1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 493  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512140005  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۰:۲۵
    ۱۳۸۵/۱۲/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

پخش نوروزي آثار سينماي ايران و جهان

تلويزيون گسترده‌ترين رسانه‌ي جمعي در عصرحاضر است كه نمايش آثار مختلف همچون فيلم‌هاي مطرح سينمايي در مناسبت‌هاي مختلف نظير اعياد، در جذب مخاطب و غني‌ساز اوقات فراغت مخاطب نقش بسزايي دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، تلويزيون در ايران به دليل فراگيري از سويي و ارزان بودن، عموما با اقبال وسيع از سوي مخاطب براي گذران اوقات فراغت بخصوص در ايام طولاني تعطيلات نوروز برخوردار است .
    بتازگي دست اندركاران رسانه ملي با چرخش مناسب، ارتقاي برنامه‌ها و گسترش وجوه سرگرمي را در اين رسانه دستمايه كار قرار دادند و علاوه بر عرضه توليدات داخلي ، نمايش آثار سينماي ايران و فيلم‌هاي مطرح سينماي جهان را در ايام نوروز در دستور كار قرار داده اند.
    همه ساله به فراخور ايام ، همزمان با سال نو و ايام مذهبي همچون محرم و صفر و ماه مبارك رمضان جدول پخش مطابق آن تهيه و تنظيم مي‌شود و عموما ويترين تلويزيون با بد سليقگي و عدم توجه مناسب به احوالات آن تنظيم و در معرض ديد مخاطب قرار مي‌گرفت اما امسال دست اندركاران امور برنامه‌اي بويژه حوزه تامين برنامه‌هاي خارجي سيما براي تعطيلات سال نو كه پس از پايان ماههاي محرم و صفر آغاز مي‌شود، نمايش آثار متنوع و شاد از سينماي ايران و جهان را تدارك ديدند.
    با مروري بر جدول پخش فيلم‌هاي سينمايي، اين موضوع كه نمايش همه روزه يك فيلم ايراني از فيلمسازان مطرح كشور به همراه آثارمطرح سينماي جهان در شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني گنجانده شده است .
    الماس خونين، اگر ميتوني منو بگير، پنج كودك و آن، پلنگ صورتي، خانه خنجرهاي پران، يكشنبه طولاني نامزدي، معجزه برن، برمودا 1و 2 آخرين تدوين، بينوايان، هيات منصفه فراري، اتاق امن، محافظ، ديويد كاپرفيلد 1 و 2 شبي در موزه، دشت باز، بازرس مورداك 1و 2 قصور، روزنامه، تاريكي، اقبال، ديو و كلبه حصيري، نوروز 86 در تلويزيون به نمايش درمي‌آيند.
همچنين نمايش آثار متنوع با مضامين مختلف از سينماگران مطرح ايراني در ايام تعطيلات نوروز و در مواجهه با رقيبان قدرتمند تلويزيون وطني همچون شبكه‌هاي مختلف خارجي و ...، نشانگر توجه دست‌اندركاران سيما به جذب مخاطب و غني‌سازي اوقات مخاطبان در اين ايام است.
به نام پدر، يك بوس كوچولو، بيد مجنون، زن بدلي، قتل آنلاين، چند ميگيري گريه كني، مجردها، وقتي همه خواب بودند، اينجا چراغي روشن است ، چكمه‌هاي استالين، بلوغ، باغهاي كندلوس، بوي گل سربي، زيارت، بوي گل سربي و ... از اين دست آثار هستند.
    انتخاب و نمايش آثار مناسب و متناسب با فضاي عمومي جامعه و ذائقه مخاطب نشانگر مخاطب شناسي گزينش گران تامين آثار سينمايي و آگاهي آنها از اقبال مخاطبان تلويزيوني به پخش آثار مطرح سينماي ايران و جهان از قاب كوچك تلويزيون است.
    به عبارتي گنجاندن آثار سينمايي در جدول پخش نوروزي سيما را مي‌توان بستري براي آشتي كنان مخاطبان خاموش با رسانه تلويزيون دانست.
    مخاطباني كه به دليل برخي شايد بي‌مهري‌ها و انتخابهاي نادرست در انتخاب و نمايش آثار، دوره‌اي ديدن تلويزيون را به لقاي بخشيدند و اكنون در اين ايام (نوروز) كه تلويزيون به طورجدي غني‌سازي اوقات فراغت مخاطبان را سرلوحه امور قرار داده، ديدن رسانه ملي را به ديگر رسانه‌هاي سرگرم كننده ترجيح خوهند داد.
خريد و نمايش آثار مطرح سينماي ايران توسط تلويزيون علاوه بر ايجاد گردش اقتصادي در هنر- صنعت سينماي كشور، زمينه ديدن اين گونه فيلم‌ها براي آحاد مخاطبان و يادآوري آنها را براي تماشاگران هميشگي توليدات سينمايي تداعي مي‌كند.
    نوروز و نمايش آثار مطرح سينماي ايران و جهان به همراه اقبال مخاطب به رسانه تلويزيون، فرصت مغتنمي براي دست اندركاران رسانه ملي در جهت برنامه‌ريزي اصولي براي غني‌سازي اوقات فراغت با كمك رسانه سينماست.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com