1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 462  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512200218  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۱:۳۵
    ۱۳۸۵/۱۲/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

«فيلم 300» رويارويي ناتو فرهنگي با خيزش هويتي ايراني - اسلامي

«300» عنوان فيلم جديدي است كه هاليوود براي مقابله با فرهنگ و هويت ايراني ـ اسلامي و تصويري مبهم از فرهنگ مشرق زمين براي اكران و نهادينه كردن هجمه خود به خيزش هويتي در منطقه آماده كرده است.

    داستان اين فيلم برگرفته از كتابي نوشته «فرانك ميلر» و به كارگرداني «زاك اسنايدر» در مورد جنگ ميان شاه يوناني (لئونيداس) با  300 نفر مرد جنگي، و "خشايارشاه" ايراني با ارتشي ميليوني است!.
    "جرارد باتلر"، "لنا هيدي"، "مايكل فسنيدر"، "وينسنت ريگان" و "دومنيك وست" در فيلم  300 نقش آفريني كردند.
    داستان فيلم ، 300 جنگ ايران و يونان در ميدان جنگ ترموپيل "گردنه معروفي در يونان، بين كوه اويته و خليج ماليك" است.
    جايي كه پادشاه اسپارتي يعني لئونيداس ارتش  300 نفري خود را عليه ارتش عظيم ايرانيان تجهيز كرد تا مقابل سپاه "خشايارشاه" ايستادگي كنند اما گوژپشتي دروازه‌هاي شهر را به روي لشگر ايران باز مي‌كند.
    روايت "هرودت" نيز در اين باره حاكيست كه اين  300 اسپارتي توانستند جلوي لشگر عظيم خشايارشاه به مدت سه روز مقاومت كنند اما در نهايت شكست خوردند.
    يكي از نكاتي كه در فيلم  300 تحريف شده و به تاريخي كه سازندگان اثر نيز مدعي اقتباس از آن هستند نيز بي‌اعتنايي كرده كه در نمايش روايت جلوه مي‌كند.
    تاريخ و تمدن بشري خود گواه فرهنگ غني و سنت متعالي ايرانيان و وجود دموكراسي در نخستين لايه‌هاي حكومتي ايران زمين است به نحوي كه شاكله منشور ملل متحد را مي‌توان برگرفته از دموكراسي نهادينه شده در عصر ايران باستان دانست.
    سازندگان فيلم  300 با چشم‌پوشي ناشيانه از تاريخ و جعل واقعيت‌ها، روايتي مخدوش از جنگ اسپارتي‌ها و سپاه ايران براي مخاطب آگاه و هوشمند امروز جهان ارايه داده است.
توليد و نمايش فيلم مخدوش و جعلي 300خود گواه ترس و استيصال استكبار جهاني در مواجهه با خيزش هويتي در جهان اسلام و ايجاد جهاد علمي در عرصه‌هاي مختلف درايران اسلامي است.
    فيلم  300 را در واقع مي‌توان مواجهه امروز ما با دنياي پرفريب غرب كه همه چيز را در هضم فرهنگ مهاجم خود مي‌يابد، دانست و امروز سينما به عنوان رسانه‌اي تاثيرگذار در نوك پيكان هجمه زياده خواهان جهان قرار گرفته است.
    اگر ديروز هاليوود "اسكندر" اوليور استون را محملي براي جعل تاريخ شرق و ناديده گرفتن پيشروي علمي، تمدني و فرهنگي ايران زمين در آن دوران براي ارايه انتخاب كرد، امروز در آستانه‌ آتش افروزي جديد، جعل هويتي و تاريخي مردمي پرپيشينه را كه از تاريخ‌سازي براي تثبيت خود مبرا هستند و نشانه گرفته است.
    ايرانيان در فيلم  300 كساني هستند كه جز كشتن نمي‌دانند و از نظر فكري، ضعيف و صرفا از لحاظ فيزيكي تنومند هستند و در مقابل يونانيان كه نماينده دنياي غرب هستند، به نحو ديگري تصويرگري شدند.
    هاليوود دراين فيلم، ايراني‌ها را به صورت انسانهايي وحشي، سياه‌پوست، جلاد گونه، با چشماني خون آلود و پوششي مانند تروريست‌هاي امروزي به تصوير كشيده است!
    با اين تفاسير، اين پرسش مطرح است كه ايرانيان كه خود در همه اعصار به تاريخ جهان خدمت كردند، چرا بايد اينگونه در آثار سينمايي سخيف غرب تحقير شوند؟ و تصاويري موهن از آنان روي پرده سينماهاي جهان ارايه شود؟.
    كشوري كه خود به نوعي تاريخ و تمدن جهان درآن نگاشته شده از سوي كشوري كه تنها افتخارش به  400 سال تاريخ ساختگي و مردمش مخلوطي از مهاجران و نژادهاي مختلف از سراسر دنياست ، مورد هجمه فرهنگي قرار مي‌گيرد!.
    جريان رسانه‌اي غرب در طول نزديك به سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي و خيزش هويتي دنياي اسلام به دنبال ارايه تصويري منفي از ايرانيان به عنوان طراحان اين بيداري در منطقه و جهان هستند.
    اكران ابتدايي فيلم300، كه از هفته آتي در آمريكاي شمالي آغاز مي‌شود با واكنش شديد ايرانيان در كشورهاي مختلف دنيا روبه‌رو شده است.    
    سياستمداران و نظريه‌پردازان غربي براي منحرف كردن افكار جهاني از تروريست دولتي و تجاوز به كشورهاي ديگر، هر از گاهي مباحثي ساختگي را در پوشش فرهنگ و با بسته‌بندي هاليوود ارايه مي‌كنند.
    فرهنگ غني ايراني - اسلامي و تمدن كهن اين سرزمين شناسنامه‌اي است كه هيچ گاه مخدوش نمي‌شود هرچند كه بايد منتظر آثار بعدي عوامل "ناتو فرهنگي" و هاليوود باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com