1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 425  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511020207  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۲:۲۶
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

از سوي وزارت جهاد كشاورزي معرفي مي شود

برترين فيلم سينمايي روستايي جشنواره فجر

جشنواره روستا در بخش جنبي بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر بهترين اثر بلند سينمايي با موضوع روستا و كشاورزي را معرفي خواهد كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره روستا، مدير جشنواره روستا و مشاور معاون وزير با اعلام اين مطلب گفت: تشكيل و ايجاد فضا به منظور توسعه و گسترش ابعاد هنري و فرهنگي روستا در جامعه به ويژه اثربخشي فعاليت هاي مرتبط با اين عرصه محوري ترين اهداف را تشكيل مي‌دهد.
    مهران ابوالحسني با اشاره به اينكه هنر سينما همچنان جايگاه خاص خود را حفظ كرده و فضاسازي در جريانات فكري و فرهنگي افكار عمومي جامعه را به سمت عناصر سينماي ملي هدايت مي سازد افزود: مباني و خاستگاه آنچه از سينماي ملي تعبير مي شود فرهنگ و هويت ملي و ايراني اسلامي است و بخش قابل توجهي از اين هويت را بايد در روستاها و فرهنگ و هنر پويايي آن و تلاشها و نشاطي كه در اين مناطق است كاويد و جستجو كرد. ضمن اينكه در سال هاي اخير به ويژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و باتوجه به نگاه معاونت سينمايي تمامي آنان كه دغدغه فرهنگي درحوزه جامعه روستايي دارند در انتظار تحول و نگاهي خاص تر به موضوع روستا فرهنگ و هويت بومي ايراني و ايجاد فضايي براي جايگاه سهم و نقش روستا در آن هستند كه اين امر نيز خود مي تواند به تقويت فرهنگ بومي نيز بيانجامد.
    وي درباره ضرورت توجه به روستا در حوزه سينما اظهار داشت: باتوجه به اينكه درصد بسياري از جمعيت ما خاستگاه بومي روستايي دارد به نظر مي رسد كه جهت گيري و سهم قابل اعتنايي از آثار هنري در عرصه سينما مي تواند مضاميني همچون بكر بودن مناطق روستايي جذابيت هاي زندگي ساده و بي آلايش روستاييان، باورها، سنتها و آيينها از جنبه پويايي و مثبت آن و جذابيت هاي فرابصري آن فضاها و يا تأكيد بر روحيه تلاش توأم با نشاط و اميد در جامعه روستايي با سياست هاي جاري دولت نهم را دربربگيرد.
    مدير جشنواره روستا درباره معيارهاي داوري آثار روستايي در جشنواره فجر امسال افزود: با توجه به اينكه تعداد آثار روستايي معمولا كمتر است نمي توانيم ملاك هاي تخصصي را لحاظ كنيم و شاخص هاي مدنظر ما به شكل كلي در دو حوزه عمومي روستا و كشاورزي و نيز بحث اعتقادات، باورهاي مردم، آيينها و غيره است. آنچه محور و اصل گزينش آثار به شمار مي ايد نگاه مثبت حركت آفرين و نشاط بخش به روستا و روستاييان است و انتظارمان بر اين است كه در سال هاي بعد بيشتر از اين حجم و آثار و در نتيجه باتوجه و نگاهي خاصتر شاهد اتفاقي تازه درحوزه سينماي ايران باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com