1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 834  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512260013  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۱:۵۲
    ۱۳۸۵/۱۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

معرفي فيلم‌هاي سينمايي تلويزيون براي ايام نوروز

آپاراتچي در جعبه‌

يكي از نكات قابل توجه در نحوه انتخاب فيلم هاي نوروز 86 تلويزيون استقبال از آثار سينمايي ايراني و خريد آنها براي پخش از سيماست. اقدامي كه سالهاست سينماگران ما متوقع و خواستار اجراي آن از سوي تلويزيون هستند.


    نمايش چند فيلم روز و مطرح سينماي جهان نيز موردي است كه در تنظيم كنداكتور نوروز 86 شبكه‌هاي سيما لحاظ شده است.
    جدا از آثار سينمايي، تلويزيون برخي تله‌فيلم‌هايي را نيز كه از مدتها قبل در نوبت پخش قرار داشتند، در ايام نوروز روي آنتن خواهد برد.
    در مطلب حاضر به معرفي شمار زيادي از آثاري پرداخته ايم كه در جدول پخش نوروز 86 قرار گرفته‌اند.

ساعات پخش و تكرار فيلم‌ها نيز از اين قرار است:
شبكه يك: پخش ساعت 15:16، تكرار: احتمالاً 30:7 روز بعد.

شبكه دو: پخش ساعت 30:23، شبكه سه: پخش ساعت 15:20، تكرار: ساعت 30:10.

شبكه چهار: پخش ساعت 18، تكرار: ساعت 11 صبح.

شبكه تهران: پخش ساعت 30:13، تكرار: ساعت 35:00 دقيقه بامداد روز بعد.

ضمن اين كه شبكه دو ساعت 30:2 بامداد هر شب نيز به تكرار فيلم‌هاي درخواستي از سوي بينندگان خواهد پرداخت.

تبصره: با نگاهي به كنداكتور فيلم‌هاي نوروزي سال 85 مشخص مي‌شود كه بيشترين تغييرات در روز و ساعت پخش فيلم‌ها مربوط به شبكه‌هاي تهران و دو بوده است. امسال نيز احتمال مي‌رود تا آخرين دقايق شاهد تغييراتي در روز، ساعت و عنوان فيلم‌هاي تلويزيوني باشيم.

اگه مي‌توني منو بگير
    دوستداران فيلم‌هاي استون اسپيلبرگ مي‌توانند ايام نوروز فيلم«اگه مي‌توني منو بگير» را از اين كارگردان مشاهده كنند.
    در اين فيلم كه محصول كشور آمريكا در سال 2002 است، لئوناردو دي كاپريو و تام هنكس بازي دارند. خلاصه داستان اين فيلم به اين شرح است: فرانك ابگنيل به عنوان يك شهروند موفق براي همشهريانش سخنراني مي‌كند، ولي واقعيت اين است كه او در حال ورشكستگي است و همسرش نيز در حال جدا شدن از او است. پسر او نيز فرانك جونيور نام دارد و پسر بسيار باهوشي است. فرانك هنگامي كه مي‌بيند بايد يكي از والدينش را به عنوان سرپرست انتخاب كند‌، تصميم به فرار از خانه مي‌گيرد و... .
    اين فيلم از شبكه تهران پخش خواهد شد.

شبي در موزه‌
    فيلم سينمايي«شبي در موزه» به كارگرداني «شاون لوي» و بازي«بن استيلر» و«رابين ويليامز»در ايام نوروز از تلويزيون به نمايش درخواهد آمد .
    داستان «شبي در موزه» درباره مخترعي به نام لري است كه اختراعاتش خريداري ندارد.
    او از همسرش جدا شده، ولي پسرشان نيكي به همراه لري زندگي مي‌كند. لري از طريق يك بنگاه كاريابي كار در موزه را مي‌پذيرد، ولي اين موزه يك موزه معمولي نيست.
    فيلم كمدي «شبي در موزه» محصول سال 2006 آمريكاست. اين فيلم بر مبناي كتاب كودكانه «شبي در موزه» نوشته ميلان ترنك ساخته شده كه در 1993 منتشر شد. فيلمنامه اين اثر را بن گارانت و تامس لنون نوشته‌اند و شاون لوي، كارگردان و بازيگر 40 ساله كانادايي، آن را ساخته است.

در اين فيلم «بن استيلر»، «رابين ويليامز»، «ديك وان دايك»، «ميكي روني» و «اوئن ويلسن» نقش آفريني مي‌كنند.
    فيلم 108 دقيقه اي «شبي در موزه» با بودجه اي بالغ بر 110 ميليون دلار ساخته شد و از 22 دسامبر 2006 به نمايش عمومي درآمد. اين فيلم تاكنون حدود 242 ميليون دلار در آمريكا و تقريباً 270 ميليون دلار در سطح بين‌المللي فروش داشته است.
    شبي در موزه در هفته نخست نمايش با 8/30 ميليون دلار پرفروشترين فيلم سال بود.

مادر را از قطار پياده كن‌
    فيلم‌ «مادر را از قطار پياده كن» در ايام نوروز از شبكه يك روي آنتن مي‌رود.
    كمدي سياه مادر را از قطار پياده كن در 1987 با الهام از تريلر بيگانگان در قطار (1951، آلفرد هيچكاك) ساخته شد. در مادر را از قطار پياده كن بيلي كريستال، دني دوويتو، آن رمسي و راب راينر نقش‌آفريني مي‌كنند و دوويتو اين فيلم 88 دقيقه‌اي را كارگرداني كرده است.

مادر را از قطار پياده كن داستان دو مرد است كه هر كدام مي‌خواهند از شر يك نفر راحت شود. يكي از دست همسر سابق خود كه زندگي او را سياه كرده و ديگري از دست مادر زورگو و بدجنس خود. اين دو مرد به توافق مي‌رسند براي رد گم كردن، جاي ديگري آن دو را بكشند.
    اين فيلم با واكنش‌هاي متفاوت رو به رو شد، هر چند فروش بسيار خوبي داشت. آن رمسي در نقش خانم ليفت نامزد اسكار بهترين بازيگر زن نقش مكمل شد.

رابي‌بي‌ هود
    شبكه تهران در ايام نوروز فيلم«رابي‌بي هود» را نيز در ادامه فيلم‌هاي نوروزي‌اش روانه آنتن خواهد كرد.
    اين فيلم كه بازيگراني چون جكي‌ چان و لوئيس كو بازي كرده‌اند، داستان تانگز و اكتو پوس دو دوست صميمي را روايت مي‌كند كه در كارهاي خلاف دست‌ دارند. پدر تانگز با او بسيار مخالف است و از او مي‌خواهد كه دست از كارهايش بردارد، ولي تانگز اين بار با اين بهانه كه منزلش مورد دستبرد قرار گرفته است، دست به سرقت از منزل شخصي مي‌زند و... .

ديوار آتش‌
    فيلم سينمايي «ديوار آتش» به كارگرداني ريچارد لانكرين نوروز امسال روي آنتن شبكه تهران مي‌رود.
    در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: جك مردي است كه در بانك سمت مدير مالي دارد و بسياري از مدارك در دسترس او است. او مرد باتجربه‌اي است و با بعضي كارهاي مديرش مخالفت مي‌كند زيرا معتقد است بعضي از ريسك‌ها براي بانك مضر است.
    مردي به نام آلن قصد دارد از طريق يكي از دوستان جك با او سر دوستي را باز ‌كند. او قصد دارد پول كلاني را از بانك دريافت كند. در اين فيلم كه محصول كشور آمريكاست، هريسون فورد و پل بتاني بازي دارند.

