1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 302  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512030205  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۸:۰۲
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

سه ماه پيش از آغاز

مقررات جشنواره‌ فيلم كودك و نوجوان اعلام شد

مقررات بيست و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوان ايران از سوي دبيرخانه اين رويداد هنري اعلام شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، طبق اعلام روابط عمومي جشنواره، اين رويداد با هدف معرفي و ارزيابي فيلم‌ها و آثار ويديويي از سراسر جهان كه به منظور كمك به رشد همه جانبه كودكان و نوجوانان توليد شده اند و تشويق فيلمسازان برتر، كمك به ارتقاء دانش بصري و سينمايي كودكان و نوجوانان و فراهم آوردن امكان تبادل انديشه و ديدگاه‌هاي فيلمسازان با يكديگر و با مخاطبان گوناگون، از 10 تا 14 ارديبهشت ماه در سه بخش مسابقه فيلم ويدئو، خارج از مسابقه و نمايش‌هاي ويژه برگزار مي‌شود.
    مسابقه فيلم و ويدئو در بخش مسابقه سينماي بين الملل و مسابقه سينماي ايران برگزار مي شود و در بخش مسابقه سينماي بين الملل يك گروه داوري حداقل شامل پنج نفر از ميان هنرمندان و صاحب نظران فعال در عرصه سينماي كودك و نوجوان به صورت جداگانه فيلم ها و آثار ويديويي را ارزيابي كرده و 9 پروانه زرين به برگزيدگان اهدا مي‌كنند.
    در اين بخش پروانه‌هاي زرين بهترين فيلم بلند، بهترين فيلم نيمه بلند و كوتاه، بهترين كارگرداني فيلم بلند، بهترين فيلمنامه، بهترين بازيگر كودك و نوجوان، بهترين دستاورد فني، بهترين اثر ويديويي كوتاه يا نيمه بلند، بهترين اثر ويديويي بلند و بهترين فيلم بلند آسيايي به برگزيدگان اهدا مي‌شود.
    همچنين در اين بخش به منظور اعتلاء وارتقاي سينماي كودك و نوجوان ممكن است يك جايزه ويژه نيز به مجموعه جوايز اضافه شود.
    در بخش مسابقه سينماي ايران نيز يك گروه داوري حداقل پنج نفره از هنرمندان و كارشناسان سينماي كودك با بررسي جداگانه فيلم‌ها و آثار ويديويي جوايز زير را به برگزيدگان اهدا مي‌كند:
پروانه زرين بهترين فيلم بلند، پروانه زرين بهترين فيلم نيمه بلند يا كوتاه، پروانه زرين بهترين كارگرداني فيلم بلند، پروانه زرين بهترين فيلمنامه بلند، پروانه زرين بهترين بازيگر كودك و نوجوان، پروانه زرين جايزه ويژه داوران،‌پروانه زرين بهترين دستاورد فني و هنري، پروانه زرين بهترين اثر ويديويي كوتاه و نيمه بلند و پروانه زرين بهترين اثر ويديويي بلند.
هيأت داوران مي‌توانند با موافقت دبير جشنواره در هر بخش (فيلم و ويدئو) يك گواهي افتخار به سازنده يك اثر اهدا كنند.
هيأت داوران در خصوص فيلم و اثر ويديويي بلند مي‌توانند در صورت تشخيص اينكه اثر، واجد ارزش‌هاي خاص هنري يا موضوعي است، يك جايزه ويژه (پروانه زرين) به بهترين اثر درباره كودكان و نوجوان اهداء كنند.
هيچ جايزه‌اي نمي‌تواند به صورت هم ارزش ميان دو يا چند فيلم يا اثر ويديويي تقسيم شود. هرعنوان جايزه در صورتي اهداء خواهد شد كه حداقل پنج اثر توسط هيأت انتخاب براي رقابت برگزيده و اعلام شده باشد.
در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلمهاي كودكان و نوجوانان ايران نيز، فيلم‌ها و آثار ويديويي كه هم ارزش با فيلم‌هاي بخش مسابقه هستند اما از يك سو به لحاظ مقرارت و از سوي ديگر مغايرت با شرايط پذيرش، در اين بخش به نمايش در مي‌آيند همچنين آثار مستند پذيرش شده به صورت غير رقابتي نيز در اين بخش به نمايش درخواهند آمد.
