1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 496  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138601180013  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۵:۱۵
    ۱۳۸۶/۰۱/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

كارگردان پينوكيو درگذشت

لوئيجي كومنچيني، از بزرگترين فيلمسازان ايتاليايي دوران پس از جنگ جهاني دوم كه به خاطر مكاشفه در دنياي بچه‌ها به "كارگردان كودكان" معروف بود، امروز جمعه در منزل خود در سن 90 سالگي درگذشت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ، والتر ولتروني، شهردار رم با صدور بيانيه اي ضمن تائيد خبر مرگ كومنچيني، از او به عنوان "يك استاد و يكي از بهترين و فراموش نشدني ترين كارگردانان تاريخ سينما" ياد كرد.
    كومنچيني هشتم ژوئن 1916 در شهر سالو ايتاليا به دنيا آمد و در طول 44 سال فعاليت در سينما بيش از 40 فيلم كارگرداني كرد. موفقترين فيلم او كمدي رومانتيك "نان، عشق و روياها" با بازي جينا لولو بريجيدا و ويتوريو گاسمن بود. فيلم نامزد دو جايزه اسكار شد و جايزه خرس نقره اي جشنواره فيلم برلين را از آن خود كرد.
    كومنچيني يكي از موسسان "سينتكا ايتاليانا"، نخستين آرشيو سينمايي در ايتاليا بود. او فعاليت در حوزه سينما را به عنوان منتقد سينما و روزنامه نگار آغاز كرد و با فيلم "بچه ها در شهر" (1946) براي اولين بار روي صندلي كارگرداني نشست. كومنچيني در حوزه سينماي كودك نيز بسيار فعال بود، به همين دليل او را "كارگردان كودكان" لقب داده بوده اند.
    يكي از آثار موفق او در اين حوزه فيلم تلويزيوني "ماجراهاي پينوكيو" بود كه در 1972 ساخته شد. از ديگر فيلم هاي مطرح كومنچيني مي توان به "پنجره اي به لوناپارك" (1956)، "و در آن صبح دوشنبه" (1959)، "همه به خانه مي روند" (1960)، "دختر ببو" (1963)، "غلط درك شده" (1966)، "جايي وراي عشق" (1974) و "راه بندان" (1979) اشاره كرد. "مارچلينو"، آخرين فيلم كومنچيني، در 1991 ساخته شد.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com