1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 301  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608260227  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۲۲:۰۴
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جزئيات برگزاري يك جشنواره جديد فيلم در دبي

كشور امارات نهم تا پانزدهم آوريل 2008 جشنواره جديد ديگري با نام «جشنواره فيلم خليج» برگزار خواهد كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از سايت خبري ميدل ايست اونتز، مقامات دبي اعلام كردند كه با همكاري استوديوي دبي به منظور هرچه بهتر به تصوير كشيدن سينماي كشورهاي خليج فارس از جمله (امارات متحده عربي، عربستان سعودي، كويت، بحرين، عمان، قطر، عراق و يمن) ، در تلاشند طي آوريل سال 2008 جشنواره‌اي جديد با نام جشنواره فيلم خليج برگزار نمايد.البته در اين ميان فيلم‌هايي برگزيده از سينماي بين‌الملل نيز به نمايش درخواهد آمد.
    به گزارش ميدل ايست، هدف از برگزاري اين جشنواره توسعه و ترويج فيلم‌هاي فرهنگي داخلي و منطقه‌اي در منطقه خليج فارس است تا بدين‌ترييب فيلمسازان براي اكران فيلم‌هاي خود و در نتيجه پيشبرد پروژه آينده خود فرصت بيشتري داشته باشند، در اين ميان از فيلمسازان برجسته و توانمند منطقه نيز قدرداني خواهد شد.
    به گفته سخنگوي اداره مرز آزاد رسانه‌ها و فن‌آوري دبي، رياست جشنواره خليج را «مسعود امرالله العلي» ، كه گام‌هاي مثبتي در زمينه حمايت از فيلمسازان خليج فارس و رساندن آنها به اهدافشان انجام داده است، به عهده خواهد داشت.
    به گزارش ميدل ايست، جشنواره خليج علاوه بر بخش رسمي مسابقه، داراي چندين بخش ديگر از جمله بخش خارج از مسابقه، بخش فيلم‌هاي كوتاه، بخش كارگردان غير خليجي و بخش بهترين فيلم‌هاي كوتاه عربي خواهد بود.
    در اين جشنواره جايزه اول و دوم در زمينه‌هاي فيلم بلند، فيلم كوتاه و فيلم مستند در بخش رقابت‌هاي رسمي، و در زمينه‌هاي فيلم كوتاه و مستند در بخش رقابتي دانشجويان به فيلم‌هاي منتخب اهدا خواهد شد.
    همچنين يك جايزه ويژه نيز در هر كدام از اين دو بخش به يك فيلم برگزيده اعطاء مي شود.ارزش اين جوايز از 10 هزار تا 50 هزار درهم خواهد بود.
    فيلم‌هايي مجاز به شركت در اين جشنواره‌اند كه پس از يكم ژانويه سال 2006 ساخته شده باشند و كارگردان اين فيلم‌ها يا از كشورهاي خليج فارس باشد و يا داستان فيلم درباره فرهنگ تاريخچه و آداب و سنن خليج فارس باشد.
    هيأت داوران اين جشنواره از ميان عده‌اي از كارشناسان بين‌المللي فيلم و سينما انتخاب شده و اسامي آنها حداكثر تا 15 مارس اعلام خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com