با هم در خانه‌
    فيلم تلويزيوني «با هم درخانه» به كارگرداني بهمن زرين پور 14 فروردين86 از شبكه دوم سيما پخش خواهد شد.
    عليرضا خمسه، باقر صحرارودي، مينا جعفرزاده، فريده سپاه‌منصور، محسن زهتاب، عزت‌ا.... مهرآوران، حسين چگيني،‌افسانه ناصري، فرحناز منافي‌ظاهر، امير نوري و ... از جمله بازيگران اين تله‌فيلم هستند.
    «با هم درخانه» روايتگر داستان دو پيرمرد با نام‌هاي بهادر و رجب است كه با هم باجناق و از دامادسرخانه‌هاي سابقه‌دار هستند و داراي همسراني به نام‌هاي عفت و عصمت. همسراني كه مثل خودشان دو داماد سرخانه‌براي دخترانشان انتخاب كرده‌اند و همگي در ساختمان دو طبقه‌اي زندگي مي‌كنند. اين خانواده بزرگ قرار است روز سيزده‌بدر به پارك جنگلي بيرون شهر بروند.
    اما يكي از پيرمردها مخالف و ديگري موافق رفتن است. از آنجاكه اين دو پيرمرد با جناق در همه مسائل لجبازي و مخالفت دارند بالاخره هر دو تصميم مي‌گيرند در خانه بمانند. ولي در نهايت فرزندان آنها مي‌روند كه در پي تنها ماندن آنها ماجراها و حوادث شيريني رخ مي‌دهد.

اين‌جا چراغي روشن است‌
    فيلم سينمايي‌«اين‌جا چراغي روشن است» به كارگرداني سيدرضا ميركريمي براساس فيلمنامه همين كارگردان در ايام نوروز 86 از شبكه اول سيما پخش مي‌شود.
    اين فيلم در مدت 100 دقيقه در سال 1381 ساخته شد و در جشنواره فيلم فجر هم به نمايش درآمد. داستان در مورد متولي يك امامزاده است كه مي‌خواهد به مسافرت برود. او در جست‌وجوي كسي است كه در غيابش بتواند مسؤوليت او را به عهده بگيرد، اما كسي راضي به اين كار نيست، او به ناچار«قدرت»، برادرزاده‌اش را كه جواني كم‌هوش است به اين كار مي‌گمارد. قدرت كه آدم رويا‌پردازي است، تحت تأثير خيال‌پردازي‌ها و خواب‌هاي خود، رفتاري غيرمتعارف از خود نشان مي‌دهد كه منجر به اتفاقاتي مي‌شود. حبيب رضايي، سعيد پورصميمي، ا...قلي‌ نظري، فلامك جنيدي و محمود راسخ‌فر از بازيگران اين فيلم هستند.

مجردها
    «مجردها» عنوان فيلمي است كه 11 فروردين از شبكه‌ دوم سيما پخش خواهد شد.
    اين فيلم به كارگرداني اصغر هاشمي و نويسندگي فرهاد توحيدي محصول 1383 است و بازيگراني چون محمدرضا فروتن، آتيلا پسياني، مجيد صالحي، الناز شاكردوست، مريلا زارعي و كاوه كاويان در آن نقش آفريني مي‌كنند.
    داستان مجردها در مورد چند جوان است كه سوداي مهاجرت به خارج از كشور و زندگي در آنجا را دارند و در همين راستا دچار مشكلات بامزه‌اي مي‌شوند و... .

افسانه‌
    نوروز امسال مي‌توانيد فيلم سينمايي «افسانه» را با بازي جكي چان در شبكه تهران مشاهده كنيد.
    خلاصه داستان فيلم از اين قرار است: ژنرال «منگ‌لي» مأموريت دارد كه شاهزاده «اكي‌سو» را براي ازدواجي مصلحتي كه باعث پيوند بين دو امپراتوري خواهد شد، محافظت كند و به مراسم جشن ازدواج برساند اما در ميان راه مجبور مي‌شود با مشكلات بسياري دست و پنجه نرم كند تا جان شاهزاده‌خانم را حفظ كند و ...

يك بوس كوچولو
    «يك بوس كوچولو» عنوان فيلمي است كه بهمن فرمان‌آرا فيلمنامه آن را نوشته و اين فيلم را كارگرداني كرده است.
    رضا كيانيان، جمشيد مشايخي، هديه تهراني، فخري خوروش، مريم سعادت، فاطمه معتمدآريا، پيام دهكردي، بابك حميديان، مرحوم حسين كسبيان، احمد ساعتچيان و... در اين فيلم بازي دارند. يك بوس كوچولو داستان دونويسنده مسن است كه بعد از سال‌ها دوباره يكديگر را مي‌بيند. سعدي (كيانيان) پس از 38 سال به ايران بر مي‌گردد. در حالي كه انگار در اين سال‌ها چيزي ننوشته و رابطه‌اش با خانوده‌اش در ايران قطع نشده است. او پسرش را هم بر اثر خودكشي از دست داده است. شبلي(جمشيد مشايخي) سرطان دارد و رو به مرگ است. او درحاليكه داستانش نيمه كاره مانده است،‌قصد خودكشي دارد. در همين حال دوست قديمي‌اش سعدي به خانه او مي‌آيد. آمدن سعدي مانع از خودكشي شبلي مي‌شود. پس از گفت و گوي اين دو، شبلي، سعدي را به خانه خودش و پس از آن به ديدن نقش جهان و پاسارگاد و زيبايي‌هاي طبيعت ايران مي‌برد. شبلي در راه فوت مي‌كند وسعدي نيز در آخر به نزد همسرش و دهكده‌‌اي كه پسرش در آن دفن شده مي‌رود و ... .
    اين فيلم درنهمين روز فروردين 86 از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود.

پسر اژدهاسوار
    «پسر اژدهاسوار» عنوان فيلم شبكه سوم سيماست كه در پنجم فروردين ساعت 15:20 پخش مي‌شود.
    اين فيلم محصول 2006 انگلستان است و كارگرداني آن برعهده استفان فانگ مير بوده است و سيه‌نا گايلوري، رابرت كارلمايل و جان مالكوويچ در آن نقش‌آفريني مي‌كنند.
    خلاصه داستان: در يك دهكده به نام آن گايسا پسري با يك تخم اژدها روبرو مي‌شود. اين واقعه او را به سفري افسانه‌اي مي‌برد و طي اين سفر او در مي‌يابد تنها او مي‌تواند سرزمينش را نجات دهد.

بينوايان
    فيلم سينمايي«بينوايان» محصول 1998 كشور انگلستان، آلمان و آمريكا 29 اسفند از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود.
    اين فيلم به كارگرداني بيل آگوست بازيگراني چون ليام نيسون، جفري رامش، اما تورمن، كلر وانس، هانس ماتسون را در خود دارد و روايتگر زندگي ژان والژان، بازرس، ‌ژاور و كوزت قهرمانان داستان معروف نويسنده مشهور فرانسوي، ويكتور هوگو است.
    ژان والژان كه به خاطر دزديدن يك قرص نان به زندان افتاده، از زندان فرار مي‌كند كارآگاه ژاور به دنبال اوست تا او را دستگير كند و اين تعقيب و گريز حوادثي را به همراه دارد كه بيشتر مردم جهان آن را شنيده، خوانده يا ديده‌اند.
   
بازي مرگ‌
    فيلم سينمايي«بازي مرگ» سه‌شنبه 29 اسفند ساعت 15:20 از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.

در بازي مرگ به كارگرداني جي كريستين واينگوارد سن، بازيگراني چون روبرت داوي و كايل واستون و كلي گليسن در آن نقش‌آفريني مي‌كنند.
    اين فيلم بازي مرگباري است كه با خشونت و بي‌رحمي اجرا مي‌شود و بازيگران آن زندانيان محكوم به مرگ هستند كه به وسيله اجراكنندگان بازي وارد برهه‌اي از زمان شده و مجبور به دفاع از جان خود هستند.
    طبق قانون در بازي اگر زنداني شكست بخورد كشته خواهد شد و... .

