1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 435  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608150001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۰:۰۰
    ۱۳۸۶/۰۸/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم رشد

برگزاري جلسات نقد و بررسي فيلم در جشنواره رشد

در حاشيه جشنواره فيلم رشد ، طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه 13 و 14 آبان ماه ، جلسات نقد و بررسي فيلم در تالار هنر دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد. در اين جلسات چند داور خارجي دعوت شده به جشنواره ، فيلم هاي خود را به نمايش گذاشتند و پس از آن به سوالات حاضرين پيرامون فيلم شان پاسخ گفتند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در آخرين جلسه از اين جلسات ، يك انيميشن بلند به كارگرداني فرانسيس نلسون از فرانسه ( از داوران بخش انيميشن ) و يك فيلم كوتاه نيمه مستند از ميخائيل ژلزينكوف از روسيه ( از داوران بخش فيلم مستند ) پخش شد.
    در اين جلسه دكتر شيخ مهدي ، دبير علمي جلسه ، با مهم ارزيابي كردن آموزش در همه سنين گفت : « فيلم آموزشي تنها مخصوص بچه ها نيست ، چنانچه مي بينيم گاهي يك فيلم با محوريت آموزش مورد پسند و استقبال همه نه لزوما بچه ها قرار مي گيرد ، به همين خاطر متولي جشنواره فيلم رشد نبايد تنها آموزش و پرورش باشد ، سازمان ها و نهادهاي ديگر نيز مي توانند در هر چه پربارتر برگزار شدن اين جشنواره كمك كنند. »
    فرانسيس نلسون ، فيلم ساز فرانسوي ، نيز ضمن توضيحاتي كه پيرامون فيلمش داد ، گفت : « ساخت فيلم من به سفارش هيچ نهاد آموزشي نبوده و براي تهيه هزينه آن نيز تلاش بسيار كردم. ما وظيفه خود مي دانيم كه كودكان را نيز مخاطب خود قرار دهيم ، حتي اگر از سوي اداره آموزش و پرورش حمايت نشويم. فيلم من در كشورهاي مختلفي چون ژاپن ، مراكش ، ايتاليا و ... به نمايش در آمد و از يك كودك 5 ساله تا يك مرد 77 ساله آن را تماشا كردند و از آن خوششان آمد. »
    لازم به ذكر است كه اين جلسات قرار بود به صورت Work shop برگزار شود اما در نهايت به صورت جلسات نقد و بررسي فيلم برگزار شدند. عمده مخاطبان اين جلسات نيز دانشجويان رشته هاي علوم تربيتي و آموزشي بودند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com