1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 421  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511050204  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۴:۲۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

بازيگران پركار جشنواره فيلم فجر

در حالي كه بازيگراني چون تهراني، مشايخي، معتمدآريا، بايگان، گلزار،‌ فرخ نژاد و بازغي هيچ فيلمي در جشنواره ندارند، رايگان، عبدي، زارعي، شكيبايي، شاكردوست از پركارترين بازيگران جشنواره امسال هستند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، بازي ترين ها هميشه از جذابيت برخوردار بوده است. هر سال در چنين مواقعي، رسانه ها به پركارترين هنرمندان حاضر در جشنواره فجر مي پردازند. اين اتفاق با همه جذابيت هاي ژورناليستي كه دارد اگر با تحميل همراه نباشد، چيزي جز يك آمارگيري صرف نيست. آنچه پيش رو داريد مروري است بر پركارترين بازيگران حاضر در جشنواره بيست و پنجم.

مسعود رايگان پركارترين بازيگر مرد
مسعود رايگان تا چند سال پيش فقط براي علاقه مندان تئاتر چهره آشنايي بود. او در دهه 60، در چند نمايش مطرح ايفاي نقش كرده و بعد از ايران رفته بود. بازگشت رايگان به ايران با فيلم «خاموشي دريا» وحيد موسائيان مصادف شد. اما اتفاق مهم در كارنامه رايگان بازي در فيلم «خيلي دور، خيلي نزديك» ساخته رضا ميركريمي بود. رايگان با حضور در اين فيلم، خود را در قامت بازيگري برجسته نماياند. او براي اين فيلم نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد و از جشن خانه سينما جايزه بهترين بازيگر را دريافت كرد. رايگان امسال با 5 فيلم، پركارترين بازيگر جشنواره بيست و پنجم است. رايگان «دست هاي خالي» (ابوالقاسم طالبي)، «سنتوري» (داريوش مهرجويي)، «گوشواره» (وحيد موسائيان)، «مخمصه» (محمدعلي سجادي)، را در بخش مسابقه دارد. رايگان همچنين با «پاپيتال» در بخش مسابقه فيلمهاي اول و «خون بازي» در خارج از مسابقه حضور دارد.
اين بازيگر در فيلمهاي طالبي، مهرجويي و بني اعتماد نقش هايي كوتاه را برعهده دارد. در عوض او در «پاپيتال» كه اولين ساخته بلند سينمايي اردشير شليله است، نقش محوري را برعهده دارد و در «گوشواره» هم كه دومين همكاري اش با وحيد موسائيان است،‌ گويا نقشي حساس را ايفا كرده است.

