1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 517  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606130007  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۱:۲۲
    ۱۳۸۶/۰۶/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

شرف الدين مطرح كرد :

انتقاد سينماگران از عدم همكاري در ثبت سينمايي حماسه هسته‌اي

مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس‌ گفت: برخي مديران، اجازه نمي‌دهند حماسه باشكوه انرژي هسته‌اي به سينه هنر اين مملكت سپرده شود و اين مصداق «مظلوميت فرهنگ» است.


   به گزارش سايت سينمايي سوره، «محمدرضا شرف‌الدين» تهيه‌كننده سينما كه زمينه ديدار سال گذشته سينماگران با غلامرضا آقازاده، رئيس سازمان انرژي اتمي، توسط وي (به عنوان مديرعامل انجمن سينمايي انقلاب و دفاع مقدس) ايجاد شده بود؛ درمورد وضعيت پروژه ساخت فيلم با موضوع انرژي هسته‌اي توسط سينماگران ايراني گفت: متاسفانه هيچ كاري در اين زمينه صورت نگرفته است و پس از برگزاري نشست ديدار هنرمندان با آقاي آقازاده، اين موضوع از سوي ايشان به‌صورت جدي پيگيري نشد.
    وي افزود: البته در اين راستا كارهايي به ‌صورت انفرادي انجام شد و بعضي‌‌ها نيز دنباله‌ اين كار را گرفتند و الان هم پيگيري مي‌كنند اما از سوي سازمان انرژي اتمي، علي‌رغم قول‌هاي مساعد و پيگيري‌هاي چندين و چندباره ما، ترتيب اثري به اين پيگيري‌ها داده نشد.
    اين تهيه‌كننده سينما به فارس گفت: قرار ما اين بود كه بازديدهايي توسط هنرمندان از نيروگاه‌هاي اتمي انجام شود كه متاسفانه صورت نگرفت. البته سازمان انرژي هسته‌اي مشكلات و مشغوليت زيادي دارد و اين برخورد از روي عدم علاقه و ميل نبوده است.
    وي گفت: به هر جهت بايد توجه داشت سازماني مثل سازمان انرژي اتمي مشكلات خاص خودش را دارد، به‌خصوص كه بايد موضوعات بين‌المللي را پيگري كند و درگير مسائل فني، اجرايي و بحث سازمان‌هاي جهاني هم باشند.
    مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گفت:‌ ما به آنها حق مي‌دهيم كه نتوانند اين فرصت را ايجاد كنند، اما حداقل بايد ما را در جريان رخدادهاي صورت گرفته قرار دهند تا مجبور به پيگيري شخصي نباشيم.

*‌ ما از كانالي ديگر جمعي از هنرمندان را به بازديد نيروگاه بوشهر برديم
    شرف‌الدين كه با پيگيري‌هاي وي جلسه نشست آقازاده و هنرمندان برگزار شد، درباره ادامه روند همكاري سازمان انرژي هسته‌اي و هنرمندان سينما گفت: بنده فكر نمي‌كنم بي‌اعتمادي به هنرمندان تا اين حد باشد كه يك خبرنگار خارجي با سلام و صلوات برود و ريزترين اطلاعات را نشان‌اش دهند ولي از هنرمندان ما، هيچ گروهي به صورت رسمي از اين تجهيزات ديدن نكنند.
    وي گفت:در واقع ما به عنوان نمايندگان انجمن سينماي دفاع مقدس و خانه سينما پيشگام توجه به اين موضوع مهم بوديم و قطعا اگر هنرمندان سينما در بحث انرژي هسته‌اي وارد شوند، اثرات‌ آن مي‌تواند بسيار مثبت باشد.
وي تصريح كرد: بايد اين نكته را باور كرد كه هنرمندان -علي‌الخصوص سينماگران- در موضوعاتي چون خروج از بن‌بست‌ها و بحران‌ها كه آمريكا براي ما ايجاد كرده، نقش موثر و مفيدي داشته‌اند.
    شرف‌الدين به فارس گفت:اكنون براي اينكه بتوانيم بهتر در جوامع بين‌المللي حضور پيدا كنيم و افكار عمومي جهان را بيشتر با خودمان همراه كنيم، بايد به وسيله سينما و رسانه تلويزيون توجه و روي اين مسئله سرمايه‌گذاري شود.
    اين تهيه‌كننده سينما اظهار داشت:البته ما از كانال‌هاي ديگري براي اين كار اقدام كرديم و جمعي از هنرمندان را براي بازديد نيروگاه بوشهر برده‌ايم ولي اين كفايت نمي‌كند،چرا كه فن‌آوري هسته‌اي، مجموعه شگفت‌انگيزي است كه لازم است حداقل هنرمندان و فرهيختگان كشور به اندازه‌ كافي از مسائل مربوط به آن مطلع شوند.

* اين حق طبيعي و مسلم هنرمندان است
    وي افزود:اين حق طبيعي و مسلم هنرمندان است كه به اندازه آژانس اتمي در جريان رشد و پيشرفت صنعتي فني، سياسي و علمي سازمان انرژي هسته‌اي كه توسط فرزندان اين ملت به‌وجود آمده مطلع باشيم و بتوانيم از آن بازديد داشته باشيم.
    شرف‌الدين ادامه داد: تعجب مي‌كنم وقتي مي‌بينم در يك دوره كوتاه بيگانگان ريزترين قسمت‌هاي انرژي هسته‌اي را مي‌بينند اما يك فيلمساز متعهد به اسلام و معتقد به ميهن و انقلاب، حداقل يك دهم آنها هم زمان و فرصت براي بازديد از نيروگاه‌ها را ندارند.
    وي در انتها گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب، فرهنگ را يك عرصه مظلوم خطاب كردند، به‌صورت قاطع اعلام مي‌كنم كه يكي از اين مظلوميت‌ها در همين موضوع است كه عزيزاني در اين مملكت بزرگترين حماسه‌ها را خلق كرده‌اند اما بعضي مديران در كمال بي‌انصافي عرصه را براي ثبت تاريخي اين حماسه‌ و سپردن آن به حافظه هنر، براي تاريخ تنگ مي‌كنند و اجازه نمي‌دهند اين حماسه باشكوه به سينه هنر اين مملكت سپرده شود.
«سيروس الوند» عنوان كرد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com