1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 306  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608260225  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۸:۳۸
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

اخبار جشنواره فيلم كوتاه تهران

"علي ملاقلي‌پور" جشنواره را گرم كرد

نمايش موفقيت‌آميز فيلم "ادامه بن‌بست"(علي ملاقلي‌پور) و سخنان كمال تبريزي و خسرو سينايي از اخبار مهم جشنواره فيلم كوتاه در روزهاي سوم و چهارم جشنواره بوده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، "ادامه بن‌بست" ساخته "علي ملاقلي‌پور" از جمله فيلم هاي به نمايش درآمده در روزهاي سوم و چهارم جشنواره بود كه مورد توجه كارشناسان و مخاطبان جشنواره قرار گرفت.
فيلمسازان سعي دارند گامي بلند براي رسيدن به سينماي كوتاه بردارند .
"جواد طوسي" رييس شوراي مركزي انجمن منتقدان فيلم ايران در نشست نقد و بررسي فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره فيلم كوتاه تهران، گفت: بايد به رشد كمي فيلم‌هاي كوتاه نگاهي خوشبينانه توام با آسيب شناسي داشته باشيم.
    او به فيلم "علي ملاقلي پور" فرزند زنده‌ياد رسول ملاقلي‌پور اشاره كرده و گفت: اين فيلم فضاي تجربي خوبي دارد و به اعتقاد من به نوعي مي‌توان آن را با اپيزود دوم فيلم "دستفروش" ساخته محسن مخملباف مقايسه كرد.
    طوسي گفت: سينماي كوتاه، سينماي در حال تجربه است، فيلمسازان سعي دارند گام‌هاي فيلمسازي را سريع بردارند و اين مسير را پشت سر بگذارند.
    همچنين "كمال تبريزي" يكي از داوران جشنواره فيلم كوتاه، در نشست ديگري به همراه "طهماسب صلح‌چو"، در مورد توجه فيلم‌سازان جوان به مضمون و ساختار در فيلم‌هاي جشنواره كوتاه، گفت: در اين فيلم‌هاعموماً به مضمون و ساختار توجه شده اما به مضمون كمتر توجه شده كه شايد طبيعي باشد. زمان يك فيلم نشانه هويت يك كار نيست. ممكن است يك اثر 90 دقيقه‌اي ببينيد كه در واقع يك فيلم كوتاه است و اينجا زمان اصلاً مهم نيست. آنچه در فيلم كوتاه و ساختار آن اهميت دارد، موضوع و طرحي است كه به سراغ آن مي‌رويد.
    او افزود: عده‌اي به فيلمسازي در سينماي كوتاه علاقه دارند و عده‌اي ديگر آن را سكوي پرتاب مي‌دانند و قصد دارند با حضور در اين سينما به سمت سينماي حرفه‌اي حركت كنند. كسي مجبور نيست به فيلم كوتاه علاقه‌مند باشد، اما در همه جاي دنيا كساني هستند كه عاشق فيلم كوتاه هستند و فقط در آن عرصه كار مي‌كنند.
تبريزي تصريح كرد: به نظر من فيلم كوتاه مقوله‌اي كاملاً جدا است و ربطي به سينماي حرفه‌اي ندارد.
    "خسرو سينايي" در يكي از نشست‌هاي‌ جشنواره‌ فيلم كوتاه تهران گفت: جوان‌ها نزد من مي‌آيند و مي‌گويند ايده خوبي داريم. من به آنها مي‌گويم اين ايده‌ها را روي كاغذ بنويسيد و براي من بياوريد و جالب آن كه در 90 درصد موارد، جوان‌ها برنگشته‌اند، چون با نوشتن ايده و طرح رابطه درستي ندارند.
    او با بيان اين‌كه امكانات ديجيتال باعث شده تا بسياري از آثار جوان‌ها به ايده‌هاي خوب با اجراي ضعيف تبديل شود، افزود: من معتقدم فيلم در دوربين و وسايل فني شكل نمي‌گيرد، بلكه اين‌ها عصاي دست فيلمساز است و فيلم در مغز شما شكل مي‌گيرد.

* آندري بدنارك: زيبايي‌شناسي در فيلم‌ كوتاه به تنهايي كافي نيست
    داور بخش بين‌الملل بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران گفت: زيبايي شناسي در فيلم‌هاي كوتاه به تنهايي كافي نيست و بايد جوانان و علاقه‌مندان ذهنشان را به مسائل ديگري معطوف نمايند.
    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، آندري بدنارك در حاشيه برگزاري اين جشنواره افزود: امروزه رسانه براي جوانان بسيار جذاب و توليدات رسانه‌اي نيز در حال رشد است، فيلم كوتاه يك رسانه است.
    وي درباره اين كه آيا فيلم كوتاه براي رسيدن به جريان توليد فيلم‌هاي بلند است يا خير اظهار داشت: اين موضوع بستگي به موقعيت دارد، گاهي اوقات فيلم كوتاه پله است براي رسيدن به فيلم بلند و گاهي اوقات به منزله توليد مستمر در عرصه مستند و داستاني است و اينها به استعداد ، توانايي و خلاقيت فيلسماز باز مي‌گردد كه مي‌خواهد چه كار كند ، فيلم كوتاه بسازد يا بلند.
وي همچنين درباره آشنايي‌اش با سينماي ايران گفت: با فيلم‌هاي بلند ايران آشنايي داشته‌ام متاسفانه با فيلم‌هاي كوتاه خير، اين عدم شناخت برآمده از شكل عرضه و توزيع فيلم كوتاه است كه در همه كشورها وجود دارد، با فيلم كوتاه ايراني آشنايي چنداني ندارم.
    وي در پايان در خصوص كيفيت فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره فيلم كوتاه تهران گفت: براي من به طور كلي جالب بودند و ليكن خلاقيت به توانايي كارگردان باز مي‌گردد كه موضوعي را كه تنها براي او جذاب است با خلاقيتش براي بيننده‌اش نيز خلاقانه جلوه بدهد.
    بيست‌وچهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران همزمان در تهران در سينما فلسطين و قيام و شش شهر ديگر كشور در حال برگزاري است و تا 27آبان ماه ادامه دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com