بيد مجنون‌
    آخرين ساخته بلند مجيد مجيدي 29 اسفند از تلويزيون پخش مي‌شود.
    «بيد مجنون» داستان يك استاد دانشگاه به نام يوسف را روايت مي‌كند كه با عمل قرنيه چشم بعد از چندين سال بينا مي‌شود. از اين زمان به بعد يوسف دچار تغيير و تحولات دروني مي‌شود و نسبت به زندگي و شرايط خود با ترديد مواجه مي‌شود.
    پرويز پرستويي، رويا تيموريان، محمود بهرازنيا، صغري عبيسي، شراره دولت‌آبادي، مليكا اصلاني و ليلا اوتادي بازيگراني هستند كه در اين فيلم ايفاي نقش كرده‌اند.

زن بدلي‌
    فيلم سينمايي«زن بدلي» محصول سال 84 ايران با ژانر كمدي در يكي از روزهاي ايام نوروز از آنتن شبكه تهران پخش مي‌شود.
    رامبد جوان، ماهايا پطروسيان، رضا شفيعي جم، بهزاد فراهاني، مهدي اميني‌خواه و... از بازيگران زن بدلي هستند.
    اين فيلم به كارگرداني مهرداد ميرفلاح داستان شادي پارسي و آرش سپهري است كه به يكديگر علاقه‌مندند. آرش موسيقي كار مي‌كند و درست در لحظه خواستگاري از شادي متوجه مي‌شود كه او تصميم دارد براي ادامه تحصيل به لندن برود. شادي كه بورسيه تحصيلي گرفته به خواهش‌هاي آرش براي ماندن و ازدواج بي‌اعتناست او 10 سال بعد يك شركت ساختماني موفق دارد و... .

سياه‌چاله و اژدها
    در هشتمين روز فروردين 86 فيلم سينمايي «سياه‌چاله و اژدها» محصول آلمان از آنتن شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
    سياه‌چاله و اژدها به كارگرداني گري ليولي و بازيگراني چون ماريك دياموند، روي مارسدن، الي چيدزلي و... در آن به ايفاي نقش مي‌پردازند.
    خلاصه داستان فيلم: مرد شروري قصد دارد با در اختيار گرفتن قدرت، حاكم جهان شود. به همين دليل او از نيروهاي شيطاني كمك مي‌گيرد و مي‌خواهد اژدهايي را كه سال‌ها قبل نيروهاي خير او را زنداني كرده‌اند، آزاد سازد.
    يك گروه پنج نفره از نيروهاي خير كه برعليه اين شرور مي‌جنگند، در اين راه با يكديگر متحد و همراه مي‌شوند و... .

زيارت‌
    فيلم تلويزيوني «زيارت» به كارگرداني صادق كاميار و تهيه‌كنندگي ناصر شفق 29 اسفند 85 از آنتن شبكه تهران پخش مي‌شود.

حسن جوهرچي، ستاره اسكندري، اردلان شجاع‌كاوه، كاوه سماك ‌باشي ، مليكا ناظريان و .... در اين تله‌فيلم بازي دارند.
    زيارت داستان آدم‌هاي مختلفي است كه از تهران و شهرستان‌هاي مختلف و با انگيزه‌هاي متفاوت عازم مشهد مي‌شوند، ولي آنجا به نوعي شخصيتشان با هم گره مي‌خورد. يكي به عنوان مديرعامل يك شركت به همراه مادرش عازم مشهد شده است و ديگري براي پيداكردن بدهكاري كه از او خانه خريده عازم مشهد شده و زني كه به همراه فرزندش از بم به مشهد آمده و مردي به اتهام اختلاس تحت تعقيب است و اكنون در مشهد به سر مي‌برد.
    فيلم تلويزيوني زيارت از مضموني اجتماعي و مذهبي برخوردار است و نگاهي به سرنوشت انسان‌هايي دارد كه به زيارت مرقد مطهر امام هشتم(ع) مي‌روند و در اين سفر به تحول روحي و معنوي مي‌رسند. اين فيلم به كرامات و معجزات امام هشتم(ع) نيز اشاره مي‌كند.

پسران پرواز
    فيلم سينمايي«پسران پرواز» با بازي جيمز فرانكو، جنيفر ديكي، جين رنو، مارتين هاندرسون، شنبه، چهارم فروردين سال 86 ساعت 15:20 از شبكه سوم پخش مي‌شود.
    اين فيلم به كارگرداني توني بيل، محصول آمريكاست و خلاصه داستان آن به اين شرح است: طي جنگ جهاني اول در حالي كه چند سالي از اختراع هواپيما گذشته، فرانسه از كشورهاي مختلف براي جنگ با آلماني‌ها كمك مي‌گيرد. در اين بين تعدادي جوان جسور براي تعليم خلباني به فرانسه مي‌‌آ‌يند تا در جنگ شركت كنند و... .

تيغه‌هاي جادويي‌
    «تيغه‌هاي جادويي» فيلمي محصول كشور هنگ‌كنگ است كه سيزدهم فروردين 86 شاهد پخش آن از شبكه سه هستيم.

در اين فيلم به كارگرداني چو يوئن و با بازي تي‌‌لونگ لوليه، چينگ لي، تاني تي‌ين‌ني، ليلي لي مي‌بينيم: فوخونگ شوئه، ماهرترين شمشيرزن چين به چنان مهارت‌هايي در مبارزه آشناست كه كسي قادر به شكست او نيست.
    فو پس از شكست في با او دوست مي‌شود. آنان پس از ملاقات با يك دختر با شخصيت آقاي يو، خطرناك‌ترين سارق چين آشنا مي‌شوند و... .

حق‌السكوت‌
    فيلم سينمايي«حق‌ السكوت» محصول كشور هندوستان دوازدهم فروردين ساعت 15:20 از آنتن شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
    آجاي ديوگان، سانيه شتي و پرينكا چوپرا در اين فيلم ايفاي نقش مي‌كنند و كارگردان آن آنيل ديوگان است. در خلاصه داستان فيلم ‌آمده: معاون پليس شهر در تعقيب يك مجرم سابقه‌دار او را دستگير مي‌كند، اما در جريان اين دستگيري همسر مجرم كه باردار است پس از زايمان مي‌ميرد، پليس تصميم مي‌گيرد كه اين بچه را به فرزندي بپذيرد پس از سال‌ها همين مجرم كه اطلاعي از زنده بودن فرزند خود ندارد، توسط يك رهبر باند مافيايي مأموريت مي‌يابد تا معاون را به قتل برساند، اما در اين اثناء... .

يكي بود، يكي نبود
    فيلم سينمايي «يكي بود‌، يكي نبود» در قالب برنامه تماشاخانه در ايام عيد از شبكه تهران پخش مي‌شود.
    يكي بود، يكي نبود به كارگرداني ايرج طهماسب و براساس فيلمنامه‌اي مشترك از حميد جبلي و ايرج طهماسب ساخته شده است و بازيگراني چون فاطمه معتمد‌آريا ، ايرج طهماسب، مجيد صالحي، سيروس گرجستاني، رزيتا غفاري، خسرو احمدي، سپهر آزادي، هنگامه فرازمند، افشين سنگ‌چاپ و رابعه اسكويي در آن نقش‌آفريني مي‌كنند.
    براي ايرج نامه‌اي مي‌رسد كه در آن بچه‌اي بيمار از او كمك خواسته است. ايرج نامه را شوخي مي‌پندارد و همراه دايي راهي شمال مي‌‌شود.
    در بين راه آنان براي فرار از باران به كلبه‌اي پناه مي‌برند. در همين راستا سر و كله مرغ و خروس، كلاغ و زاغ و گاو يك و بره به نام ببعي پيدا مي‌شود و ...
    برخي از عوامل توليد اين فيلم عبارتند از: تهيه‌كنندگان: فرشته طائر‌پور و ايرج طهماسب، مدير توليد: عبدا... شهباززاده، فيلمبردار: عظيم جوانروح، موسيقي متن: كيوان جهانشاهي، طراحي صحنه و لباس: فروزان جليلي‌فر و ... .

