1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 354  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۴/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138604250200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۱:۵۴
    ۱۳۸۶/۰۴/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشن بزرگ سينماي ملي 20 شهريور در كاخ سعدآباد

يازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران که هر سال در يک روز برگزار مي‌شد امسال با توجه به سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي و تقارن با آغاز ماه مبارک رمضان به مدت يک هفته و جشن نهايي آن در کاخ موزه سعدآباد برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست خبري يازدهمين جشن خانه سينما صبح امروز با حضور پرويز پرستويي دبير جشن، کامران ملکي عضو هيأت مديره خانه سينما، منوچهر شاهسواري، علي معلم نائب رئيس و سخنگوي هيأت مديره خانه سينما و نمايندگان رسانه‌هاي گروهي در خانه سينما برگزار شد.
    ملکي در ابتداي اين جلسه به نمايندگي از هيأت مديره خانه سينما از پرستويي براي پذيرفتن دبيري جشن بزرگ سينماي ايران تشکر کرد. در ادامه پرستويي درباره جشن امسال گفت: مطبوعات پل ارتباط بين مخاطبان و هنرمندان هستند. من در حال حاضر تمام فعاليت بازيگري خود را تعطيل کرده ام، زيرا مسئوليت بزرگي بر دوش خود احساس مي کنم. جشن خانه سينما صرفاً يک رقابت نيست، بلکه نيت اصلي اين مراسم حفظ سينما همزمان با روز ملي سينماست. سينما در جامعه ما نقشي مهم دارد و بايد براي حفظ آن بکوشيم.
    وي درباره شوراي برگزاري يازدهمين جشن خانه سينما گفت: برگزاري اين جشن تنها به من اختصاص ندارد، بلکه به همراه دوستان ديگري چون کامران ملکي، منوچهر شاهسواري و علي معلم سعي در برگزاري هر چه بهتر اين مراسم داريم. آئين نامه جشن خانه سينما تغيرات خاصي نسبت به سال گذشته نداشته، فقط امسال تعداد داورها به 110 نفر رسيده که از اين بين تعداد 80 نفر عضو صنوف، 18 نفر رؤساي ساير صنوف و 12 نفر از شخصيت هاي هنري هستند.
    پرستويي ادامه داد: البته داوري ها امسال به صورت جديتر دنبال مي شود و قرار است در سالن خانه سينما تنها همين 110 داور فيلم هاي شرکت کننده را ببينند و حتي به تعداد اين افراد يک نفر نيز اضافه نخواهد شد. قرار نيست مثل گذشته داوران با دوستان و آشنايان به ديدن فيلم بنشينند، بلکه تنها اعضا مي توانند براي ديدن فيلم ها بيايند. حتي اگر داوران فيلم هاي شرکت کننده را قبلاً ديده اند بايد بار ديگر با ديدن فيلم به قضاوت آن بنشينند. البته نظر داوران به صورت رايانه اي ثبت خواهد شد.
    ملکي با اشاره به تقارن برگزاري مراسم جشن خانه سينما با ماه مبارک رمضان گفت: امسال برگزاري جشن خانه سينما با شروع ماه مبارک رمضان همزمان شده است. به همين دليل تدارک خاصي را براي برپايي اين مراسم در نظر گرفته ايم و امسال جشن خانه سينما زودتر شروع خواهد شد.
    شاهسواري در اين ارتباط توضيح داد: بايد بپذيريم که سينما فارغ از مسائل دروني به عنوان پديده اي اجتماعي در عمق بخشيدن به ارتباط اجتماعي نقشي مؤثر دارد. اما به اين ارتباطات اجتماعي در سال هاي گذشته کمتر دقت شده است. به هيمن دليل قصد داريم قبل از روز ملي سينما عصرهاي سينماي ايران را برگزار کنيم. اين عصرها به مدت شش روز با موضوع سينما و ادبيات داستاني، سينما و سياست، سينما و جامعه، سينما و ساير هنرها با محوريت معماري، سينما و تلويزيون و سينما و روحانيت در موزه سينما با حضور کارشناسان برگزار مي شود. براي هر موضوع هم يک دبير در نظر گرفته شده است.
    معلم درباره بحث قاچاق فيلم هاي سينمايي و ارائه گزارش از روند کميته پيگيري در جشن خانه سينما گفت: در تجمع روز 29 خرداد در موزه سينما قرار شد اگر براي بهبود وضعيت قاچاق فيلم هاي سينمايي از طرف مسئولين اقدامي صورت نگيرد اين تجمع در روز ملي سينما نيز ادامه پيدا کند. خوشبختانه در حال حاضر اين موضوع از طرف مسئولين سينمايي مورد توجه قرار گرفته و اميد است تا روز فوق نيز اين رود ادامه پيدا کند.
    وي درباره شرايط فيلم هاي شرکت کننده در جشن خانه سينما گفت: متأسفانه تعدادي از دوستان در ارتباط با اين جشن دچار توهم اسکارپنداري شدند و از مقرارتي که در آئين نامه وجود ندارد سخن مي گويند. اين موضوع بايد مد نظر قرار بگيرد که فيلم هايي مي توانند در جشن خانه سينما شرکت کنند که در زمان معين اکران شده و پروانه نمايش نيز از ارشاد دريافت کرده باشند. حتي فيلم هايي که يکبار در جشنواره نمايش داده شده باشند مي توانند در اين جشن شرکت کنند.
    پرستويي درباره بزرگداشت هاي جشن خانه سينما گفت: ما امسال نيز از عزيزاني که در اين عرصه فعاليت هاي مهمي داشته اند و به نوعي موجب افتخار سينماي ايران شده اند قدرداني خواهيم کرد. در اين مراسم از محمد بهشتي، فرهاد فخرالديني، علي کسمايي و رسول ملاقلي پور تقدير خواهد شد.
    معلم درباره حضور فيلم «پاداش سکوت» و احتمال نامزدشدن پرستويي براي بازيگري در اين جشن گفت: از نظر ما هر فيلمساز و هنرمندي مي تواند با اثر خود در اين جشن شرکت کند و مشکلي وجود ندارد که ايشان کانديداي بازيگري براي اين فيلم باشد. پرستويي هم گفت: من پيشاپيش با کسب اجازه از تهيه کننده و کارگردان فيلم خودم را از بخش بازيگري جشن کنار مي‌کشم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com