هفته ديگر در شهر مسجد سليمان آغاز و پيش‌بيني مي‌شود كه نخستين نمايش آن در بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر باشد. تهيه اين مستند بلند سينمايي را مهدي كرم‌پور با حمايت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي بر عهده دارد و «دگا فيلم» مجري طرح آن است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com