استالينگراد
    فيلم‌ «استالينگراد» از شبكه اول در ايام نوروز روي آنتن مي‌رود. ويلسماير فيلم سينمايي استالينگراد را سال 1993 بر مبناي فيلمنامه اي از خودش، يورگن بوشر، كريستف فروم و يوهانس هيده جلو دوربين برد. اين فيلم محصول مشترك آلمان و سوئد و مدت زمان آن 134 دقيقه است.
    در فيلم توماس كرشمان، دومينيك هوروتيس، يوش نيكل، سباستين رودولف و دانا واورووا به ايفاي نقش پرداختند. داستان اين فيلم تصويري از نبرد هولناك استالينگراد، در دوران اوج رايش سوم است كه از نگاه يك افسر آلماني و گردان تحت فرماندهي او روايت مي‌شود.

اوهام‌
    فيلم سينمايي اوهام در روز 26 اسفند ازشبكه دوم سيما پخش مي شود.
    شهاب حسيني، لاله اسكندري، بابك حميديان، مارال فرجاد، ندا اسدي، كاظم نجارزاده، مهيار برادران و... بازيگران اصلي هستند كه در اين پروژه بازي داشتند.
    داستان اوهام به كارگرداني كاظم معصومي و تهيه‌كنندگي اميرحسين شريفي در مورد پسري به نام شروين است. او در شب اول ماه عسل متوجه مي‌شود همسرش ستاره ناپديد شده است. جست‌وجوهاي شروين براي يافتن او بي‌فايده است تا اينكه مي‌فهمد ستاره به قتل رسيده است و ...
    برخي‌عوامل توليد اين پروژه عبارتند از: نويسندگان: عليرضا رجائيه، مهدي‌ كيا، مدير توليد: اميرحسين شريفي، منشي صحنه: پريسا بخشي، مهشيد جديبي، مدير تصويربرداري: مجتبي رحيمي، طراح صحنه و لباس: كيوان ذوالفقاري و ... .

هيأت منصفه فراري
    فيلم سينمايي «هيئت منصفه فراري» ساخته گري فلدر در ايام نوروز از شبكه اول پخش مي‌شود.
    تريلر دادگاهي «هيئت منصفه فراري» ساخته گري فلدر فيلمساز آمريكايي است. فيلمنامه را برايان كاپلمن، ديويد لوين، ريك كلوند و متيو چاپمن بر مبناي رمان هيئت منصفه فراري اثر جان گريشام نوشتند. جان كيوزاك، جين هكمن، داستين هافمن، ريچل وايس و بروس ديويسن بازيگران اين فيلم 127 دقيقه‌اي محصول آمريكا هستند.
    وقتي يك وكيل با شليك گلوله در محل كار خود به قتل مي‌رسد، بيوه او از يك شركت مهم توليدكننده اسلحه به دادگاه شكايت مي‌كند. او كه اين شركت را مسئول مرگ همسر خود مي‌داند از يك وكيل مجرب به نام وندل رور مي‌خواهد وكالت او را به عهده بگيرد. از سوي ديگر، رانكين فيچ، وكيلي جوان وكالت شركت را به عهده مي‌گيرد. هر دو طرف به نتيجه مي‌رسند يك زن و مرد مانع اقدامات آنها هستند.

اتاق وحشت
    فيلم سينمايي «اتاق‌ وحشت» با بازي جودي فاستر در ايام نوروز از شبكه اول روي آنتن مي‌‌رود.
    «اتاق وحشت» محصول سال 2002 و ساخته ديويد فينچر است. فيلمنامه را ديويد كوپ نوشته و جودي فاستر، فورست ويتكر، جارد لتو و كريستن استيوارت در آن نقش آفريني مي كنند. داستان درباره يك زن مطلقه سي و چند ساله و دختر اوست كه وقتي سه سارق براي پيدا كردن مخفيگاه مقدار زيادي پول به آپارتمان او در نيويورك مي آيند، با آنها وارد يك بازي موش و گربه مي شود. مادر و دختر در يك اتاق مخفي به نام اتاق امن / اتاق وحشت كه براي چنين مواقعي طراحي شده مخفي مي‌شوند، اما همچنان بايد براي حفظ جان خود مبارزه كنند.
    اين فيلم 112 دقيقه اي با بودجه اي در حدود 48 ميليون دلار ساخته شد و فروش جهاني آن تقريباً 196 ميليون دلار بود.

به نام پدر
    بهترين فيلم در جشنواره بيست و چهارم فيلم فجر ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا هفتم فروردين ميهمان خانه‌هاي شماست.
    «به نام پدر» كه مضموني اجتماعي دارد، داستان مردي ميانسال است كه در زمان جنگ تحميلي و جبهه‌هاي نبرد حضور داشته و حالا دخترش در رشته ميراث فرهنگي تحصيل مي‌كند. انفجار بمبي به‌جامانده از دوران جنگ در تپه‌اي كه دختر او روي آن مشغول كار است، باعث تكاپوي همه افراد خانواده مي‌شود.
    بازيگران اين فيلم عبارتند از: پرويز پرستويي، گلشيفته فراهاني، كامبيز ديرباز و مهتاب نصيرپور.
    نصيرپور براي بازي در اين فيلم برنده جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن در بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر شد.

جايزه‌
    تله فيلم«جايزه» خلاصه شده مجموعه طنز«جايزه بزرگ» كه پيش از اين در نوروز 84 از آنتن شبكه سه سيما پخش شد، شانزدهم نوروز از تلويزيون پخش مي‌شود.
    اين تله فيلم به كارگرداني مهران مديري و با بازي مهران مديري، رضا شفيعي‌جم، جواد رضويان، سعيد پيردوست، بهنوش بختياري و... .
    يك حساب مشترك در بانك برنده يك جايزه بزرگ (اتومبيل بنز) مي‌شود، اما تقسيم اين جايزه بين افراد برنده كه يكي خواهان خود اتومبيل است، يكي پول و... مشكل لاينحلي است كه ماجراهاي طنز فيلم را سبب مي‌شود.

شارلوت گري‌
    فيلم سينمايي«شارلوت گري» محصول 2001 آمريكا روز اول فروردين به مناسبت ايام نوروز 86 از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود.

اين فيلم به كارگرداني گيليان آرمسترانگ با بازي كيت بلانشت، جيمز فليت، ابيگيل كراتندن، روپرت نپري جونز و... روايتگر زندگي زني اسكاتلندي به نام شارلوت گري است كه به نيروهاي مقاومت فرانسه در زمان جنگ جهاني دوم مي‌پيوندد تا نامزدش كه خلبان نيروي هوايي بوده و در فرانسه مفقود شده پيدا كند و... .

تنگنا
    شبكه سه فيلم تلويزيوني «تنگنا» به كارگرداني عليرضا بذرافشان را روز يازدهم فروردين 86 در كنداكتور پخش قرار داده است.
    شهاب حسيني، جعفر دهقان، نيما رئيسي، سروش صحت، رضا توكلي، صدرا حجازي و غزاله نظر بازيگران اصلي اين فيلم تلويزيوني هستند.
    تنگنا توسط منصور سهراب‌پور براي گروه فيلم و سريال شبكه سوم سيما تهيه شده است.
    برخي عوامل توليد اين پروژه عبارتند از: نويسنده: مهدي شيرزاد، تصويربردار: هوشنگ غفوري، صدابردار: احمد پولي بابايي، طراح صحنه: محسن نوروزي، گريم: غلامرضا جهانمرد و ... .

