1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 353  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608130205  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۰:۲۶
    ۱۳۸۶/۰۸/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

اخبار جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران

داوران بخش سينماي ملي و داوران انجمن منتقدان معرفي شدند

داوران بخش سينماي ملي و داوران انجمن منتقدان بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران معرفي شدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اخبار تازه بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، به شرح زير هستند.

* كمال تبريزي، مازيار ميري وعبدالله عليمراد در بين داوران بخش «سينماي ملي»
    داوران بخش سينماي ملي بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران انتخاب شدند.
    برپايه اين خبر، به نقل از روابط عمومي جشنواره، طي حكمي از سوي ناصر باكيده، دبير جشنواره فيلم كوتاه، كمال تبريزي، سعيد عقيقي، محمد‌رضا سكوت، ماني ميرصادقي، مازيار ميري، ميثاق اميرفخر و عبداله عليمراد به عنوان داوران بخش سينماي ملي انتخاب شدند.
    بر اساس اين گزارش در اين بخش فيلم‌هاي داستاني، مستند، پويانمايي و تجربي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و برگزيدگان توسط داوران انتخاب مي‌شوند.
    بيست و چهارمين جشنواره ملي و داوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران در بخش سينماي ملي، بخش ويژه، ميراثنبوي، چشم‌انداز سرزمين زيباي ما، بخش مسابقه اسيا پاسفيك با حضور 99 فيلم از 48 كشور جهان در بخش بين‌الملل و 384 فيلم در مجموع در جشنواره به رقابت مي‌پردازند.

* اكبرلو، گودرزي و عصرآزاد داوران «انجمن منتقدان»
    انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي با سه داور در جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران حضور مي‌يابد.
    برپايه اين خبر، شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي منوچهر اكبرلو، جعفرگودرزي و سحرعصرآزاد را به عنوان داوران اين انجمن به جشنواره فيلم كوتاه تهران معرفي كرد.
بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 22 تا 27 آبان ماه سال جاري همزمان در 6 استان كشور (همدان، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، خراسان شمالي، هرمزگان، خراسان رضوي) در تهران برگزار مي‌شود.

«شوراي صنفي نمايش» تعطيل نشده است
مدير كل اداره ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي معاونت سينمايي‌ گفت: جلسات شوراي صنفي نمايش براساس وظايف تعيين شده قانوني تشكيل مي‌شود و فعاليت آن متوقف نشده است.
    برپايه اين خبر،‌ «محمود اربابي» درخصوص مسائل اخير «شوراي صنفي نمايش» گفت: وجود ديدگاه‌هاي متعدد و متفاوت مي‌تواند توامان خوشايند و ناخوشايند باشد، اما به نظر مي‌رسد مجموعه‌اي دست به دست هم داده‌اند و بخش ناخوشايند اين فضا را به مدت دو سال، به سينماي ايران مخصوصا در بحث تهيه و توزيع فيلم تحميل كرده‌اند.

* «شوراي صنفي نمايش» نهاد مستقلا خصوصي يا كاملا دولتي نبوده است
    مدير كل اداره ارزشيابي و نظارت بر سينماي حرفه‌اي معاونت سينمايي، اظهار داشت: در اين دو سال تلاش شده است از طريق گفت‌وگو، بحث و ايجاد فضاي منطقي براي طرفين، ديدگاه‌هاي مورد نظر دو طرف را با كمترين آسيب و زياني به نتيجه برسانيم و سعي كرديم مجموعه اتفاقاتي را كه افتاده، مرحله به مرحله و با توجه به پختگي بحث‌هاي پيرامون آن دنبال كنيم، اما هرازگاهي موضوعي پيدا مي‌شود كه به بحث و گفت‌وگو پيرامون مسائلي دامن مي‌زند كه عامل آن گاهي بي‌حوصلگي دوستان سينمايي و گاهي عدم تمايل به رسيدن به تفاهم و تعامل است.
    وي افزود: «شوراي صنفي نمايش» به صورت منطقي محصول فرآيند طبيعي موجود در سينماي ايران است. براساس رجوع به گذشته، يك «نهاد صنفي» است كه وظايف اداره كل نظارت و ارزشيابي در مورد ثبت و ضبط مسائل مربوط به توزيع و اكران را -كه بدان شورا تفويض شده- براساس آيين‌نامه‌هاي مصوب دنبال كرده است.
    وي اظهار داشت: بنابراين هم بخش خصوصي كارهاي «شوراي صنفي نمايش» را انجام مي‌داده و هم اين شورا در واقع بخشي از اداره كل بوده است و به هيچ وجه، نهاد مستقلا خصوصي يا كاملا دولتي نبوده است.

* اختلاف ديدگاه‌ها شوراي صنفي را با يك فضاي پرسش مواجه مي‌كرد
    «محمود اربابي» در بخش ديگري، گفت: تشكيل «شوراي صنفي نمايش» بر پايه خصوصي‌سازي فعاليت‌هاي سينمايي انجام شده است. در شرايطي كه رسيدن تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان به اختلاف ديدگاه‌ها با وجود حرف‌هاي منطقي آنها، شرايط فعاليت شوراي صنفي را هميشه با يك فضاي پرسش و ابهام مواجه مي‌كرد، اما از آنجا كه اختلاف‌ها هميشه وجود دارند، ما معتقد بوديم كه جريان جاري توزيع فيلم بايد در شرايط آرام‌تري اتفاق بيفتد و در حقيقت، اداره كل نظارت و ارزشيابي با اعلام نظارت بر شوراي صنفي نمايش، مي‌خواست كه شوراي صنفي فارغ‌ از هر هياهو به فعاليت خود ادامه دهد.
    وي افزود: وجود نمايندگاني از بخش‌هاي مختلف در شوراي صنفي نمايش، در واقع براي ايجاد فضاي هنري و نگاه هنري به آثار سينمايي بوده است و وجود اين نمايندگان، به اين معنا نيست كه نبود يكي از آنها، باعث عدم اعتبار شورا و توقف فعاليت‌هاي آن باشد.
    اربابي همچنين گفت: رسيدن به «شوراي عالي تهيه كنندگان و توزيع كنندگان سينماي ايران» از يك سو و معرفي نمايندگاني كه بايد اولين جلسه اين شوراي عالي را تشكيل دهند، از سوي ديگر باعث شد ما به سمت و سويي هدايت شويم كه شوراي اكران را تبديل به شورايي كلي‌تر براساس برآيند تمامي نظرات سينماي ايران كنيم.

* فعاليت «شوراي صنفي نمايش» تعليق يا توقف نيافته است
    وي درباره شائبه‌هاي تعليق يا توقف شوراي صنفي نمايش، گفت: اداره كل نظارت و ارزشيابي براي آماده كردن چنين فضايي اعلام كرد كه موقتا تا تشكيل شوراي عالي تهيه كنندگان و توزيع كنندگان، وظايف شوراي صنفي نمايش توسط اداره كل نظارت و ارزشيابي انجام بشود كه اين به معناي تعليق يا توقف وظايف اين شورا نيست و جلسات شوراي صنفي براساس وظايف تعيين شده قانوني، توسط اداره كل نظارت و ارزشيابي تشكيل مي‌شود.
    اربابي متذكر شد: وظيفه ثبت و ضبط قراردادهاي فيلم‌ها، تعليق نشده، هنوز اين كار انجام مي‌شود و تا وقتي شوراي عالي تهيه‌كنندگان نمايندگان خود را براي اين موضوع انتخاب كنند، مسائل مربوط به نمايش فيلم توسط اداره نظارت و ارزشيابي انجام خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com