1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 517  تاريخ مخابره خبر:  ۳۱/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606310202  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۰:۲۶
    ۱۳۸۶/۰۶/۳۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس:

نبايد توقع توليد انبوه داشته باشيم بودجه‌ي اختصاص يافته در شان سينماي دفاع مقدس نيست

محمدرضا شرف‌الدين گفت: عرصه سينماي دفاع مقدس عرصه تفكر و انديشه است و نبايد توقع توليدات انبوه را در اين حوزه داشته باشيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس در آستانه‌ي هفته دفاع مقدس به حجم وسيعي از فيلم‌هاي دفاع مقدس كه سال گذشته ساخته شد، اشاره كرد و اظهار داشت: سال گذشته پس از يك دوره فترت كه در اين حوزه بوجود آمد، گلچيني از اين فيلم‌ها ارايه شد كه شرايط زماني موجب اين اتفاق بود، اما امسال چنين حجمي را نخواهيم داشت.
    وي ادامه داد: روند توليد فيلمنامه اين ژانر با ژانرهاي ديگر تفاوت دارد و براي نگارش فيلمنامه مناسبي بايد زمان مناسب صرف شود.
    مدير عامل انجمن سينماي دفاع مقدس در ادامه‌ي اين گفت‌و گو مهمترين مشكل را در اين انجمن كمبود بودجه دانست و گفت: بودجه‌اي كه در اختيار داريم در شان سينماي دفاع مقدس نيست، در عين حال كه حمايت‌هاي خوبي از سوي معاونت امور سينمايي انجام مي‌شود كه شايد در هيچ دوره‌اي چنين حمايت‌هايي انجام نشده است، اما عدم تطبيق انتظارات با بودجه تخصيص‌يافته سينما، مشكلي است كه به طور كلي، سينماي ايران با آن مواجه است.
    شرف‌الدين متذكر شد: هنوز كاركردها و تاثيرات سينما براي بخشي از مديراني كه در اين بودجه‌بندي و تخصيص اعتبارات موثر هستند، روشن نشده است، در حاليكه گستره‌ي فعاليتهاي سينما منحصر به چند فيلم روي پرده و اكران داخلي نيست، بلكه سينما در پيچيده‌ترين مسائل مي‌تواند گره‌گشا باشد و به كمك مديريت‌هاي مختلف جامعه بيايد.
    شرف ‌الدين تاكيد كرد: بايد به سينما اهميت بيشتري داد و انتظار بيشتر هم از آن داشت تا ميدان حضورش در عرصه‌هاي گوناگون باز شود.
    شرف‌الدين از بنياد سينمايي فارابي به عنوان محلي مهم واساسي براي پشتيباني در سينما به خصوص در حوزه سينماي دفاع مقدس نام برد و به ايسنا گفت: با توجه به تغيير مديريتي كه اين بنياد طي چند ماه گذشته داشته است بنابراين تا شرايط عادي شود و مدير جديد بر اوضاع تسلط پيدا كند فرصت را براي توليد از دست داده‌ايم، اما در بخش خصوصي هم تهيه‌كنندگاني هستند كه دغدغه توليد در اين ژانر را دارند.
    وي اظهار اميدواري كرد: در فرصت باقي مانده فيلم‌هايي ساخته شود تا در جشنواره فيلم فجر امسال هم شاهد توليدات خوبي در اين ژانر باشيم.
    شرف‌الدين با زنده نگاه داشتن ياد رسول ملاقلي‌پور از او به عنوان يكي از ستون‌هاي اصلي سينماي دفاع مقدس ياد كرد و گفت: بي‌ترديد ما ديگر چنين فيلم‌سازي را در اين عرصه نخواهيم داشت، اما با توجه به جوانهايي كه وارد اين حوزه مي‌شوند، اميدوارم در آينده كساني را داشته باشيم كه اندكي از جاي خالي او را پر كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com