ماشين‌ها
    انيميشن سينمايي «ماشين‌ها» به كارگرداني مشترك جان لسه‌تر و جو رنفت نوروز از شبكه يك پخش مي‌شود.
    فيلم محصول سال 2006 است و اوون ويلسن، پل نيومن، باني هانت، مايكل كيتن، تام هنكس، تيم آلن، بيلي كريستال و جان گودمن صداپيشگان اين اثر هستند.
    زمان انيميشن «ماشين ها» 116 دقيقه و محصول آمريكاست. رندي نيومن موسيقي اين اثر را ساخته است. اين انيميشن نامزد اسكار بهترين موسيقي متن و بهترين فيلم انيميشن و برنده گلدن گلوب بهترين انيميشن سال و نامزد 9 جايزه از مراسم اني شده است.
    داستان «ماشين ها» درباره لايتنينگ مك كوئين اتومبيل تندرو مسابقات اتومبيلراني است كه در مسير رسيدن به مسابقه نهايي به صورت كاملاً اتفاقي از شهري دورافتاده سر درمي آورد و براي ساكنان آنجا مشكلاتي درست مي كند. اهالي از وي مي خواهند تا مشكلات را برطرف نكرده، شهرشان را ترك نكند و اين در حالي است كه مك كوئين فرصت چنداني ندارد، اما در هر حال او خيابان شهر را بازسازي مي كند و سر موقع به مسابقه
    مي رسد، در حالي كه اهالي شهر او را ترك نكردند و ...

گارفيلد 2
    انيميشن «گارفيلد 2»، در ايام نوروز از برنامه تماشاخانه شبكه تهران پخش مي‌شود.
    تيم هيل در سال 2006 انيميشن سينمايي گارفيلد 2 را بر مبناي فيلمنامه اي از جوئل كوهن، الك سوكولو جلوي دوربين برد. اين فيلم به مدت 78 دقيقه محصول مشترك بريتانيا و آمريكا است و صداپيشگاني چون بيل موري، جنيفر لاوهوويت، ويل كانلي و بركين مه ير حضور داشتند.
    داستان اين انيميشن درباره گربه اي به نام پرنس است كه در يك كاخ مجلل در يكي از كشورهاي اروپايي زندگي مي كند. او پادشاه حيوانات مزرعه آن كاخ است و بر آنها حكمراني مي كند. پس از مرگ صاحبش ثروت كلاني به او مي رسد و ... .

چند مي‌گيري گريه كني‌
    «چند مي‌گيري گريه كني» عنوان فيلمي است كه شاهد احمدلو آن را كارگرداني كرده و در نخستين روز سال 86 از شبكه سوم سيما پخش مي‌شود.
    فيلمنامه «چند مي‌گيري گريه كني» توسط محسن تنابنده نوشته شده و ابوالفضل پورعرب، مرحوم منوچهر نوذري، شهرام حقيقت‌دوست، الناز شاكر دوست، حميد لولايي، حسين عابديني، نيكو خردمند، محبوبه بيات و... در آن نقش آفريني مي‌كنند.
    داستان اين فيلم قصه پيرمردي است كه مقيم آمريكاست و زماني كه مي‌فهمد در آستانه مرگ قرار گرفته، به ايران مي‌آيد تا در وطن خود بميرد و چون دوست و فاميلي در كشورش ندارد، سراغ آدم‌هايي را مي‌گيرد تا پس از مرگش برايش گريه‌وزاري كنند و... .

تاريكي‌
    خانم ولز مكلاني صاحب دختري مي‌شود و او را ميشل مي‌نامند. آنها متوجه مي‌شوند ميشل يك بچه طبيعي نيست و هرچه ميشل بزرگتر مي‌شود بر نگراني‌هاي پدر و مادرش مي‌افزايد. او كر و لال است و در ضمن ناتواني ذهني نيز دارد. اين مسئله باعث آزار و اذيت والدينش مي‌شود. آنها تصميم مي‌گيرند مربي براي آموزش او استخدام كنند و ...
    آنچه از نظرتان گذشت خلاصه داستان فيلم «تاريكي» است كه قرار است در ايام نوروز از شبكه تهران پخش شود.
    تاريكي محصول كشور هند در سال 2006 است و بازيگر اصلي آن آميتاب باچان است.

هري پاتر و جام آتش‌
    فيلم «هري‌پاتر 4» هم در ايام نوروز از شبكه تهران روي آنتن مي‌رود. مايك نيوئل در سال 2005 چهارمين قسمت از مجموعه فيلم هاي «هري پاتر» را با عنوان «هري پاتر و جام آتش» بر اساس فيلمنامه اي از استيون كلاوز و رمان ج. ك. رولينگ مقابل دوربين برد. اين فيلم به مدت 157 دقيقه محصول مشترك ايالات متحده و بريتانيا است.
    در فيلم دانيل رادكليف، اما واتسن، روپرت گرينت، اريك سايكس، تيموتي اسپال، رالف فاينس، ديويد تننت، جيسن ايزاكس، رابي كولترين، مايكل گمبن، گري الدمن و ميراندا ريچاردسن به ايفاي نقش پرداخته اند. اين فيلم كه با بودجه اي بالغ بر 150 ميليون دلار توليد شد، در هفته اول اكران 102 ميليون دلار در آمريكا و 15 ميليون پوند در بريتانيا فروخت و در مجموع 290 ميليون دلار در آمريكا فروش كرد.
    فيلم سينمايي «هري پاتر و جام آتش» در سال 2006 نامزد اسكار بهترين طراحي صحنه بود. داستان فيلم درباره هري پاتر است كه در ادامه حضور خود در مدرسه جادوگري هاگوارتس درگير يك رقابت بسيار خطرناك جادوگري مي‌شود.

بوي گل سربي‌
    فيلم تلويزيوني «بوي گل سربي» در ايام نوروز از سيما پخش مي‌شود.
    در بوي گل سربي به كارگرداني و تهيه‌كنندگي مهدي علمي‌نيا، بازيگراني چون فخرالدين صديق‌شريف، رامبد شكرابي، حديث فولادوند، امير آقازاده و محمود مقامي حضور دارند.
    داستان در مورد جواني است كه پدر و مادر خودش را در جنگ از دست داده. او پس از سال‌ها از فرانسه به همراه عموي خود به ايران باز مي‌گردد و با خصوصيات سيداحمد پلاركي مسير زندگي‌اش تغيير مي‌كند و ... .
    برخي عوامل توليد اين فيلم عبارتند از: مجري طرح: سعيد آقايي، مشاور كارگردان: جواد مزدآبادي، مدير تصويربرداري: رضا عطار، نويسنده: سعيد نعمت‌ا...، مدير توليد: محسن دانشور و ... .

الماس خونين‌
    فيلم سينمايي الماس خونين محصول كشور آمريكا جمعه سوم فروردين ساعت 15:20 از آنتن شبكه سوم سيما پخش خواهد شد.
    اين فيلم به كارگرداني ادوارد زويك و با بازي لئوناردو دي‌كاپريو، جنيفر كانلي، دجيمون هانسو و ... در مورد استعمارگران غربي براي غارت ثروت آفريقاست كه دست به هر جنايتي مي‌زنند. آنان با كشتار مردم به دفاع و استثمار آنان به دست خودشان ثروت ملي(الماس) آفريقا را استخراج و به تاراج مي‌برند. در اين ميان.... .

