1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 322  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608260229  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۲۵:۱۴
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارش ويژه واحد توليد بنياد سينمايي فارابي

دوازده دوربين 35 ميليمتري در چرخه توليد سينماي ايران

واحد توليد بنياد سينمايي فارابي در گزارشي اعلام كرد: دوازده دوربين فيلمبرداري 35 ميليمتري بر اساس برنامه‌ريزي در اختيار توليدات سينماي ايران قرار گرفته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، واحد توليد اين بنياد اعلام كرد كه واحد توليد با توجه به محدوديت دوربين هاي فيلمبرداري موجود در بنياد، تهيه كنندگان متقاضي پس از اخذ پروانه ساخت از اداره كل ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه اي، بر اساس تاريخ درخواست در نوبت دريافت دوربين و تجهيزات فيلمبرداري قرار مي‌گيرند.
    واحد توليد بنياد سينمايي فارابي از فعاليت 21 دستگاه دوربين فيلمبرداري 35 ميليمتري در حوزه سينما خبر داد كه 9 دوربين آن متعلق به بخش خصوصي است.
بر پايه اين گزارش ، هم اكنون 9 دستگاه دوربين از مجموعه دوربين هاي بنياد سينمايي فارابي بر اساس نوبت در اختيار پروژه هاي "ملك سليمان" ، "دايره زنگي" ، "كتوني سفيد" ، "دوست داشتن را هجي كن" ، "قند تلخ" ، "قرنطينه" ، "سپيده دم" ، "گل نيلوفر" و "يك وجب از آسمان" قرار گرفته است .
    پروژه هاي "هفت و پنج دقيقه " ، "مجنون و ليلي" و "در شب عروسي" در مرحله تحويل دوربين هستند.
    واحد توليد همچنين در خصوص پروژه هايي كه در نوبت در يافت دوربين قرار دارند اعلام كرد كه 4 پروژه مربوط به شهريورماه همگي دوربين دريافت كرده اند ، 8 پروژه نيز در نوبت مهر ماه بودند كه از اين تعداد 5 پروژه كليد خورد كه همگي دوربين دريافت كرده‌اند. (3 پروژه به علت مشكلات پيش توليد به تعويق افتاد).
    از پروژه هاي سينمايي آبان ماه 2 پروژه كليد خورده و 3 پروژه در نوبت دوربين قرار دارند و همچنين 5 پروژه در نوبت آذرماه ، 7 پروژه در نوبت دي ماه ، 6 پروژه در نوبت بهمن ماه ، يك پروژه در نوبت اسفندماه و يك پروژه در نوبت فروردين ماه سال آينده قرار دارند.
    پروژه هاي سينمايي كه به علت مشكلات پيش توليد مهلت دريافت دوربين آن ها به تعويق افتاده به اين شرح است : "ترديد" ، "مجنون و ليلي" ، "شب حورا" ، "پنالتي" ، "كودك و فرشته" و "دو خواهر" .
    با توجه به برنامه‌هاي پيش‌بيني در بخش تامين مواد خام سينماي كشور ، در بخش هاي توليد و نمايش اين مواد تا پايان سال جاري تامين شده است و تامين مواد خام به ويژه براي پروژه هاي كه احتمال حضور آن ها در جشنواره فيلم فجر وجود دارد نيز صورت گرفته است.
    واحد توليد بنياد سينمايي فارابي در خصوص اخبار منعكس شده در برخي از نشريات درباره برخي از پروژه هايي سينمايي چون "بي پولي" و "خانه مخفي كتي" كه اخيرا اعلام كرده اند كه زمان تحويل دوربين آن ها به تعويق افتاده، گفت:‌ تهيه كننده پروژه "بي پولي" درخواست خود را سي ام مهرماه سال جاري ارايه كرده و نوبت دريافت دوربين اين پروژه بيستم اسفندماه و بعد از فيلم هايي چون قرنطينه و شب حورا است همچين نگاتيو در بنياد سينمايي فارابي موجود است و اين پروژه به دليل كمبود نگاتيو با تعويق رو به رو نشده است ، در رابطه با پروژه "خانه مخفي كتي" نيز درخواست دريافت دوربين در تاريخ هفدهم مهر ماه به بنياد ارايه شده و نوبت دريافت دوربين براي اين پروژه چهاردهم آذر ماه جاري و بعد از اتمام فيلم كتوني سفيد است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com