1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 370  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607240209  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۲۶:۲۶
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

وزير ارشاد:

«فرهنگ»، اصلي‌ترين منبع تامين‌كننده «قدرت» است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از «فرهنگ» به عنوان اصلي‌ترين منبع تأمين كننده «قدرت» ياد كرد و گفت: ملتي قوي تراست كه از فرهنگ استوارتري برخوردار باشد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدحسين صفار هرندي» روز سه‌شنبه در هشتمين همايش سراسري روحانيون ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به نقش و اهميت "روحيه" نيروها در صحنه‌هاي رزم و نبرد، افزود: عامل تقويت‌كننده روحيه در جنگ ، همان ماده اصلي فرهنگ است كه بانگاه خالص و مبتني بر دين شكل گرفته باشد.
    وي پيروزي نيروهاي حزب الله در جنگ 33 روزه را به عنوان نمونه‌اي از قدرت فرهنگي ياد كرد و گفت:پيروزي حزب الله لبنان در واقع محصول ناله‌هاي نيمه شب اولياي خدا و تربيت انسان‌هاي با فضيلتي است كه در اوج تنهايي در برابر جهنم رژيم صهيونيستي ايستادگي كردند .
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هرروز نقش روحيه در مناقشات بين‌المللي قوي تر شده و به عنصر تعيين‌كننده و اثرگذار در قدرت تبديل مي‌شود و مفهومش اين است كه براي تامين چنين روحيه‌اي بايد كار فرهنگي انجام شود.
    صفار هرندي به نقش مهم روحانيون عقيدتي سياسي در ايجاد ساز و كارهايي براي به نتيجه رساندن تقويت روحيه در نيروهاي مسلح اشاره كرد و گفت: آموزش ، تحليل و برنامه ريزي‌هاي سنجيده علمي و تقويت عنصر ايمان قلبي در نيروها و تهذيب نفوس از فرايندهايي است كه در رسيدن به اين روحيه عالي موثر است .
    صفار هرندي افزود: اين كه از فرهنگ به عنوان اصلي‌ترين منبع قدرت ياد مي كنند، معنايش اين نيست كه بخواهيم فرهنگ مان را زمينه جنگ و جنگ طلبي قرار دهيم بلكه معتقديم كساني كه دنبال صلح هستند بايد قوي باشند و چگونگي آن نيز از راه فرهنگ است .
    وي بروز جنگ را محصول ضعف دانست و گفت: هنگامي كه كشوري ضعيف شد جنگ بر او تحميل مي‌شود و قطعاً براي جلوگيري از جنگ بايد پشتوانه‌هاي قوت و قدرت كه همانا فرهنگ است، تقويت شود.
    وي به اهانت دشمنان به مقدسات و پيامبران الهي اشاره كرد و گفت: اگر امروز دشمنان با اعتقادات ديني ما مي‌جنگند در واقع با ما كاري را مي‌كنند كه قبلا از طريق سلاح هايشان نتوانستند به هدف برسند و متوجه شدند كه سلاح‌ها ديگر كارايي ندارد.
    هرندي با تاكيد بر اين كه ما بايد به تقويت بنيه خود براي مقابله با اين حربه دشمن بيانديشيم، افزود: تقويت پشتوانه‌هاي نظري معرفي و عاطفي مومنان و به طور خاص نيروهاي مسلح به منزله تقويت توان تسليحاتي كشوراست.
    وي اظهار داشت: نمي‌توان گفت كه حالا براي فرهنگ يك فكري مي‌كنيم و پولي برايش كنار مي‌گذاريم، چه بسا بيشترين سرمايه‌گذاري بايد در اين بخش انجام شود.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در عين حال با بيان اين مطلب كه فرهنگي مي تواند زمينه ساز قدرت باشد كه تبديل به مسئله عام مردم شود، گفت: جامعه‌اي قدرتمند است كه موضوع فرهنگ دغدغه آحاد مردمش باشد و فرهنگ، كار تخصصي يك عده خاص تلقي نشود.
    صفار هرندي با تاكيد بر اين كه "اگر فرهنگي كه در حاشيه زندگي مردم قرار گيرد نمي‌تواند تبديل به قدرت شود"، بر تاثير و اهميت فرهنگ براي شكل دادن به موجوديت ارزشمند و فاخر يك ملت تاكيد كرد.
    وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري در بيانات خود تاكيد كردند كه بخش فرهنگ دچار مظلوميت است و بايد تقويت بخش فرهنگ مانند تقويت ساير بخش ها با برنامه‌ريزي و تأمين بودجه مناسب همراه باشد.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خوشبختانه در دولت نهم و همراهي مجلس اين كار در حال تحقق است و تحرك و تكاپوي ويژه‌اي به خصوص در مجلس براي بودجه سال آينده بخش فرهنگ به وجود آمده است.
    وي در پايان بر تعامل و همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com