گل‌

    فيلم سينمايي«گل» به كارگرداني دني كانون در ايام نوروز روي آنتن شبكه تهران مي‌رود.
    در خلاصه داستان اين فيلم كه محصول سال 2006 از كشور آمريكاست آمده: جوان اسپانيايي به نام «گونزالس» علاقه فراواني به فوتبال دارد. پدرش معتقد است كه او بايد شغل پدرش را دنبال كند تا اينكه خانواده‌اش از اسپانيا مهاجرت مي‌كنند. او در رستوراني مشغول به كار مي‌شود، ولي كماكان در كوچه و خيابان به بازي مي‌پردازد.
    بازيگران اين فيلم 118 دقيقه‌اي نيز عبارتند از: كانو بكر، الساندرو نيوكا و آنا فري ال.

غرغروها

    فيلم سينمايي غرغروها(پيرمردهاي غرغرو)، به كارگرداني دونالد پتري، محصول 1993 آمريكاست و بازيگراني چون جك لمون، والتر ماتئو، آن مارگرت، برجز مرديت و... در آن به ايفاي نقش مي‌پردازند. در خلاصه داستان فيلم آمده است: جان و ماكس دو مرد ميانسال هستند كه از كودكي در همسايگي هم زندگي كرده‌اند، با ورود همسايه جديد توجه اين دو همسايه قديمي به او جلب شده و اتفاقات كمدي جالبي روي مي‌دهد. اين فيلم 15 فروردين از شبكه چهار پخش مي‌شود.

هديه شب عيد
    هديه شب عيد به كارگرداني وحيد نيكخواه آزاد و تهيه‌كنندگي بهروز مفيد عنوان فيلمي تلويزيوني است كه در ايام نوروز 86 از شبكه تهران پخش مي‌شود.

آزيتا لاچيني، شبنم مقدمي، انوشيروان فاطمي، فرج‌ا... گل‌سفيدي، فرحناز منافي‌ظاهر، شهناز شهبازي و نگار نيكخواه‌آزاد از جمله بازيگراني هستند كه در اين پروژه حضور دارند.
    خلاصه داستان: نوروز امسال براي ليلا،‌ سارا، امير و علي رنگ و بوي هر سال را ندارد، چون ممكن است نتوانند لحظه تحويل سال را با پدر و مادرشان سر سفره هفت‌سين باشند. تلاش ليلا براي رهايي پدر از زندان،‌او را به ماجراهايي مي‌كشاند تا روز پايان سال را براي همه به سبزي بهار كند.

جنگجوي حرفه‌اي‌
    فيلم«جنگجوي حرفه‌اي» تمي تاريخي دارد كه به زندگي و مرگ جيوواني دي منديچي، سرباز شجاع حاضر در جنگ چارلز پنجم برابر پاپ در اوايل سال 1500 ميلادي مي‌پردازد و روز سوم عيد از شبكه چهار پخش مي‌شود.
    جنگجوي حرفه‌اي به كارگرداني و نويسندگي ارمانو اولمي محصول 2001 ايتاليا، فرانسه، آلمان و بلغارستان است كه بازيگراني چون كريستف ژيوكوف، دسسيلا واتنكژيوا ، ساسا ويسويك، سرژيو گراماتيكو به ايفاي نقش مي‌پردازند.


قتل آنلاين‌
    فيلم سينمايي«قتل آنلاين» را مي‌توانيد در ايام عيد از شبكه تهران شاهد باشيد.
    در اين فيلم به كارگرداني مسعود آب‌پرور، بازيگراني چون حميد گودرزي، جمشيد هاشم‌پور، سيدشهاب حسيني، الناز شاكردوست و يكتا ناصر بازي دارند.
    خلاصه داستان: قاتلي از راه چت و اينترنت، سلسله قتل‌هايي را انجام مي‌دهم تا اينكه پليس وارد ماجرا مي‌شود.
    قتل آنلاين چند ماه پيش روي پرده سينماهاي كشور بود و به فروش متوسطي دست يافت.

اقبال‌
    فيلم سينمايي اقبال محصول كشور هندوستان به كارگرداني نگش كوكانور و با بازي نصرالدين‌شاه و گريش كارنا در يكي از روزهاي نوروزي از شبكه تهران پخش مي‌شود.
    در اين فيلم مي‌بينيم: اقبال پسر نوجواني است كر و لال كه آرزو دارد يك بازيكن موفق كريكت شود، اما پدرش مخالف است و مي‌خواهد او كشاورز شود. اقبال با كمك خواهرش     موفق مي‌شود گرجي، مربي تيم را ببيند و به آكادمي برود، ولي به علت حسادت بازيكن‌هاي تيم اخراج مي‌شود و ...

پنج بچه و شني
    فيلم «پنج بچه و شني» ايام نوروز از شبكه تهران پخش مي‌شود.
    «پنج بچه و شني» به كارگرداني جان استفنسن در سال 2004 ساخته شد. ديويد سولومونز بر مبناي كتابي نوشته اديث نسبيت فيلمنامه اين اثر را نوشت. كنت برانا، فردي هايمور، الكس جنينگز، جاناتان بيلي، جسيكا كلاريج، الكساندر پونال و ادي ليزارد در اين فيلم به ايفاي نقش پرداختند.
    داستان اين فيلم درباره خانواده اي است كه به خاطر جنگ پنج فرزندشان را به خانه عمو در شهري ديگر مي فرستد. در خانه عموي بچه ها قوانين سختي حاكم است كه مهمترين آن ممنوعيت رفتن به گلخانه است، اما رابرت پسر بچه كنجكاو و بازيگوش اين قانون را زير پا گذاشته، برادر و خواهرانش را نيز به گلخانه مي برد.


قلعه متحرك هاول‌
    انيميشن قلعه متحرك ساخته هايائو ميازاكي نوروز از شبكه تهران و در قالب برنامه«تماشاخانه» پخش مي‌شود.
    هايائو ميازاكي اين انيميشن را بر مبناي داستان «قلعه متحرك هاول» نوشته دايان واين جونز سال 2004 ساخت. فيلمنامه نويسان نسخه انگليسي سيندي ديويس هوويت و دانلد اچ. هوويت هستند. صداپيشگان نسخه انگليسي اين انيميشن هم كريستين بيل (هاول)، اميلي مورتيمر (سوفي جوان)، جين سيمونز (سوفي پير)، لورن باكال (ساحره تباهي)، جاس هاچرسن (ماركل)، بيلي كريستال (كاليسفر) و جنا مالوني (لتي) بودند.
    انيميشن قلعه متحرك هاول محصول ژاپن و 119 دقيقه است. اين انيميشن نامزد اسكار بهترين انيميشن بلند سال 2006، نامزد شيرطلايي جشنواره فيلم ونيز 2004 و برنده جايزه بهترين فيلم انيميشن از جوايز انجمن منتقدان فيلم نيويورك و سن ديه گو شده است.

قهرمانان‌
    فيلم سينمايي قهرمانان به كارگرداني جان آيروين محصول 1984 انگلستان و آمريكا و با بازي جان هارت، جرجي جونز، مايك ديلون، آن بل، جان فرانسيس، پيتر باركورث، ادوارد، وود وارد، بن جانسون براساس سرگذشت باب كمپيون ساخته شده است و دهم فروردين از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود. او قهرمان مسابقات اسب‌سواري بود و در سال 1979 متوجه شد مبتلا به سرطان است. آرزوي باب كسب جايزه مسابقات بزرگ سواركاري سال 1981 است. او به كمك خواهرش ماري، نامزدش جو، مربي و دوستش بر بيماري‌اش غلبه مي‌كند و مي‌كوشد شرايط لازم را براي شركت در مسابقات پيدا كند.


پلنگ صورتي‌
    «پلنگ صورتي عنوان يكي ديگر از فيلم‌هاي سينمايي شبكه تهران در ايام نوروز 86 است.

