1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 390  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۴/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138604240201  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۱:۳۲
    ۱۳۸۶/۰۴/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

دكتر حسن بنيانيان، رئيس حوزه‌هنري:

حوزه‌هنري، متولي احياي هنر ديني در كشور است

دكتر حسن بنيانيان گفت: براساس منويات مقام معظم رهبري، حوزه‌هنري سازمان تبليغات اسلامي متولي احياء و توليد هنر ديني در كشور است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ دكتر حسن بنيانيان رئيس حوزه‌هنري سازمان تبليغات اسلامي در گفتگو با ستاد خبري «رويش»، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بررسي تاريخي هنر و هنرمندان ايران اسلامي، مويد اين مطلب است كه همواره هنرمندان بزرگ و نامي كشور، پيوندي ناگسستني با دين داشته‌اند، لذا حوزه هنري نيز در سياست‌گذاري‌هاي ميان مدت و بلند مدت خود فراهم آوردن مكانيزم‌هاي لازم در راستاي احياي هنرهاي ديني را در دستور كار قرار داده است.
    رئيس شوراي سياست‌گذاري جشنواره سراسري فيلم ديني «رويش» در ادامه سخنان خود با اشاره به شاخصه‌هاي يك اثر ديني، متذكر شد: به اعتقاد ما هر اثري كه به ‌وسيله آن فطرت پاك انساني مخاطب، طراوت پيدا كند، گرايشات ديني در او تقويت شود و رفتارهاي انساني او توسعه پيدا كند، يك اثر ديني است. دقيقا بر همين اساس برگزاري سالانه جشنواره فيلم «رويش» در حوزه هنري طرح‌ريزي شد. رسالت اصلي «رويش» اين است تا در مقوله هنر سينما، ابعاد گسترده حضور معنويات، مفاهيم و آموز‌ه‌هاي عميق ديني را در همه عرصه‌هاي زندگي اعم از سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي به تصوير بكشد و اين باور نادرست را كه در ديگر مقوله‌هاي هنر وجود دارد كه تا واژه ديني، پسوند هنر قرار مي‌گيرد صرفا به صورت افراطي به سراغ نمادها و مناسك ديني مي‌روند، از جامعه هنري كشور بزدايد.
    رئيس حوزه هنري در ادامه افزود: البته نبايد از ياد برد كه به هر حال از بركت وجود نمادهاي ديني در طول تاريخ است كه شيعه به نسل امروز منتقل شده است، به عنوان مثال به واسطه همين نماد‌هاي ديني است كه در شهر سقاخانه‌اي داريم و وقتي مي‌خواهيم نياز تشنگي خود را برطرف كنيم، ياد اباعبدالله‌الحسين(ع) مي‌افتيم و به ياد مظلوميت او و يارانش در صحراي كربلا آب مي‌نوشيم، يا هنگام خداحافظي واژه خدا را به كار مي‌بريم و هزاران نمونه ديگر از اين دست. نبايد هرگز به سادگي از كنار آن‌ها بگذريم و ‌آرام‌ آرام عظمت اين نمادهاي ديني را فراموش كنيم. مقوله نمادها و مناسك ديني از سرمايه‌هاي فرهنگي يك كشور است و هنرمندان بايد مناسك و نمادها‌ي ديني ايران را در طول تاريخ، با بهرمندي از زبان هنر، بازسازي و احياء كنند؛ البته بايد همواره مد نظر داشت كه افراط در بكارگيري از نمادها و مناسك ديني، تاثير هنر ديني را كاهش مي‌دهد.
    بنيانيان در پايان با اشاره به دليل برگزاري جشنواره سراسري فيلم «رويش» در مشهد تصريح كرد: برگزاري «رويش»، به جهت بهره‌گيري از بركات همجواري با بارگاه ملكوتي حضرت ثامن‌الحجج امام‌رضا(ع) در مشهد مقدس ادامه پيدا خواهد كرد و قصد داريم تا به تدريج در دوره‌هاي آتي، اين جشنواره را در بين كشورهاي اسلامي گسترش دهيم، چرا كه مجموعه حوزه هنري بر اين باور است كه تقويت همه‌جانبه سينماي ديني - كه جداي از سينماي ملي ايران نيست - در بخش‌هايي چون ايده‌پردازي، توليد و بازاريابي و فروش در سطح جهان، علاوه بر تلطيف روح بشر آشفته از ناتوي فرهنگي غرب؛ تلاش‌هاي مخرب فرهنگي دشمنان انقلاب را نيز خنثي مي‌کند و از همين رهگذر به وسيله ابزار سينما مي‌توان پيام اصيل تمدن غني ايراني – اسلامي را به گوش افكار عمومي مردم در اقصي نقاط جهان رساند. اميدواريم با كمك نمايندگان مجلس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا‌و‌سيما، «رويش» در درازمدت تبديل به پشتوانه خوبي براي سينماي ملي ايران گردد.
    گفتني است سومين جشنواره سراسري فيلم «رويش» به همت حوزه هنري از تاريخ 7 الي 11 آبان ماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي‌شود. كليه فيلم سازان و علاقمندان به شركت در اين جشنواره مي توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 88918301- 88918302 (021) دبيرخانه «رويش»، تماس حاصل نمايند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com