1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 360  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512200202  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۳:۳۵
    ۱۳۸۵/۱۲/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

عليرضا رئيسيان:

همه فيلم‌ها ظرفيت اکران عمومي ندارند

فيلم‌هايي که در گونه‌هاي مختلف ساخته مي‌شوند براي ظرفيت‌هاي مختلف نمايش طراحي شده‌اند و قابليت اکران عمومي در سالن‌هاي سينما به شکل وسيع را ندارند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عليرضا رئيسيان درباره راههاي تغيير شرايط کنوني اکران با توجه به زمانبر بودن ساخت سالن سينما و حل اختلافات ميان تهيه کنندگان و سينماداران گفت: راه حل ديگري جز ساخت سالن وجود ندارد. در حال حاضر فيلم بيش از ظرفيت سالن هاي سينمايي توليد مي شود و به عبارت ديگر عرضه بيش از تقاضاست. به همين دليل تنها راه ممکن براي حل مشکل نمايش عمومي فيلم ها افزايش زمينه اکران آثار است که اين موضوع فقط با ساخت سالن ميسر مي شود.
    وي با تاکيد بر نياز به تغيير نگاه در مورد شيوه پخش و نمايش فيلم هايي که توليد مي شوند، خاطرنشان کرد: در هيچ جاي دنيا تمام فيلم هايي که ساخته مي شوند بر پرده سينماها قرار نمي گيرد، اما متاسفانه در ايران قواعدي گذاشته مي شود که در هيچ جا مرسوم نيست. برخي فيلم هايي که توليد مي شوند اصولاً مناسب نمايش در سالن هاي سينما نيست.
    اين کارگردان توضيح داد: برخي فيلم ها صرف ارايه تجربه، بعضي به منظور فعاليت در عرصه سينماي پيشرو، تعدادي آثار به اصطلاح هنري و خصوصي تر هستند. همچنين برخي آثار براي نمايش خانگي، سينماتک، کلوپ هاي سينما يا حتي نمايش متوسط در سالن هاي سينما توليد مي شوند. در اين ميان فقط تعدادي از فيلم هاي سينمايي هستند که براي اکران وسيع به مرحله توليد مي رسند تا 15 سينما در مدت حداقل هفت هفته آنها را اکران کنند.
    رئيسيان در پاسخ به اينکه براي حل مشکل نمايش فيلم ها در شرايط کنوني تغيير رويه اکران آزاد سينماها يا برنامه ريزي دولتي مناسب است، اعلام کرد: برگشت به گذشته و قرارگرفتن اکران سينمايي بر اساس برنامه ريزي بخش دولتي راه حل مناسبي به نظر نمي رسد. به خصوص که با توجه به اصل 44 وظيفه مديريت دولتي در بخش سينما واگذاري امور به بخش خصوصي و نظارت است. در آئين نامه جديد شوراي صنفي به مسئله تنوع فيلم ها و افزايش گروههاي سينمايي با ضوابطي دقيق تر مورد توجه قرار گرفته که به نظر مي رسد باعث اصلاح امور و شرايط موجود شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com