زارعي، نظريه، ضيغمي و شاكردوست پركارترين بازيگران زن
مريلا زارعي با ايفاي نقشي مكمل در «دو زن» تهمينه ميلاني، ديده شد؛ نقشي كه از جشن خانه سينما جايزه بهترين بازيگر زن مكمل را هم برايش به ارمغان آورد. زارعي بعد از «دو زن» در دو فيلم ديگر ميلاني هم ايفاي نقش كرد و در «زن زيادي» بازيگر نقش اول فيلم بود. اين بازيگر با ايفاي نقش بسيار كوتاه اما تأثيرگذار در «سربازهاي جمعه» سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن جشنواره فجر را دريافت كرد. او براي اين فيلم همين جايزه را از جشن خانه سينما هم گرفت تا براي كوتاه ترين نقش اين سالهايش، بيشترين ميزان توجه و تشويق را تجربه كند.
زارعي امسال با سه فيلم، يكي از پركارترين بازيگران زن جشنواره است. او در فيلمهاي «اخراجي ها» (مسعود ده نمكي)، «آفتاب بر همه يكسان مي تابد» (عباس رافعي)، و «دستهاي خالي» (ابوالقاسم طالبي) ايفاي نقش كرده است. جالب اين كه هر سه فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران حضور دارد و به لحاظ آماري، اين نكته بخت زارعي را براي دريافت مجدد سيمرغ بلورين افزايش مي دهد.
نيوشا ضيغمي هم امسال سه فيلم در جشنواره دارد. او با فيلمهاي «پارك وي» و «اخراجي ها» در بخش مسابقه سينماي ايران و فيلم «گناه اول» (مهرشاد كارخاني) در بخش مسابقه فيلمهاي اول حضور دارد تا با سه فيلم يكي از پركارترين بازيگران زن جشنواره امسال باشد.
پريوش نظريه هيچ گاه بازيگر پركاري نبوده اما امسال با سه فيلم يكي از بازيگران پركار جشنواره است. او «تك درختها» (سعيد ابراهيمي فر)، «پاداش سكوت» (مازيار ميري) و «ساعت 25» را در جشنواره دارد. با اين توضيح كه «تك درختها» با شش سال تأخير به جشنواره مي آيد و نظريه سال 79 در آن بازي كرده است.
«ساعت 25» هم گويا از تله فيلمهايي است كه در يكي از بخش هاي جنبي جشنواره امسال به نمايش درخواهد آمد.
ديگر بازيگر جوان پركار جشنواره امسال، الناز شاكردوست است. شاكردوست كه دو سال پيش با فيلم «گل يخ» (كيومرث پوراحمد) به سينما آمد در مدتي كوتاه مبدل به يكي از فعال ترين بازيگران جوان سينما شد و در پروژه هاي زيادي حضور يافت.
شاكردوست مثل زارعي با سه فيلم در بخش مسابقه سينماي ايران حاضر است. او فيلمهاي «اخراجي ها»، «اتوبوس شب» و «قاعده بازي» را در جشنواره امسال دارد كه دو فيلم اول آثاري جنگي و سومي هم فيلمي كمدي است.

شكيبايي، عبدي و رجبي بازيگران سه فيلمه
خسرو شكيبايي، اكبر عبدي و مهران رجبي از ديگر بازيگران مرد پركار جشنواره بيست و پنجم هستند. اين بازيگران هر كدام با سه فيلم در جشنواره امسال حضور دارند.
خسرو شكيبايي با فيلمهاي «رئيس» (مسعود كيميايي)،‌ «شبهاي خالي» و «اتوبوس شب» (كيومرث پوراحمد) در جشنواره حاضر است. در «دست هاي خالي» و «اتوبوس شب» شكيبايي در نقش اصلي حضور يافته است. همكاري با كيميايي در «رئيس» هم پس از تجربه موفق «حكم»، گويا باز هم مسيري تازه را در كارنامه اين بازيگر شاخص رقم خواهد زد. اكبر عبدي، ديگر بازيگر پركار جشنواره امسال، چند سالي بود كه حضور پررنگي در سينما نداشت. او در يك سال گذشته فيلمهاي زيادي را براي جبران كم كاري اين سالهايش بازي كرد كه از ميان اين فيلمها با «اخراجي ها»، «گوشواره» و «قاعده بازي» (احمدرضا معتمدي) به جشنواره مي آيد.
«اخراجي ها» اولين تجربه اين كمدين با سابقه در سينما فرهنگ به شمار مي آيد. «گوشواره» فيلمي كودكانه است و «قاعده بازي» هم براساس شنيدها، يكي از متفاوت ترين نقش هاي طنزآميز عبدي از كار درآمده است.
عبدي در جشنواره هشتم فجر براي بازي در فيلم «مادر» ساخته زنده يادعلي حاتمي، سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش مكمل مرد را به خانه برده است.
مهران رجبي ديگر بازيگر پركار امسال، از آنجا كه معمولاً بازيگر نقش هاي كوتاه است؛ معمولاً هر سال جزو بازيگران پركار جشنواره قرار مي گيرد. او كه با فيلم «كودك و سرباز» اولين ساخته رضا ميركريمي به سينما آمد، خيلي زود توجه فيلمسازان ديگر را به خود جلب كرد و مبدل به يكي از بازيگران پركار نقش هاي مكمل شد. او امسال فيلمهاي «سينماي شهر خاموش» (اميرشهاب رضوياني)، «روز برمي آيد» (بيژن ميرباقري) و «قاعده بازي» را در جشنواره دارد كه در اين ميان «ميناي شهر خاموش» دومين همكاري رجبي با رضويان بعد از فيلم «تهران ساعت 7 صبح) محسوب مي شود.

