1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 343  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608200202  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۴۱:۲۷
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

نمايندگان «اتوبوس شب» به پريسبان استراليا رسيدند

كيومرث پوراحمد و مهرداد صديقيان به نمايندگي از «اتوبوس شب» به همراه كارواني از ايران، براي شركت در جشن اهداء اولين دوره جوايز بزرگ آسيا ـ پاسفيك، به بريسبان استراليا رسيدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اولين دوره جايزه سينماي آسيا ـ پاسفيك كه با ابتكار عمل اتحاديه تهيه‌كنندگان سينماي استراليا و با حمايت و حضور يونسكو و فياپف شكل گرفته، از 20 آبان ماه سال جاري در بريسبان استراليا آغاز مي‌شود كه برنامه ويژه و اصلي آن در 13 نوامبر به صورت جشن باشكوهي برگزار و جوايز در همان روز اهداء مي‌گردد. در اين مراسم كه به عنوان اسكار منطقه آسيا ـ پاسفيك در نظر گرفته شده، 71 كشور از مصر تا ژاپن و از استراليا تا روسيه شركت مي‌كنند.
    جالب است بدانيد كه از سوي ستاد برگزاري يازدهمين جشن بزرگ خانه سينما و طي توافق با كميته برگزاري اولين جايزه سينماي آسياـ پاسفيك، 8 فيلم ايراني مطرح و مورد استقبال قرار گرفته در سال گذشته به عنوان نمايندگان ايران در اين رويداد مهم معرفي شدند كه «اتوبوس شب» با 3 كانديداتوري در بخش بهترين فيلم، فيلمنامه و بازيگر مرد در صدر قرار گرفته است.
از سوي ديگر، علاوه بر پوراحمد و صديقيان، وحيد موسائيان كارگردان «سرزمين گمشده» و نامزد بهترين مستند بلند، رخشان بني اعتماد و باران كوثري براي فيلم «خون بازي» به عنوان بهترين كارگردان و بازيگر زن، حسن آقاكريمي تهيه كننده فيلم «قفل ساز» به عنوان بهترين فيلم كودك نيز عازم استراليا شده اند، و مهدي همايونفر تهيه كننده «اتوبوس شب» نيز به علت مراسم چهلم پدر خود نتوانسته به استراليا برود.
    اين در حالي است كه محمد اطبايي پخش كننده بين‌المللي فيلم «آن سه» نقي نعمتي به عنوان يكي از اعضاي كميته انتخاب و جعفر پناهي به عنوان يكي از اعضاي هيئت داوري آن، پيشتر در بريسبان حضور يافته بودند.
    البته علاوه بر فيلم هاي ياد شده، «به همين سادگي» رضا ميركريمي، «پاداش سكوت» مازيار ميري و «پابرهنه در بهشت» بهرام توكلي از ديگر فيلم هاي بلند ايراني حاضر در اين رقابت ويژه هستند.
    از 113 فيلم رسيده به دبيرخانه كميته برگزاري اولين دوره جايزه سينماي آسيا ـ پاسفيك، كره جنوبي با 9 فيلم بيشترين حضور را دارد و پس از آن كشورهاي ايران، هند، چين و تركيه هر يك با 8 فيلم، استراليا با 7 فيلم، اندونزي و نيوزلند با 6 فيلم، تايلند، ژاپن و هنگ كنگ با 5 فيلم، لبنان، مالزي، فيليپين و روسيه با 4 فيلم، سريلانكا با 3 فيلم، مصر، سنگاپور، تايوان، افغانستان و گرجستان با 2 فيلم و عراق، ازبكستان، اسرائيل، قزاقستان، كيريباتي، ارمنستان، آذربايجان، نپال و كره شمالي با يك فيلم در رقابت براي دريافت جايزه سينماي آسيا ـ پاسفيك حضور خواهند داشت.
كميته برگزاري اين مراسم براي اولين بار جايزه خود را طبق اعلام رسمي در جشنواره فيلم كن در ارديبهشت ماه گذشته معرفي و از سازمان سينمايي عضو فياپف در كشورهاي مختلف منطقه خواست تا 4 فيلم بلند خود را به نمايندگي براي حضور در اين جشن معرفي نمايند.
    اين جايزه در نه رشته بهترين فيلم سينمايي، بهترين كارگرداني، بهترين فيلمنامه نويسي، بهترين فيلمبرداري، بهترين بازيگر زن و مرد، بهترين فيلم كودك، بهترين فيلم انيميشن و بهترين فيلم مستند اهداء خواهد شد و دو سازمان يونسكو و فياپف نيز دو جايزه يك عمر دستاوردهاي سينمايي خود را به دو تن از سينماگران برجسته منطقه آسيا و پاسفيك اعطا خواهند كرد.
جالب توجه است كه بدانيد ايران در تمامي رشته‌ها به غير از بهترين فيلم انيميشن كانديداي دريافت جايزه است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com