اين فيلم به كارگرداني شاون لوي و با بازي ژان رنو، اميلي موريتر و... محصول كشور انگلستان در سال 2006 است.
    داستان پلنگ صورتي به اين مي‌پردازد كه پس از پيروزي تيم ملي فرانسه برچين، مربي تيم فوتبال ايوز گلونت در ميان جمع افراد در زمين فوتبال با يك سوزن سمي به قتل مي‌رسد و الماس موسوم به پلنگ صورتي كه بر انگشت اوست به سرقت مي‌رود.


قرباني‌
    فيلم تلويزيوني«قرباني» به تهيه‌كنندگي اميرحسين شريفي و كارگرداني كاظم معصومي روز 28 اسفند از شبكه دوم سيما پخش مي شود.

آتنه فقيه نصيري، شهره سلطاني، لاله اسكندري و محسن قاضي مرادي در اين تله فيلم حضور دارند.
    قرباني مضموني آموزشي، اجتماعي دارد و زندگي پر دغدغه زوجي را به تصوير مي‌كشد كه در نيروي انتظامي كار مي‌كنند. آندو درگير مشكلاتي هستند كه توسط باند قاچاقچيان برايشان ايجاد شده است و...
    برخي ديگر از عوامل توليد قرباني عبارتند از: مدير توليد: اميرحسين شريفي، نويسندگان: عليرضا رجائيه، مهدي‌كيا، مدير تصويربرداري: فرشاد گل‌سفيدي و...


يكشنبه طولاني نامزدي‌
    فيلم سينمايي«يكشنبه طولاني نامزدي» به كارگرداني ژان پيرژنه، محصول 2004 فرانسه و با بازي آدري تاتو، گاسپارو اولي، دومنيك پينون، چانتال نوويرت،‌ اندر دوسويه، هشتمين روز فروردين از شبكه چهار پخش مي‌‌شود.
    داستان اين فيلم در فرانسه مي‌گذرد. اواخر جنگ جهاني اول است. ماتيلد دختر جواني است كه سه سال است نامزدش مانيژ را گم كرده است و از او خبري ندارد. به او گفته‌اند كه او در جنگ كشته شده، اما ماتيلد مرگ نامزدش را باور ندارد و جست‌وجوي طولاني را براي پيدا كردن نامزدش آغاز مي‌كند و... .


روزنامه
    روزي پر مشغله در زندگي يك خبرنگار حرفه‌اي مضمون اصلي اين فيلم است. روزنامه محصول 1994 آمريكاست كه كارگرداني آن را ران هاوارد برعهده داشته است و روز هفتم فروردين سال 86 از شبكه چهار سيما پخش مي‌شود.
    مايكل كيتون، رابرت دووال، گلن كلوز، رندي كوايد، جيسون روبارز و... در اين فيلم بازي مي‌كنند.
    شخصيت اصلي اين فيلم سردبير يك نشريه زرد در نيويورك به نام«هنري هكت» است. او كارش را بسيار دوست دارد، اما دستمزد كمي دريافت مي‌كند. در همين حال ناشر روزنامه با مشكلات مالي دست به گريبان است. از سوي ديگر هنري به دليل نداشتن وقت كافي در خانواده نيز دچار مشكلاتي مي‌شود. پس از مدتي روزنامه نيويورك تايمز شغل پردرآمدي را به هنري پيشنهاد مي‌كند، هنري تصميم مي‌گيرد... .


باغ‌هاي كندلوس‌
    فيلم سينمايي«باغ‌هاي كندلوس» به كارگرداني ايرج كريمي و تهيه‌كنندگي عليرضا شجاع‌نوري، دوم فروردين از آنتن شبكه چهار سيما پخش مي‌شود.
    اين فيلم با بازي محمدرضا فروتن، خزر معصومي، مسعود كرامتي، بهناز جعفري، فريبا كامران، شاهرخ فروتنيان، محمدرضا ناجي در مورد كاوه و آبان زوج جواني است كه در اوج عشق قهرمانانه قصه را ترك كرده‌اند و بهانه‌اي مي‌‌شوند تا بيژن، علي و سعيد به ياد روزگار با عشق سپري شده آنها در باغ‌هاي كندلوس به جست‌وجو بپردازند.
    داستان فيلم به نوعي در رفت و برگشت زماني روايت مي‌شود و پايان‌بندي غير متعارفي نيز دارد.


نارنيا

    نارنيا عنوان فيلمي است كه دوم فروردين از شبكه سه پخش مي‌شود.
    فرزندان يك خانواده براي ايمن ماندن از حملات هوايي به قصري در اطراف لندن فرستاده مي‌شوند. آنان از طريق يك كمد وارد سرزمين افسانه‌اي نارنيا مي‌شوند و... .
    اين فيلم محصول كشور انگلستان است. در نارنيا به كارگرداني اندرو آدامسون بازيگراني چون جودي مكينتاش، جورجي هنلي، اسكاندار كينز، آناپاپلي ويل، ويليام موزلي و... بازي دارند.


غريبه در شهر
    فيلم سينمايي «غريبه در شهر» محصول كشور هندوستان ششم فروردين از شبكه سوم سيما پخش مي‌شود.
    اين فيلم را رام‌كوپال وارما كارگرداني كرده و آميتابباچان در آن نقش آفريني مي‌كند. غريبه در شهر در مورد مردي است با نام باچان كه به عنوان محافظ شخصي يك دخترپولدار استخدام مي‌شود. زيرا يك گروه آدم‌ربا قصد دارند اين دختر را گروگان بگيرند تا بتوانند از خانواده او اخاذي كنند. آنها چندبار اقدام به اين كار مي‌كنند، اما هربار به دليل شجاعت و فداكاري بيش از حد محافظ، موفق نمي‌شوند. در اين مدت بين دختر و محافظش ارتباطي عاطفي به وجود مي‌آيد و ... .


چكمه‌هاي استالين‌
    چكمه‌هاي استالين نام فيلم سينمايي ايراني است كه در جدول پخش فيلم‌هاي شبكه تهران در ايام عيد قرار دارد.
    اين فيلم توسط بيژن صمصامي و رضا حامدي به صورت مشترك كارگرداني شده و بازيگراني چون پوراندخت مهيمن، سعيد پورصميمي، يكتا ناصر در آن به ايفاي نقش مي‌پردازند.
    داستان اين فيلم در مورد يوسف تهراني پيرمردي است كه دو بار ازدواج كرده و همسر دومش سال‌هاست كه فوت كرده است. او صاحب چند فرزند دختر و پسر است. پيرمرد به بيماري خاصي مبتلا شده و با گذشته‌اش زندگي مي‌كند. با ورود مرد پرستاري به خانه پيرمرد اوضاع پيرمرد رو به بهبود مي‌رود.


برمودا 1 و2
    فيلم سينمايي«برمودا» محصول كشور كانادا در قالب دو قسمت به ترتيب پنجشنبه و جمعه نهم و دهم فروردين از شبكه سه سيما پخش مي‌شود.
    اين فيلم به كارگرداني«گريك بالسكي» داستان هميشگي راز برموداست، اما از منظر ديگر آمريكايي‌ها در چندين سال گذشته آزمايشاتي مخفي در اقيانوس انجام مي‌دهند كه باعث ايجاد شكاف زمان در آن منطقه مي‌شود و حالا مي‌خواهند از اين نيروي عظيم كه در طي چند سال چند برابر شده است براي تسلط بر دنيا سوء استفاده كنند كه... .


دشت باز
    فيلم سينمايي «دشت باز» به كارگرداني كوين كاستنر نوروز از شبكه دو پخش مي‌شود.
    كوين كاستنر، تهيه‌كننده ، كارگردان و بازيگر اين فيلم است كه داستان آن در غرب وحشي روي مي‌دهد. تصوير نامه را كرگ استورپر بر مبناي رمان مردان دشت باز اثر لورن پين نوشت و رابرت دووال و آنت بنينگ از ديگر بازيگران فيلم هستند.
    داستان فيلم در سال 1882 در مونتانا روي مي‌دهد. جنگ بين مردان معتقد به اصل دشت باز - «دسترسي آزادانه به آب و چمن»- با مردان سيم‌هاي خاردار كه بيشتر زمين‌داران بودند با كساني كه براي تعيين امپراتوري خود و بازداشتن گله‌داران از حصار استفاده مي‌كردند.
    فيلم محصول سال 2003 آمريكاست.


