1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 485  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138601180010  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۲:۱۳
    ۱۳۸۶/۰۱/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

رئيسيان، درخشنده، تسليمي، شايسته و مجيدي

سينماگران عملكرد تلويزيون را در پخش فيلمهاي ايراني ارزيابي كردند

سينماگران درباره‌ي شيوه‌ي نمايش و اكران نوروزي فيلم‌هاي ايراني در تلويزيون طي تعطيلات نوروزي 86 اظهار اميدواري كردند، اين روند ادامه پيدا كند و تهيه‌كنندگان بخش خصوصي هم از اين فيلمها سهمي داشته باشند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مجيد مجيدي از نحوه نمايش فيلم «بيد مجنون» در تلويزيون كه در طول ايام نوروز پخش شد اظهار رضايت كرد.
    اين كارگردان گفت: نمايش اين فيلم اتفاق خوبي بود وعلي رغم اينكه يكي دو صحنه فيلم حذف شد اما تصورم اين بود كه اتفاق خوبي در حال وقوع است و اين روند را بايد به فال نيك گرفت.
    مجيدي شرايط سانسور و مميزي فيلم‌هاي ايراني را در تلويزيون در حال بهتر شدن دانست و گفت: اين جاي خوشحالي است كه فيلم‌ها كمتر قلع و قمع شود و كمتر آسيب ببيند.
مرتضي شايسته تهيه‌كننده سينما معتقد است: بخش خصوصي سينما در نمايش نوروزي فيلم‌هاي ايراني تلويزيون تا حدودي غايب بود و فيلم‌هايي هم كه از اين بخش خريداري مي‌شود‏، بيشتر به ارتباطات‏، مناسبات بستگي دارد و به خاطر خود فيلم نيست.
    وي با بيان اينكه نمايش فيلم‌هاي ايراني در تلويزيون تغيير خاصي نسبت به قبل نداشته است، ادامه داد: از برخورد تلويزيون در ارتباط با خريد فيلم‌هاي ايراني ناراضي هستم‏‏، مسولين واحد تامين برنامه تلويزيون بيشتر دنبال دلايلي مي‌گردند كه فيلم‌ها را نخرند و فيلم‌هايي هم كه در نوروز نشان دادند بيشتر به خودشان تعلق داشت.
وي افزود: بخش خصوصي از امكان فروش فيلم‌هايشان به تلويزيون محروم شده و اميدوارم آقاي ضرغامي اين موضوع را پيگيري كنند و تجديد نظري داشته باشند.
    اما رييس كانون كارگردانان سينماي ايران به ايسنا گفت: شيوه‌ي كه امسال تلويزيون نسبت به پخش فيلمهاي سينمايي در پيش‌گرفت يك شيوه‌ي كاملا طبيعي و رفتار كاملا دوستانه‌ي نسبت به سينماي ايران بود.
    عليرضا رئيسيان ادامه داد: برهمين اساس ما يك مقدار متوقع هستيم كه اين رفتار دوستانه موثرتر هم بشود، مثلا در ساخت برخي از فيلمهاي سينمايي خارج از سازمان صداو سيما هم تلويزيون مشاركت بكند و سرمايه‌گذاري داشته باشد و درعين حال ضوابط‌ش را از ابتدا با سازندگان فيلمها درميان بگذارد.
    وي معتقد است: يكي از مهمترين حقوق نمايشي فيلمهاي سينمايي در اكثر كشورهاي پيشرفته، حقوق پخش تلويزيون فيلمها است، چند سال قبل كه براي شركت در جشنواره‌ي به آمريكا سفر كرده بودم، تلويزيون آمريكا حقوق پخش تلويزيوني چهار فيلم مهم آن سال كه براي كارگردانان مطرحي همچون اسپيلبرگ، جيمز كامرون بود را به قيمت بالايي خريداري و تبليغات اين فيلمها را براي سال آينده پيش فروش كرده و با پول تبليغات آنها، همه‌ي هزينه خريد آن فيلمها را بدست آورده و به سود هم رسيده بود. به هرحال بعد از اكران عمومي سينماها، مهمترين حق پرداخت نمايش فيلمهاي سينمايي حقوق تلويزيوني آنها است.
    رئيسيان در عين حال گفت: بحث‌مان هميشه اين بوده است كه مخاطبين تلويزيون دسترسي‌شان به سينماي جدي ايران خيلي كمرنگ است و به سختي اين دسترسي اتفاق مي‌افتد و در عين حال اگر تلويزيون به اين جنبه به ديد مثبت نگاه بكند، هم براي تلويزيون امتياز مثبتي است و هم براي سينماي حرفه‌اي و هنري ايران. هنوز شكل غالب در تلويزيون ـ به دليل انگيزه‌هاي مخاطبينش ـ با سينماي تجاري است، اما من احساس مي‌كنم به دليل حجم بالاي نمايش فيلم‌هاي سينمايي در تلويزيون كه طبق گفته‌ي مسوول تامين برنامه‌ي تلويزيون سالي 700 عنوان فيلم براي پخش اول و مجدد نياز است، اگر ده درصد هرسال به سينماي ايران اختصاص پيدا بكند، مطمئن هستم اين شيوه تاثير جدي بر نظام توليدي سينماي ايران در بخش فني و مضاميني مي‌گذارد.
    سيروس تسليمي تهيه‌كننده سينما هم اميدوار است: صدا و سيما در رويكرد جديدي كه به فيلم‌هاي ايراني دارد، از تهيه كنندگان بخش خصوصي هم بيشتر فيلم بخرد.
سيروس تسليمي گفت: انتخاب و نحوه پخش فيلم‌هاي ايراني را در نوروز امسال از تلويزيون بسيار مناسب بود و اين روند را بايد به فال نيك گرفت و اميدوار بود تا ادامه پيدا كند، چون اين رويه قطعا براي سينما بسيار مفيد خواهد بود.
    وي معتقد است: در اكثر كشورهاي دنيا به ويژه در اروپا تلويزيون‌ها از سينما حمايت مي‌كنند و حتي قبل از اينكه فيلم هم ساخته شود، درصدي از فيلم را سرمايه‌گذاري مي‌كنند. ولي اين روند در كشور ما به گونه‌اي بوده كه تلويزيون مثل ماهي‌گير فيلم‌ها را بعد از ساخت و نمايش، مي‌خرد.
پوران درخشنده هم معتقد است: نمايش فيلم‌هاي ايراني در تلويزيون طي نوروز امسال از وسعت بيشتري نسبت به سالهاي قبل برخوردار بود.
    اين كارگردان گفت: بايد اين روند را به فال نيك گرفت و اميدوار بود با گسترشي كه شبكه‌هاي تلويزيوني دارند، فيلم‌هاي ايراني را با قيمت خوب‌ خريداري و منبع جديدي براي بازگشت سرمايه تهيه كنندگان فراهم شود.
    وي معتقد است: اگر اين روند به صورت گسترده‌ي انجام شود، به كليت سينماي ايران كمك خواهد كرد. با توجه به شرايط فعلي كه فيلم‌ها بازگشت سرمايه مناسبي ندارند، اين شيوه كمك قابل توجه‌اي به سينماي ايران خواهد كرد و افرادي كه با سرمايه شخصي خودشان فيلم مي‌سازند و در واقع تهيه كننده مستقل هستند نيز از اين اقدام صدا و سيما بهره‌مند مي‌شوند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com