1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 398  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608260219  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۰۸:۴۴
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

تدوينگر "پدرخوانده" درگذشت

تدوينگر دو فيلم نخست مجموعه "پدرخوانده" و برنده جايزه اسکار براي فيلم "شکارچي گوزن" روز پنجشنبه پس از يک بيماري طولاني در 88 سالگي در سانتا مونيکا درگذشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، لس آنجلس تايمز اعلام کرد از ديگر فيلم‌هاي مطرح پيتر زينر مي‌توان به "حرفه‌اي‌ها"، "در کمال خونسردي"، "ليلي عزيز"، نسخه سال 1976 "ستاره‌اي متولد مي‌شود" و "يک افسر و آقا" اشاره کرد که به خاطر آن براي سومين بار نامزد اسکار شد.
    زينر که متولد اتريش بود، در عين حال تدوينگر بسياري از توليدات تلويزيوني از جمله دو مجموعه "بادهاي جنگ" و "جنگ و خاطره" بود که براي مجموعه دوم در سال 1989 برنده جايزه امي شد و سال 1993 نيز براي تدوين فيلم تلويزيوني "همشهري کان" توليد شبکه HBO دومين جايزه امي خود را دريافت کرد.
    او سال 1973 به همراه ويليام رينولدز، ديگر تدوينگر "پدرخوانده" فرانسيس فورد کوپولا نامزد اسکار شد و سال 1979 براي فيلم "شکارچي گوزن" مايکل چيمينو با نقش‌آفريني رابرت دنيرو و جان کازال اين جايزه را از آن خود کرد. اين فيلم در مجموع برنده پنج جايزه اسکار از جمله بهترين فيلم و بهترين کارگردان شد.
    فرانک پي‌يرسن فيلمنامه نويس و کارگردان که در فيلم "ستاره‌اي متولد مي‌شود" و چهار فيلم ديگر با زينر همکاري کرد، درباره او گفت: "پيتر قطعا در رده نخست تدوينگران دو يا سه نسل قرار دارد. به نظر من يکي از ويژگي‌هاي بارز او درک و شناخت صحيح از موسيقي بود."
    پي‌يرسن به عنوان مثال به سبک کاري زينر در يکي از سکانس‌هاي معروف فيلم "پدرخوانده" اشاره کرد که در آن قتل سران مافيا با غسل تعميد يک نوزاد، همزمان با پخش موسيقي در کليسا و صداي کشيش، "اينترکات" مي‌شود. وي گفت: "اين چيزي بود که زينر به بهترين شکل آن را انجام مي‌داد و به اين شکل يکي از سکانس‌هاي کلاسيک تاريخ سينما شد."
    خود زينر از "پدرخوانده" به عنوان "کلاسيک‌ترين" فيلمي که در آن کار کرده ياد کرد. او سال 2003 در مصاحبه‌اي گفت: "وقتي "پدرخوانده" براي اولين‌بار پخش شد، تازه متوجه شديم فيلمي بسيار تاثيرگذار از کار درآمده است. هر چند داستان فيلم در يک دوره زماني مشخص روي مي‌دهد، اما در مجموع فيلمي وراي زمان است. شخصيت‌ها همه باورپذير و طبيعي هستند. اين حرف را درباره خيلي فيلم‌ها نمي‌شود گفت."
    زينر در 60 سالگي نخستين و تنها فيلم خود را ساخت؛ تريلر سياسي "سمندر" که سال 1981 در ايتاليا با حضور آنتوني کوئين و کلوديو کارديناله ساخته شد. او سال 1980 به تايمز گفت: "يک تدوينگر اگر بلندپرواز باشد به جايي مي‌رسد که از تدوين فيلم‌هاي ديگران خسته مي‌شود. فرقي نمي‌کند فيلم چقدر خوب باشد. به عنوان تدوينگر خيلي چيزها ياد گرفته‌ام که به کارم مي‌آيد. به عنوان مثال تنها از زوايايي فيلمبرداري مي‌کنم که مي‌دانم به درد مي‌خورد. به عنوان تدوينگر مي‌دانم خيلي از زوايا به کار نمي‌آيد."
    او درباره همکاري با کوپولا گفت: "از او خيلي چيزها ياد گرفتم. ما کلي فيلم داشتيم، اين مشکل را در مورد "شکارچي گوزن" هم داشتم. حدود 600 هزار فوت فيلم جلو من بود، حتي بيشتر از "پدرخوانده". نسخه نهايي 18 هزار فوت شد. من و چيمينو در مورد پايان فيلم با هم اختلاف نظر داشتيم، اما وقتي هر دو اسکار برديم، او من را بوسيد."
    زينر در 24 ژوئيه سال 1919 در وين به دنيا آمد و پيش از آنکه سال 1938 همراه پدر و مادرش از دست نازي‌ها فرار کند، در زمينه موسيقي آموزش ديده بود. او سال 1940 با اين رويا که در سينما مشغول کار شود، از فيليپين به لس آنجلس آمد. مدتي راننده بود و بعد در سينماهاي نمايش‌دهنده فيلم‌هاي صامت پيانو مي‌زد. در 1943 به عنوان کارآموز تدوين در استوديو فاکس قرن بيستم مشغول شد و بعدها تا سال‌هاي 1960 در يونيورسال و سپس در مترو گلدوين مه‌ير به خوبي با کار تدوين آشنا شد.
    او اولين‌بار سال 1962 به عنوان تدوينگر در فيلم "خرمن وحشي" همکاري کرد و چهار سال بعد فيلم "حرفه‌اي‌ها" به کارگرداني ريچارد بروکس را تدوين کرد. او سال گذشته همراه دخترش تدوين فيلمي مستند به نام "دويدن با آرنولد" را به عهده داشت که درباره فرماندار آرنولد شوارتزنگر بود. بليک ادواردز، کن آناکين، تيلور هکفورد، ميخائيل کالاتوزوف و توني ريچاردسن از ديگر فيلمسازان مطرحي هستند که زينر با آنها همکاري کرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com