بازيگران دو فيلمه
تعداد زيادي از بازيگران با دو فيلم در جشنواره امسال حضور دارند. جمشيد هاشم پور با «سنگ، كاغذ، قيچي» (سعيد سهيلي) و «قاعده بازي» در جشنواره حاضر است كه در دومي گويا متفاوت ترين نقش زندگي اش را ايفا كرده است.
امين تارخ هم «رئيس» (مسعود كيميايي) و «پابرهنه ها در بهشت» (بهرام توكلي) را دارد. در «رئيس» او نقش يك سرهنگ نيروي انتظامي را بازي مي كند. اين فيلم بعد از «سرب»، دومين تجربه همكاري تارخ تا كيميايي محسوب مي شود. در مورد تارخ هم گفته مي شود كه نقشش در «پابرهنه ها در بهشت» كاملاً با پرسوناي بازيگري تثبيت شده او تفاوت دارد.
سعيد پوررحيمي هم در كنار «قاعده بازي»، «تك درختها» را هم كه سالها پيش در آن بازي كرده، در جشنواره امسال دارد.
محمدرضا شريفي نيا با «اخراجي ها» و «پارك وي» داريوش ارجمند با «رئيس» و «قاعده بازي»، بيتا فرهي با «خوب بازي» و «پارك وي»، پانته آ بهرام با «اقليما» و «بچه هاي ابدي»، باران كوثري با «خون بازي» و «روز سوم» و شهرام حقيقت دوست با «سنگ، كاغذ، قيچي»، «مخمصه» از ديگر بازيگران دو فيلمه جشنواره امسال هستند.
از ديگر بازيگران دو فيلمه امسال مي توان به مهتاب كرامتي با فيلمهاي «آدم» و «پاداش سكوت»، لاله اسكندري با فيلمهاي «مخمصه» و «آفتاب بر همه يكسان مي تابد»، پوريا پورسرخ با «روز سوم» و «مصائب دوشيزه»، امين حيايي با «اخراجي ها» و «سنگ، كاغذ، قيچي» و مهدي احمدي با فيلمهاي «پارك وي» و «تك درختها» اشاره كرد.

بازيگران شاخص تك فيلمه
در ميان بازيگران شاخص جشنواره امسال كه فقط با يك فيلم در فجر حاضر شده اند مي توان به عزت اله انتظامي (ميناي شهر خاموش) پرويز پرستويي (پاداش سكوت)، محمدرضا فروتن (اتوبوس شب)، بهرام رادان (سنتوري)، رضا كيانيان (پاداش سكوت)، فرامرز قريبيان (رئيس)، آتيلا پسياني (پاداش سكوت)، گلشيفته فراهاني (سنتوري) و مهناز افشار (رئيس) اشاره كرد.
بازيگراني كه گرچه فقط يك فيلم در جشنواره دارند، اما شايد بتوان آنها را صاحب بيشتري بخت براي درخشش در جشنواره دانست.

نامداران غايب
جشنواره امسال در حالي برگزار مي شود كه تعدادي از بازيگران مطرح سينماي ايران در آن حضور ندارند.
هديه تهراني، فاطمه معتمدآريا، جمشيد مشايخي، محمدرضا گلزار، لادن مستوفي، پژمان بازغي و افسانه بايگان، غايبان نامدار عرصه بازيگري در جشنواره بيست و پنجم هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com