1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 293  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512030203  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۴:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آيين گشايش سالن سينماي مركز گسترش سينماي مستند

جعفري جلوه: سينماي مستند قلب تپنده سينماي ملي است

سالن سينماي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با ظرفيت 77 نفر با حضور معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي صبح امروز ـ دوم اسفندماه ـ رسما گشايش يافت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در مراسمي كه همزمان با ميلاد امام محمد باقر (ع) و با حضور سينماگران برپا بود، جعفري جلوه در سخناني افزايش اميد را مهمترين موضوع در فضاي امروز سينماي كشور دانست و گفت: اين روزها ايام تولد اميد در سينماي كشور است ،افزايش اميد در مردم و سينماگران با طيف گسترده علايق، سلايق و قابليت‌ها واينكه مي‌توان در اين سينماي فعال بود، تلاش كرد، دستاورد داشت و آنرا به يادگار گذاشت.
    وي ياس در هنر را يك فاجعه دانست و اظهار داشت: اگر نااميدي پايه و اساس اين كار شود كار انسان تمام است، رسيدن به مولود انسان را به حركت در مي‌آورد و براي تداوم حيات آنرا به تكاپو وا مي دارد.
    جعفري جلوه تأكيد كرد: ‌در ايامي هستيم كه اميد در آثار سينماگران روز به روز متبلور شده و سينما به جايگاه خودش نزديك مي‌شود.
    وي سينماي مستند را سينمايي دانست كه بيش از هر چيزي نظر به واقعيت دارد و گفت: اين سينما درصدد كند و كاو واقعيت است و از آن مي‌توان به عنوان قلب تپنده سينما‌ي ملي نام برد.
    معاونت امور سينمايي با اشاره به مركز گسترش سينماي مستند و تجربي اظهار داشت: اين مركز بايد قد بي‌افزايد و احيا شود و دوباره كانوني از يك حركت موثر و سرنوشت ساز باشد، اين مركز با منظومه‌اي از افكار و برنامه‌هاي مكمل در چنين جايگاهي تعريف مي‌شود كه پله پله‌ هر يك از اينها در حال وقوع است و اين قضاي نمايش يكي از آنها محسوب مي‌شود.
    جعفري جلوه با بيان اينكه سينماي مستند يك سينماي پيوسته با مخاطب است، عرضه و بهره‌گيري از آن را محدود دانست و تصريح كرد: سينماي مستند بازاريابي خودش را دارد و علم خودش را طلب مي‌كند و بايد راهكارها را دريافت و به بازار راه يافت.
    وي در پايان صحبتهايش گفت: نسبت به آينده سينما هيچ ترديدي نداريم و مي‌دانيم راه آغاز شده به مقصد خواهد رسيد.
    محمد آفريده نيز در ابتداي اين مراسم در سخناني اظهار داشت: احساس كرديم ظرفيت‌هاي نمايش را در اين مجموعه فراهم كنيم و معتقديم هرچه اين حوزه پوياتر باشد مي توانيم به مباحث جدي‌تر در سينما بپردازيم.
    خسرو سينايي از حاضران در مراسم نيز با اظهار خرسندي از افتتاح اين سالن گفت: سينماي مستند را به عنوان يكي سينماي فرهنگي بايد بپذيريم، اين سينما به چنين مكان‌هايي نياز دارد كه در آنها همين تعداد جمعيت بتوانند جمع‌ شوند و به طور مستمر فيلم مستند نگاه كنند.
    وي اين سالن را نمونه‌اي از آنچه دانست كه در سطح ايران نيازمند وجودش هستيم.
    منوچهر طياب ديگر مستندساز حاضر در جلسه نيز با بيان اينكه از همه بيشتر به فرهنگ احتياج داريم گفت: ما درست مثل معلميني هستيم كه در روستاها مشغول به كار هستند و هيچ توقعي ندارند ما بار سنگين فرهنگي را بر دوش مي‌كشيم و آن چيزي كه از ما باقي خواهد ماند حفظ آثارمان است و بايد هوشيار باشيم و ببينيم در آخر چه كاري براي مردم و فرهنگ انجام داده‌ايم.
    كامران ملكي كه اجراي اين جلسه را برعهد داشت در بخشي از صحبت‌هايش خبر از افتتاح بانك فيلم مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با بيش از 2 هزار فيلم و كتابخانه تخصصي را با بيش از 20 هزار جلد كتاب همزمان با افتتاح سالن داد.
    در آيين گشايش سالن سينماي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي افرادي همچون اكبر عالمي، محمدرضا اصلاني، علي سرتيپي، مرتضي رزاق كريمي، عبدالرضا كاهاني، پدرام اكبري، امير شهاب رضويان، محمد مختاري، اردشير شليله، جعفر صانعي مقدم، مهدي كرم‌پور، علي محمد قاسمي، هوشنگ مرادي كرماني، دكتر حسين نژاد،‌محبوبه هنريان، احمد طالبي نژاد، امير سماواتي، پيروز كلانتري،‌پريوش نظريه، ابراهيم معيري، دكتر مومني مهرشاد كارخاني حضور داشتند.
    در اين مراسم دو فيلم كوتاه «آخرين فرستاده» ساخته سامان سالور و «زيستن» به كارگرداني محمود كريمي فلاورجاني پخش شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com