در بخش نمايش هاي ويژه نيز آثاري كه داراي مكتب ذيل باشند به نمايش در مي آيند، 1) مرور يك مكتب يا سبك خاص، 2) چشم انداز جغرافيايي سينماي كودك و نوجوان 3) بزرگداشت يك هنرمند 4) معرفي فيلم‌هاي ارزشمند و يا پرمخاطب جهان.
همچنين در اين جشنواره دو گروه از داوران كودك و نوجوان در بخش‌هاي بين‌المللي و ايراني فيلم‌هاي جشنواره را ارزيابي مي‌كنند.
يك گروه داوري متشكل از پانزده كودك و نوجوان از سراسر جهان كه از سوي دبيرخانه جشنواره برگزيده مي شوند، يك جايزه پروانه زرين به بهترين فيلم اهدا مي كند و يك گروه داوري متشكل از 50 كودك و نوجوان ايراني ( كه طي مراحلي برگزيده مي‌شود) بهترين فيلم مسابقه سينماي ايران را با اهداي يك پروانه زرين انتخاب مي‌كنند.
همچنين جشنواره فيلمهاي كودكان و نوجوانان از طريق مراجعه به آراي تماشاگران، از ميان فيلمهاي بخش مسابقه سينماي ايران، به محبوب‌ترين فيلم ايراني پروانه زرين مي‌دهد.
همچنين در بحث شرايط پذيرش آثار، هيأت انتخاب جشنواره با در نظر گرفتن شرايط زير، اقدام به گزينش آثار جشنواره مي‌كند:
اثر مربوطه مناسب كودكان و نوجوانان باشد.
آثاري كه بيش از سه سال از توليدشان نگذشته باشد
آن دسته از آثاري كه قبل از ارديبهشت ماه 1386 در همدان به نمايش درنيامده باشند و يا از شبكه‌هاي تلويزيوني سراسري و استان همدان پخش نشده باشند.
فيلمهايي كه در دوره‌هاي گذشته جشنواره كودك و نوجوان به نمايش در نيامده باشند.
آثار مي‌توانند زنده، عروسكي و يا پويانمايي باشند و زمان‌بندي آثار كوتاه (حداكثر 29 دقيقه) نيمه بلند (حداقل 59 دقيقه) و بلند (بيش از 60 دقيقه) مي‌باشد.
از هر كشور دو فيلم بلند، سه فيلم نيمه بلند و كوتاه براي بخش‌هاي مختلف مسابقه انتخاب مي‌شوند.
از هر كشور سه اثر ويديويي بلند، نيمه بلند، چهار فيلم نيمه بلند و كوتاه و چهار اثر ويديويي (بلند،‌ نيمه بلند و كوتاه) را به بخش‌هي مختلف مسابقه عرضه كند.
مقررات عمومي جشنواره نيز به اين شرح است:
دبيرخانه جشنواره مي‌تواند فيلم‌ها و آثار ويديويي منتخب و مورد نظر را براي شركت در بخش هاي مختلف دعوت كند.
جشنواره براي تمامي آثار پذيرفته شده در بخش‌هاي مختلف، گواهي شركت صادر مي‌ كند.
    نهادها، سازمانهاي دولتي و عمومي وتهيه‌كنندگان بخش خصوصي كه مايلند فيلم‌ها و آثار ويديويي شان را در بخش‌هاي مختلف جشنواره شركت دهند لازم است نكات زيررا رعايت كنند.
    برگ درخواست شركت در جشنواره تا 15 اسفند ماه تكميل و نسخه اوليه اثر خود را به همراه عكس، پوستر، بروشور و ... تا 25 اسفند ماه سال 85 به دبيرخانه جشنواره تحويل دهند.
    جشنواره در خصوص آثار ويديويي، پذيراي آثاري است كه با فرمت حرفه‌اي (بتاكم و دي‌وي‌كم) توليد و عرضه شده باشند.
    تصميم درباره برنامه‌هاي جشنواره و نيز تاريخ و ساعت نمايش فيلم‌ها و آثار ويديويي با دبيرخانه جشنواره خواهد بود و پس از تحويل كپي فيلم‌ها و آثار ويديوي به دبيرخانه     جشنواره امكان خارج كردن آن از برنامه وجود ندارد. تفسير و اخذ تصميم‌نهايي درباره هر نكته‌اي كه در مقررات پيش‌بيني نشده باشد و يا مرتفع نموده ابهامات ناشي از مفاد آن، با دبير جشنواره است.
    تحويل فيلم، اثر و يا امضاي برگ درخواست شركت در جشنواره، به منزل قبول كامل مقررات جشنواره و ضوابط نمايش فيلم در ايران است.
    بيست و يكمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان ايران از 10 تا 14 ارديبهشت ماه سال جاري در همدان برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com