1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 484  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608140205  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۴:۲۳
    ۱۳۸۶/۰۸/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

با ارسال نامه‌اي به دبير جشنواره سي‌وهفتم رشد صورت گرفت:

كناره‌گيري 5 فيلم از شركت در جشنواره فيلم رشد

همزمان با آغاز سي‌وهفتمين دوره جشنواره فيلم رشد كه شب گذشته در سينما فلسطين افتتاحيه‌اش برگزار شد، 5 فيلمساز ، فيلم‌هايش را از اين جشنواره بيرون كشيدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سازندگان فيلم‌هاي «سبيل مردونه»، «بچه‌هاي ابدي»، «گوشواره»، «قفل‌ساز» و «تصميم كبرا» با ارسال نامه‌اي به احمد جولايي دبير سي‌وهفتمين جشنواره فيلم رشد، آثارشان را از اين فستيوال خارج كردند.
    متن اين نامه كه نسخه‌اي از آن در اختيار باني‌فيلم قرار گرفته به شرح زير است:
    از آنجا كه سينماي كودك و نوجوان در بخش ارائه و پخش حمايت‌كننده‌اي ندارد و اغلب توليدات سينمايي طي سال‌هاي اخير باتوجه به ارزش‌هاي غيرقابل انكارشان در انبارها خاك مي‌خورند، انتظار همكاري از سوي وزارت آموزش و پرورش هميشه آرزوي دست‌اندكاران سينماي كودك (كه در طول اين سال‌ها با اين اوصاف تعديل يافته و انگشت‌شمار شده‌اند) بوده و هست. به دليل آنكه مخاطب اصلي ما بچه‌ها هستند تنها با حمايت مسؤولان آموزش و پرورش به بهترين شكل مي‌توان بچه‌ها را ترغيب به ديدن اين آثار نمود كه در اين مورد بخصوص تاكنون قول‌هايي داده شده و اغلب به مرور زمان گرد فراموشي بخود گرفته است.
    حضور فيلم‌هاي ما در جشنواره رشد كه زيرمجموعه آن وزارتخانه محترم است چنانچه نشانه‌اي از پشتيباني در پخش را نداشته باشد و حداقل شرايط مطلوب را براي بهتر ديده شدن فيلم‌‌هايمان فراهم نكند، براي سرمايه‌گذار، تهيه‌كننده و كارگردان فيلم‌هاي مهجور فوق چه ماحصلي به همراه خواهد داشت. حمايت شما اگر حتي به صورت نمادين جهت ارج نهادن و پشتيباني مالي در اندازه خريد امتياز كپي جهت نمايش در جشنواره فوق را هم به همراه نداشته باشد، لطمه بزرگي به سينماي كودك و نوجوان خواهد زد.
    ما با مشاهده برنامه نمايش آن جشنواره از مورخه 12/8/86 لغايت 18/8/86 و تعداد سانس‌هاي نمايش فيلم‌هايمان مخالفت خود را با نمايش اين فيلم‌ها اعلام مي‌داريم و از آن دبير محترم خواهشمنديم فيلم‌هاي <قفل‌ساز بچه‌هاي ابدي گوشواره سبيل مردونه تصميم كبرا> را از جدول برنامه نمايش حذف نمايد.
    با تكيه بر همين يادداشت گروهي، هر گونه نمايش فيلم‌هاي فوق تحت پوشش جشنواره رشد، ‌غيرقانوني خواهد بود.
    در ضمن براي اطلاع بيشتر شما و دوستداران سينماي كودك و نوجوان دلايل اين انصراف را در ذيل همين نامه مي‌آوريم:
1 -باتوجه به اينكه در بخش جنبي آخرين دوره جشنواره فيلم فجر (بهمن 85) به فيلم‌هاي ما پروانه طلايي حمايتي از سوي وزارت آموزش و پرورش تعلق گرفت تا كنون هيچ فيلمي با پروانه طلايي موفق به جلب رضايت مديران موسسات آموزشي نشده تا بتواند براي اكران خود حامي داشته باشد. در پاره‌اي از موارد حتي براي دادن پروانه حمايتي درخواست حذف صحنه‌هايي از فيلم را نيز نموده‌اند.
2 -براي فيلمي كه قرار باشد بزودي با مثلاً حمايت (پروانه حمايتي طلايي) اكران شود نمايش 20 سانس به بالا در يك جشنواره نشانه خوب و دلسوزانه‌اي نيست. آن هم نمايش‌هايي كه بناست به طريقه ويدئويي برگزار شود.
3 -هيچ جشنواره‌اي مجاز نيست با كپي ارسالي جهت بازبيني كه آرم مخصوص عدم نمايش عمومي را به همراه دارد جدول نمايش‌هاي خود را تنظيم نمايد. در پاره‌اي از موارد اين اتفاق افتاده است.
4 -پس از بازبيني و اعلام پذيرفتن يا نپذيرفتن هر فيلمي از سوي جشنواره مي‌بايست در مورد تعداد سانس‌هاي نمايش رضايت تهيه‌كننده فيلم جلب شود.
5 -برخي از دست‌اندركاران فيلم‌هاي فوق حتي از نحوه نمايش، جدول و برگزاري جشنواره در هفته آتي هم بي‌اطلاع هستند.
6- اگر قبول داشتيد براي توليد يك فيلم در عرصه سينماي كودك و نوجوان دست‌اندركاران با چه مشكلات و موانعي روبر هستند لاجرم قدر و منزلت ارائه‌كنندگان آثار را ناچيز و بي‌مقدار تلقي نمي‌كرديد.
7 -باتوجه به شكل همزماني نمايش فيلم‌ها به نظر مي‌رسد براي سهولت كار دست‌اندركاران جشنواره از روي فيلم‌هاي ارائه شده كپي تكثير كرده‌اند كه اين مورد غيرقانوني مي‌باشد.
    اين نامه به امضاي محسن علي‌اكبري، جواد اردكاني (سبيل مردونه)، پوران درخشنده (بچه‌هاي ابدي) ،وحيد موسائيان (گوشواره) ،غلامرضا رمضاني، حسن آقا كريمي (قفل‌ساز) و سيروس حسن‌پور (تصميم كبرا) رسيده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com