بوي خاك
    تله‌فيلم «بوي خاك» ساخته اكبر منصور‌فلاح در تعطيلات نوروز از شبكه دو سيما پخش مي‌شود.
    اين فيلم تلويزيوني توسط امير‌حسين شريفي تهيه‌ و در تهران، آبادان و خرمشهر تصويربرداري شده است.
    حبيب دهقان‌نسب، چكامه چمن‌ماه، زهره صفوي و پويا اميني از جمله هنرمنداني هستند كه در اين فيلم نقش‌آفريني مي‌كنند.
    بوي خاك داستان رزمنده‌ا‌ي را به نام «سجاد» حكايت مي‌كند كه در جبهه بينايي خود را از دست داده‌ است و به خاطر همين مجروحيت در سانحه خانواده خود را از دست داده‌، اين مسله باعث شده تا اين جانباز گوشه نشيني اختيار كند در چنين احوالي دختري نزد اين رزمنده مي‌آيد و...


اولين جشن پاييزي لومپي‌
    انيميشن سينمايي «اولين جشن پاييزي لومپي» نوروز از شبكه تهران پخش مي‌شود.
    اين فيلم براساس كتاب چارلز ديكنز (سرود كريسمس) توسط سول اندرو بلينكوف و اليوت ام.بور به طور مشترك كارگرداني شد.
    فيلم محصول آمريكاست و در خلاصه داستان آن آمده است: پاييز در جنگل‌ هاندرد‌ايكروود، حيوانات عقيده دارند كه در جشنشان روح‌هاي سرگردان بامزه‌اي آزاد مي‌شوند و همه را مي‌ترسانند و ...

سوفي شول
    فيلم سينمايي«سوفي شول آخرين روزها» به كارگرداني مارك روتموند هشتم فروردين از شبكه دو پخش مي‌شود.
    سوفي شول آخرين روزها به كارگرداني مارك روتموند و تهيه‌كنندگي كريستف مولر، اسون بورگمايستر، فرد براينرسدورفر، م. رتموند ساخته شده است.
    داستان فيلم درباره سوفي شول، دانشجوي جوان مونيخي است كه همراه برادرش هانس گروه مقاومت رزهاي سفيد را شكل مي‌دهد. سوفي به همين جرم در فوريه 1943 تيرباران شد.
    در اين فيلم يوليا ينتش، فابيان هينريش، الكساندر هلد و يوهانا گاست دورف بازي دارند.
    زمان اين فيلم 115 دقيقه است. فيلم در جشنواره برلين سال گذشته جوايز خرس نقره‌اي بهترين كارگردان و بهترين بازيگر زن را گرفت و فروشي فوق‌العاده در سينماهاي آلمان داشت.
    مارتين لانگر فيلمبردار، هانس فونك تدوينگر، جاني كليمك راينهولد هايل موسيقي، رولاند وينكه و چنگيز شاهرخ صدابرداران، يانا كارن طراح صحنه و ناتاشه كورتيوس نوس طراح لباس فيلم بوده‌اند.

محافظ‌
    «محافظ» محصول كشور آمريكا به كارگرداني اندرو ديويسي و با بازي كوين كاستر و اشترن كاچر يكي ديگر از فيلم‌هاي نوروزي 86 شبكه تهران است.

در اين فيلم بن رندال سرپرست يك گروه نجات‌غريق است. او كه داراي سوابق درخشاني است اشتباهاتي انجام مي‌دهد كه در عمليات اخير موجب مرگ همسرش مي‌شود. رييس او نيز بر سر دوراهي است كه به كار او خاتمه دهد يا او را براي تدريس مدرسه نجات‌غريق بفرستد و ...

جوجه كوچولو
    گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما فيلم سينمايي «جوجه كوچولو» را در ايام نوروز پخش مي‌‌كند.
    داستان فيلم از آنجا شروع مي‌شود كه جوجه كوچولو احساس مي‌كند آسمان در حال افتادن است و با فرياد زدن و به صدا درآوردن زنگ مدرسه همه را خبردار مي‌كند، ولي وقتي همه مي‌آيند و مي‌بينند حرف او حقيقت ندارد او را سرزنش مي‌كنند. در ادامه بعد از يك سال جوجه‌كوچولو ستاره تيم بيس‌بال مي‌شود، ولي باز هم همان قضيه پيش مي‌آيد اما اين بار ثابت مي‌شود آن چيزي كه جوجه كوچولو ديده است قطعه‌اي از سفينه‌اي بوده كه موجودات فضايي بچه خود را جا گذاشته‌اند و براي پس گرفتن او مجدداً بازمي‌گردند و ...

كلك تو كلك‌
    فيلم سينمايي «كلك تو كلك» محصول 2006 كشور هند به كارگرداني نيراج ورا و با حضور بازيگراني چون سونيل شتي، آكشاي كومار و ... در نوروز 85 از شبكه پنج سيما پخش خواهد شد.
    «كلك تو كلك» به زندگي سه دوست با نام‌هاي راجو، شام و باپو مي‌پردازد كه صميمي هستند و دنبال راهي براي پولدار شدن مي‌گردند. راجو به طور اتفاقي آگهي شركت سرمايه‌گذاري آنورا را مي‌بيند كه در عرض 21 روز سرمايه‌را به دو برابر تبديل مي‌كند. آنها به زحمت مقداري پول فراهم مي‌كنند، ولي شركت از آنها كلاهبرداري مي‌كند و مقداري از پول‌ها را از پاپو گرفته‌اند،‌ولي پول‌ها متعلق به خود او هم نبوده و ... .

مقصد نهايي 3
    محمود قنبري سرپرستي دوبله فيلم سينمايي «مقصد نهايي 3» را براي پخش در ايام نوروز از شبكه دو سيما انجام داده است.
    اين فيلم سينمايي تخيلي زندگي دختري را روايت مي‌كند كه وقايع را قبل از اتفاق مي‌بيند به گونه‌اي كه هنگام سوار شدن به قطار هوايي سقوط آن را مشاهده مي‌كند و پياده مي‌شود.
    در ادامه قطار پس از حركت سقوط مي‌كند و تعدادي كشته مي‌شوند و معلوم مي‌شود كساني كه قطار را ترك كرده‌اند نيز يكي يكي كشته‌ مي‌شوند.
    جيمز وانگ مقصد نهايي 3 را كارگرداني كرده و سيدحسن جمشيديان ترجمه اين اثر 95دقيقه‌اي را از زبان انگليسي به فارسي بر عهده داشته است.

روح كانترويل‌
    فيلم سينمايي «روح كانترويل» در ايام نوروز از گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيما پخش مي‌شود.
    داستان اين فيلم درباره پسربچه‌اي است كه دچار نوعي بيماري شده و از هر چيزي به‌خصوص آب مي‌ترسد. روانپزشك ريشه بيماري را در خانواده مي‌بيند و به همين دليل همه اعضاي خانواده به مسافرت مي‌روند و در قصري كه پدر خانواده قصد خريد آنجا را دارد، سكونت مي‌كنند اما در خانه روحي سرگردان وجود دارد. در ادامه پسربچه با آن روح دوست مي‌شود و بر ترسش غلبه مي‌كند.
    «روح كانترويل» با سرپرستي فاطمه برزويي جهت پخش از شبكه دو سيما دوبله شده و هاله رئيس‌شقاقي، مترجم اين اثر از زبان آلماني به فارسي است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com